بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
گروه تحليل گري بتاسهم بررسی کرد :

روزشمار هفته اي كه گذشت ...

به نظر ميرسد بازار در يك مقطع 30 روزه از نيمه مرداد تا نيمه شهريور با رشدي 4 هزار واحدي مواجه شود و در استانه 60 هزار بارديگر با عرضه هاي اين بار بسيار سنگين تر مواجه شودكه دلايل ان را عرض خوداهيم كرد .
کد خبر : ۱۰۲۳۸۶
شنبه 5 مرداد
شنبه ، بازار سرمايه در 5 مرداد پنجه در پنجه عرضه ها انداخته بود و با ريزش اكثر شركتها مواجه بود . ريزش شركت ها يك بخش از بازي امروز بود و بازگشايي سنگين برخي ديگر از نمادها بخش ديگر . اما چرا بازار منفي بود . بي شك هيچ وقت نمي توان انتظار داشت بازار ما در روند مثبت و دائم صعودي حركت كند گاهي نيز وضعيت به اين شكل نزولي خواهد بود . برخي معتقدند منفي بازار 2 دليل داشت . 1- توقف نماد هاي بزرگ و فشار نقدينگي به برخي سهامداران كه عرضه در سهام هاي حاضر در بازار را بيشتر كرد . 2- زمزمه عرضه پتروشيمي جم كه باعث شد بازار سرمايه بازهم مطابق رفتار قديمي دست به عرضه بزند . البته حقير معتقد است كه در سود بودن برخي سهامداران نوسان گير مهم ترين عامل منفي امروز بازار بود .
به وضوح در رفتار بورس پرهيز از هيجان و دور كردن بازار از هيجانات مثبت را شاهديم و اين كه بازار از يك مسير درست و روند ملايم نبايد خارج شود و تا خارج مي شود برخي دست به كار شده و با اين روش بازگشايي ها مانع رشد سريع ان مي شوند . البته يك طرز تفكر ديگر نيز در بازار وجود دارد مثبت آهسته و پيوسته دوام رشد بازار را بييشتر مي كند . 
در بازار امروز در نمادهاي پتروشيمي شاهد فشار عرضه ها بوديم به طوري كه صفوف خريد حتي اوره سازها نيز با فشار عرضه ها به تعادل رسيد پتروشيمي ها گزارشات خيره كننده 3 ماهه اي را منتشر كرده و جاي رشد سوداوري را همچنان در پيش رو دارند .
در روز هاي گذشته از تعديل پتروشيمي ها گفتيم اما گويا اين شركت ها تا 2 چيز مشخص نشود از ارائه تعديل هاي سنگين به بورس خودداري مي كنند . 1- تكليف نرخ خوراك گاز كه طبق برخي اخبار واصله بين 1400 و 1800 ريال است 2- نرخ دلار كه او هم بين 2800 و 3100 است . تا تكليف اين دو مشخص نشود اين شركت ها محافظه كارانه تعديل سود مي دهند .
در بازار امروز حاكم شدن جو منفي در بازار باعث شد تا سهام سرمايه گذاريها هم با فشار عرضه مواجه و عمدتا متعادل شوند سرمايه گذاريهايي كه پتانسيل هاي خوبي همچنان با ديد ميان مدت دارند اما شايد با ديد كوتاه مدت تن به اصلاح قيمتي بدهند
امروز اتيه دماوند كه اين روزها پتانسيل هاي بنياديش از هر سو به سويش روانه شده است با عرضه هاي سنگين چند بار متعادل شد اما در نهايت با صف خريد به كار خود پايان داد واتي پتانسيل رشد تا سطوح قيمتي 920 توماني و در صورت اگهش شدن سهام شيران تا قيمتهاي 1000 توماني را داراست . بازهم تاكيد مي كنيم امروز خبر رسمي اگهي شدن امروز يا فرداي بلوك شيران توسط اتي جدي شده مي تواند فردا در سهم موثر باشد .
