بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر : ۱۰۳۱۳۳
به گزارش خبرگزاری پانا، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل ۷۴۷ واحد بالا رفت و در رقم ۵۸ هزار و ۸۸۹ قرار گرفت. همچنین در این روز معامله گران بیش از ۴۷۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند. ارزش این معاملات که در ۵۴ هزار نوبت معاملاتی انجام شد ،بالغ بر یک هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال بود . در نتیجه این معاملات ارزش روز بازار از ۲۸۲ هزار میلیارد تومان عبور کرد.
همچنین روند معاملات بانک ملت، مپنا، ملی مس، سرمایه گذاری آتیه دماوند، صنایع پتروشیمی خلیج فارس ،مخابرات و فولاد مبارکه اصفهان بیشتر از سایر نمادها پیگری شد تا در نهایت این نمادها لقب پربیننده ترین های بازار را از آن خود کنند.
در معاملات امروز شاخص صنعت نیز ۵۳۷ واحد رشد کرد . شاخص های بازار اول و دوم هم به ترتیب ۶۰۹ و ۱۱۴۱ واحد بالا رفتند. نمادهای هلدینگ خلیج فارس، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، بانک ملت، مپنا، بانک پاسارگاد و بانک صادرات بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص ثبت کردند.
همچنین نمادهای کنترل خوردگی تکین کو، کاغذ سازی کاوه، داروسازی ابوریحان، سیمان قائن، داروسازی دکتر عبیدی، معدنی املاح ایران و