اين روزها تاپيكو در سطوح قيمتي 370-380 تومان در نوسان ميباشد تاپيكويي كه پتانسيل رشد عايدي قابل توجهي را در صورت عرضه پتروشيمي جم را خواهد داشت شنيده ميشود با عرضه سهام پتروشيمي جم تاپيكو قيمتهاي 420 توماني را خواهد ديد
امروز معادن سنگين عرضه شد . برخي زمزمه ها بارديگر در بازار به جريان افتاده است كه بلوك 20% فولاد در ومعادن با بانك پاسارگاد مذاكره شده و به زودي پاسارگاد در شركت صاحب سهم قوي تر و نزديك به 30% خواهد بود .
معادن و فلزات در گزارش 3 ماهه خود تحقق سود مناسبي را داشته كه ناشي از تحقق سود مناسب سود مجامع است . اين شركت 180 ريال سود ساخته است . بهنظر سهم فعلاً سهم در اين قيمت ها دست و پا بزند .
امروز علي رغم گزارش مثبت خبهمن شاهد نوسانات منفي اين سهم خودرويي بوديم خبهمني كه پتانسيل تعديل مثبت عايدي را هم از بابت احتمال افزايش سود شركتهاي زير مجموعه را داراست خبهمن همچنين به زودي به شركت سرمايه گذاري تبديل و فعاليت توليدي خود را به شركت بهمن موتور انتقال خواهد داد
امروز شايعه اعلام زيان در عملكرد 3 ماهه ايران خودرو اين سهم را با روند منفي مواجه ساخت البته شنيده ميشود وضع ايرانخودرو به دليل تنوع محصولات و توليد چند محصول جديد كمي بهتر ميباشد كه بايد ديد در گزارش 3 ماهه ايا وضعيت شركت بهبود يافته يا همچنان اين سهم نيز روند زياندهي را دنبال ميكند.
امروز غول فولادي بازار يعني ذوب اهن با ارائه گزارش 3 ماهه بساير عالي بازگشايي شد ذوبي كه نشان داد پتانسيل تعديل مثبت را در گزارش 6 ماهه دارد در اواسط ماه جاري با افتتاح كوره بلند شركت افزايش ظرفيت توليدي خوبي را در ذوب شاهد خواهيم بود از طرف ديگر كك سازي شركت نيز به ظرفيت توليدي خوبي رسيده اين دو عامل ميتوانند سبب تعديل خوبي در عملكرد 6 ماهه ذوب شوند و حتي سودي بين 60-80 توماني را در عملكرد 6 ماهه ذوب به ارمغان بياورد. ذوب آهن در گزارش خود سود خوبي محقق كرده اما روند توليد و فروش نگران كننده است . شركت در توليد و فروش بر خلاف فولاد عقب افتاده است اما كاهش تحريم ها و خريد مواد اوليه و راه اندازي خط توليد طرح جديد مي تواند به وضعيت شركت كمك كند . به نظر اگر قيمت هاي تير اهن و ميلگرد در شرايط كلي فعلي باقي بماند در سال 93 شاهد شكوفايي سود ذوب خواهيم بود .
در ذوب ميانگين فروش محصولات در 3 ماهه اخير در تير اهن 1850 و در ميلگرد 1750 است در حالي كه بودجه شركت در تير اهن 1980 و در ميلگرد 1840 است . به نظر ميرسد بودجه ذوب با پوشش خوبي همراه بوده اما در حال حاضر با كمك كاهش هزينه به اين پوشش رسيده و بعيد است تعديلي را در سود شركت شاهد باشيم .
شركت نزديك به 30% سود عملياتي خود را پوشش داده است . اما 416 ريال سود پيش بيني شده شركت 146 ريال سود محقق شده است . اين سهم امروز در راه 3100 و 3200 متحير بود و به نظر ميرسد در همين محدوده بازي كند تا فولاد از راه برسد .
حفاري شمال با اين كه سود خود را تنها 11% افزايش داده است و به سود 876 ريالي رسيده است اما نماد ان توسط بورس متوقف شده بود و امروز اوپن باز شد . حفاري در قيمت هاي 4850 ريال قرار گرفت و به نظر ميرسد فردا در يك منفي ديگر اين سهم براي خريد جذاب است . قيمت هاي 4500 و 4600 ريال براي حفاري واقعاً مناسب است .
امروز چشم سهامداران به جمال فايرا هم روشن شد . فايرا كه با رشد سود مواجه بوده و به نظر ميرسد براي اولين باردر مجمع سال 93 سود تقسيم شود . شركت سود خود را 866 ريال اعلام كرده است و 45% ان را محقق كرده و برخي از احتمال اعلام سود 1200 ريالي براي شركت صحبت مي كنند . در روند توليد و فروش بهبود نسبي ديده مي شود و بدهيهاي ارزي شركت نيز براي سال 91 با نرخ مبادله اي تسيعر شده است و تنها مشكل فعلي سهم هزينه انرژي است كه احتمالاً در سال 92 براي شركت چالش افرين نيست . البته امروز سهم در قيمت هاي مناسبي باز شد و انتظار رشد براي روزهاي اتيز نيز همگام با نرخ ارز و بازارهاي جهاني مي رود .


يكشنبه 6 مرداد :
امروز يكشنبه ، بازار جنگ سردي را در نماد هاي متوقف شده آغاز كرده بود . به وضوح مشخص است كه بورس به شدت به دنبال اين است كه روند بازار را از هيجان خالي و به سمت منطق پيش ببرد . ببنيد عزيزان در اين كه اين رفتار و دخالت در بازار صحيح است يا غلط صحبتي نمي توانيم داشته باشيم اما به نظر اين رفتار در بازاري كه نقدينگي سنگيني وارد ان شده و بورس نيز از رشد ان نگران است منطقي به نظر ميرسد . و در نهايت اين موضوع به سود بازار تمام مي شود و دوام و قوام بازار را بيشتر مي كند . هر چند ازاين رفتار حمايت نمي شود .
درواقع حكايت اين روز هاي بورس شبيه پدر و مادري است كه مانع از فوتبال ما جوان هاي انرژيك مي شوند چرا كه معتقدند هوا گرم است ما گرما زده مي شويم و در واقع به خاطر خود ما در حال كنترل ما هستند .
اين امر به وضوح در بازگشايي ها مشخص است و دست پنهان دخالت هاي اين چنيني و البته به زعم بنده خيرخواهانه در بازار به وضوح پيداست . اما مسير بازار امروز چگونه بود و فردا را چه طور پيش بيني مي كنيم .
به طور كلي هدف بورس بازگشايي نماد هاي تعديل زده با سركوب قيمتي و اصلاح پي به اي بوده تا بازهم براي خريد جذاب شوند . به عنوان مثال دقت كرديد كه امروز سيمان بهبهان با پي به اي زير 5، فولاد زير 6، زاگرس محدوده 4.5 و حتايد زير 4!! باز شد ! اين همان روشي است كه بورس مي تواند با ان كف سازي كرده و سرعت رشد قوي تري نيز به بازار بدهد .
اما در ميان مدت تر به نظر ميرسد بازار در يك مقطع 30 روزه از نيمه مرداد تا نيمه شهريور با رشدي 4 هزار واحدي مواجه شود و در استانه 60 هزار بارديگر با عرضه هاي اين بار بسيار سنگين تر مواجه شودكه دلايل ان را عرض خوداهيم كرد . شايد 3 الي 4هفته در اين محدوده بازار دست و پا بزند اما در نهايت حركت بعدي شاخص از 60 هزار با يك پرواز بلند در طول 6 ماه اتي خود به سمت 83 هزار واحد است . و اين دليل ان است كه مدام مي گويم چشم انداز بازار مثبت است .
امروز پتروشيمي زاگرس تعديلش سوخت شده و با رشد تنها 2درصدي پا به ميدان گذاشت زاگرسي كه با توجه به گزارش بسيار عالي خود در عملكرد 3 ماهه همچنان جا براي تعديل مثبت بيشتر سود سال 92 را باز گذاشته است براي زاگرس انتظار قيمتهاي سطوح 3000 توماني را داريم.
در ديگر نماد متانولي بازار پتروشيمي خارك علي رغم تعديل مثبت سود سال 92 بدون رشد قيمتي بازگشايي شد شخاركي كه پتانسيل تعديل مثبت بيشتري داشته و براي سال جاري سود 650-700 توماني را برايش تخمين ميزنند شخارك هم با ديد مين مدت اهداف قيمتي 2800 و 3200 توماني را دنبال ميكند
اما شيران در سطوح قيمتي 3300 توماني متعادل شد شيران با توجه به پوشش قابل توجه سود خود در عملكرد6 ماهه تعديل مثبتش قطعي ميباشد به خصوص اينكه تا چند روز اينده سهام بلوكي اين شركت توسط اتيه دماوند بر روي ميز فروش رفته و در صورت اقبال به اين بلوك شاهد رشد قيميت شيران خواهيم بود. گفته مي شود قيمت بلوك 4600 و خريدار ان ريخته گران مالك پتروشيمي اصفهان است .
امروز بانك ملت با توجه به تعديل مثبت اخير سود سال 92 با رشد قيمتي 5 درصدي بازگشايي شد بانك ملت به عنوان ليدر بانكيها شناخته شده و به دليل داراييهاي ارزي خود و پتانسيل تعديل مثبت مورد توجه ميباشد بانك ملت در صورت حمايت طي روزهاي اتي توان رشد قيمتي تا سطوح 220 تومان را داراست. اگر اين سهم رشد كند به دنبال خود تجارت و ساير شركت ها را نيز همراه خواهد كرد .
امروز وتوصا نيز صف بود . به نظر ميرسد فايرا بازهم با تعديل و رشد سود مواجه شود . نكته مهم اين است كه اين رشد 31% ديروز كه رقم خورد روي ارزش ذاتي وتوصا تاثير بسزايي داشت و تقريباً 200 ريال فقط ديروز به ارزش ذاتي وتوصا اضافه كرد . از نظر درامدي نيز چشم انداز خوبي را براي وتوصا ترسيم مي كند . در مورد اين سهم در روز هاي قبل صحبت كرده بوديم و به نظر ميرسد در مرحله اول تا 2200و 2300 و سپس تا 2700 و 2800 ريال جاي رشد دارد .
گفته مي شود امسال سهم 550 ريال سود محقق خواهد كرد .
اما فولاد خوزستان در مقابل گزارش خيره كننده 3 ماهه خود تنها رشد 10 درصدي را تجربه كرد فخوزي كه جاي تعديل مثبت بيشتر و رشد قيمتي بالاتر را دارد اما اين سهم تنها مشكلش نداشتن حامي و سهامدار عمده مناسب ميباشد. اين سهم سودخود را 563 تومان اعلام كرده بود كه علاوه بر رشد سود تا 7769 ريال پوشش 35% را رقم زده است كه رشد فروش چه در نرخ و چه در مقدار محصول قابل توجه است .
در روز هاي بعد از امكان تعديل بيشتر سهم صحبت مي كنيم كه فخوز حتي سود 9000 ريالي را نيز مي تواند بسازد و صندوق نفت شكار خوبي را در خريد بلوك اين شركت زده است .
به نظر قيمت هاي 3600 تومان براي خريد با ديد نگهداري سهم مي تواند هنوز هم جذاب باشد .
اما ورق ساز وطرح بازار يعني فولاد مباركه هم امروز بازدهي 11 درصدي را براي سهامداران خود به ثبت رساند فولاد هم گزارش فراتر از انتظاري را منتشر كرده است گزارشي كه ميتواند تعديل مثبت را در سنوات اينده براي اين سهم فولادي به ارمغان داشته باشد فولاد در قيمتهاي فعلي با ديد ميان مدت گزينه كم ريسك و مناسبي محسوب ميشود و حتي در كوتاه مدت هم از 3600 نقطه خوبي براي آغاز خواهد بود .
فولا د فروش 915 ميليارد توماني در پيش بيني قبلي را به 1000 ميليارد تومان رساند و سود شركت با20% افزايش با سرمايه جديد 685 ريال رسيد و 32% پوشش داده شده است و اگر سود غير عملياتي را به ان اضافه كنيم پوشش شركت 50% مي شد .
در بودجه شركت هزينه ها دست بالا ديده شده و نقطه قوت شركت است . سال قبل فولاد با ظرفيت كامل حركت مي كرد و امسال با وجود مشكلات شركت 10% از سال قبل خود در اين مقطع جلو تر است .افت قيمت دلار حتي تا 24500 ريال نيز نمي تواند خيلي به محصولات فولاد مباركه اسيبي بزند چرا كه قيمت ورق در منطقه افتي نكرده و با قيمت بورس كالا همخواني دارد .
شركت احتمالاً امسال از ركورد 4 ميليون تن ورق گرم و 1600 هزار تن ورق سرد مي گذرد و تعديلي هم ازاين بابت خواهد داشت .ميانگين فروش ورق گرم 15120 و ورق سرد 17730 است كه جالب است بدانيد از بودجه شركت كمتر است اما با رشد توليدجبران شده . با سرمايه جديد شركت اگر قيمت ها به همين شكل باقي بماند و روند قيمت سنگ آهن تغييري نگند فولاد به راحتي به سود 880 ريالي خواهد رسيد و اين يعني فولا د باريگر به قيمت هاي 5000 ريال باز مي گردد .

دوشنبه 7 مرداد:
امروز دوشنبه ، بازار سرمايه وضعيت جالبي داشت . فارس به مانند يك چكش بزرگ بر سر بازار كوبيده شد تا با وجود اين كه جو بازار به خصوص روي گروه فولاد و سنگ اهن مثبت بود شاخص به شكلي سنگين منفي باشد . امروز هم ديديم كه با وجود اين كه بازار مثبت بود اما با بازگشايي خليج فارس و گرفته شدن زهر منفي و تعديل ان كه البته خود با حرف و حديث هاي فراوان همراه بود بازهم روند شاخص در روند منفي قرار داشت اما بازار و بازدهي ان مثبت بود . امروز خليج فارس باز شد تا بازهم در راستاي همان برنامه عطش بازار بالا نگيرد و همچنان يك پتانسيل براي رشد بازار باقي بماند . كم كم نماد هااز راه ميرسد و اين طرز بازگشايي نيز كمك خوبي به ادامه روند با ثبات مثبت بازار مي كند تا پس از يك استراحت ما يك عرض سازي مناسب را در نمودار شاخص داشته باشيم .
اما در مورد روند بازار در كوتاه مدت و روز هاي پيش رو به نظر ميرسد پس از تعطيلات بازار بيشتر صبر مي كند و چشم به تحولات سياسي پيش رو خواهد داشت اما ديروز هم گفتيم به نظر ميرسد يك پتانسيل 4 هزار واحدي در چهره بازار به چشم مي خورد كه با اين كه ممكن است كمي زمان بر و كند باشد اما مي توان به رخداد ان اميدوار بود .
امروز حفاري شمال با صف خريد سنگين در سطوح قيمتي بالاي 500 تومان قرار گرفت حفاري كه جاي تعديل مثبت را در عملكرد 6 ماهه خود بازگذاشته و جاي رشد قيمتي و تعديل خوبي را دارد اهداف قيمتي 520-540 تومان در اين مقطع انتظار حفاري را ميكشند .
اما مپنا با صف خريد سنگين همچنان به روند صعودي خود براي رسيدن به تارگت 540 توماني خود نزديك شود . مپنايي كه گزارش 3 ماهه چندان مناسبي را ارائه نداد اما پتانسيل تعديل مثبت را در صورت وصول مطالباتش را خواهد داشت. نكته مهم در گزارش مپنا اين است كه اجاره دكل نيز به درامد هاي مپنا اضافه شده است و گفته مي شود خريد نيوروگاه هاي جديددر دستور كار اين شركت بوده . در هر صورت شرايط براي مپنا خاص است و چشم انداز اين سهم است كه شرايط را تغيير مي دهد . اما بايد به قيمت نيز منطقي نگاه كرد تا بدين جا ما نيز بر روند صعودي سهم تاكيد داشتيم اما در قيمت هاي نزديك به 5400 و به خصوص در مثبت امروز فشار عرضه سنگين خواهد بود .امروز شنيده مي شد تعاوني كاركنان بلوك 12.5% را براي خريد برخي نيروگاه ها كه در فرابورس عرضه مي شود واگذار خواهد كرد.
اما هلدبنگ خليج فارس امروز با ضربه بدي به شاخص بازگشايي شد فارسي كه با تعديل منفي سود سال 92 خود مواجه و با ابهامات فراواني در شركتهاي پتروشيمي زير مجموعه خود همراه ميباشد امروز افت قيمتي 13 درصدي را نصيب سهامداران خود كرد با توجه به روند ايجاد شده در فارس انتظار فشار عرضه ها در اين سهم به خصوص از سوي سهامداران حقيقي و خروج از فارس را انتظار داريم . در مورد سود شركت زياد صحبت شد اما به نظر ميرسد بورس كمي بايد در اين سهم شفاف تر رفتار كند . صرف اين كه با يك تعديل منفي سهم را براي پايئن كشيدن شاخص باز كند صحيح نيست . اين شركت خوراك و وام ها را به مبادله اي گرفته اما تكليف فروش محصولاتش مشخص نيست . در حالي كه همه ي پتروشيمي ها دلار ها را آزاد تسعير مي كنند اين سهم هم چوب را خورده و هم پياز و باقي ماجرا و خبري از تسعير ارز ازاد نيست . اما ديديم كه البته سهم در قيمت هاي 8800 و 8900 ريال خريدار خوبي داشت .
در خودرويي ها تامين اجتماعي بلوك سايپا را اگهي كرد . با اين كه گفته شده معامله بلوكي در كار نباشد اما انجام شده و بلوك 17% روي تابلو امده است . شايد اگر اين معامله انجام شود كه بعيد است سايپا بتواند كمي رشد كند اما به هر حال در اين گروه همانطور كه قبلاً تاكيد شد خبهمن كم ريسك ترين و بهترين گزينه گروه است كه تا 2400 ريال الگوي تكنيكالي او رشد را به شكلي ارام تايئد مي كند .

چهارشنبه 9مرداد :
امروز چهارشنبه بازار در مهماني خداحافظي دولت حسابي اتش بازي به راه انداخته بود. نمي دانيم اين هديه امروز ما به دولت بود يا هديه انها به ما! اما به هر حال دولت محمود احمدي نژاد با هزار تلخ و شيريني كه داشت امسال سال خوبي را رقم زد و اين دست لاف اخر او هم حسابي براي بازار شيرين بود . هر چند هيچ كس اين رشد اخير را به حساب او نگذاشت امادر تاريخ اين امار به پاي او ثبت مي شود . به طور مشخص 2 رويداد در وضعيت مثبت بازارموثر بود . اول اين كه خبرهاي خوبي از كابينه به بازار رسيده است . حضور زنگنه در وزارت نفت و نعمت زاده در وزارت صنايع و همچنين قاسمي در بانك مركزي يعني تيم اقاي روحاني بازارسرمايه را به خوبي مي شناسند . البته در مورد گزينه وزارت اقتصاد حرف و حديث وجود دارد . اما در مجموع خبرهاي اين چنيني باعث شد تا بازار از حالا فرش قرمز را زير پاي اين عزيزان نيامده و نرسيده پهن كند .
اما نكته اي در مورد وضعيت بازار در روز هاي بعد . شك نكنيد چه كابينه خوب ورويايي و چه غير منتظره باشد در بازار روز يكشنبه شدت عرضه ها بالا خواهد گرفت و ما يكشنبه يك روز پر حجم و پر معامله را خواهيم داشت .
در بازار امروز سيمانيها هم با نوسانات مثبت همراه شدند اين روزها سيماني ها كم كم خود را براي بعد از ماه رمضان و افزايش نرخ سيمان صادراتي اماده ميسازند سيمانيهايي كه به خصوص صادراتيها حرف هاي بسياري براي گفتن دارند
امروز سيمان بهبهان كه جز يكي از بزرگترين صادر كنندگان سيمان كشور بوده و تعديل مثبت بسيار خوبي را در گزارش اخير خود اعمال كرد با روند مثبت در استانه قيمتهاي 5 هزار توماني قرار گرفت براي سيمان بهبهان انتظار رشد قيمتي بيشتري را داريم اما رشد اصلي شركت با تعديل مثبت ديگري به سمت قيمتهاي 5800 توماني رهسپار خواهد شد
امروز هلدينگ غدير هم با نوسانات مثبت خودرا به سطوح قيمتي 480 توماني رساند غدير پتانسيل رشد قيمتي تا سطوح 520 توماني را دارا ميباشد شنيده ميشود سود غدير همجاي رشد بيشتر را تاپايان سال خواهد داشت
امروز سرمايه گذاري گروه توسعه ملي با رشد قيمتي و بازدهي 8 درصدي پس از افزايش سرمايه به بازار بازگشت وبانكي كه به زودي تحليل بنياديش در سايت قرار خواهد گرفت . امروز وبانك در 4500 ريال باز شد و خود را حسابي بالا كشيد . سهمي كه سرمايه خود را از 322 به 450 ميليارد تومان افزايش داد و از محل انباشته بوده است . گفته مي شود سيدكو با سرمايه 250 ميليارد توماني به بازار مي ايد كه خبر خوبي براي وبانك است . در كنار ان سود هر سهم وبانك با تعديل 30% سود هر سهم خود را با سرمايه جديدي 700 ريال اعلام شده و تاپايان سال وبانك از محل تعديل سود شركت هاي وتوسم ،وبشهر و شازند احتمالاً به سود 1050 ريالي مي رسد . در مورد ارزش ذاتي به نظر ميرسد ارزش ذاتي سهم در محدوده 8800 ريال است و منطقي ترين حالت قيمت هاي 70% ارزش ذاتي است كه بيش از 6000 ريال خواهد بود و اين صف خريد و هجوم سنگين براي خريد سهم نيز جالب توجه بود .

امروز صدرا در قيمت هاي 1600 ريال نيز قرار داشت كه البته بازيابي جكت مفقود و غرق شده خبر خوبي براي سهم بوده اما همچنان سهم به چيزي اميدوار نيست !
در گروه فولادي فلوله نيز خوراك برخي نوسان گيران شده و شايد تا 2800 ريال رشد كند .
در گروه بانك زمزمه حضور قاسمي براي اين گروه و به خصوص پاسارگاد مثبت است و شنيده مي شود تجارت و ملت نيز با شايعه تعديل سود از محل تسعير دارايي هاي ارزي مواجه شدند . در صادران هم شايعه افزابش سرمايه است كه سهم را به جلو هل مي دهد .
در مورد ونيرو در فروش ساختمان نياوران خود امسال موفق عمل كرده و در قيمت هاي مناسب ان را فروخته و سود شناسايي كرده است . گفته مي شود سود شركت از محل فروش اين اپارتمان ها 769 ريال به ازاي هر سهم است .سهم امروز در قيمت هاي 220 توماني بازگشايي شد .
حتايد هم امروز صف خريد بود . اما به نظر ميرسد با تجولات سياسي پيش روسهم بارديگر به مسير مثبت برگشته و روند رو به رشد خود تا 5300 و 5400 را آغاز مي كند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر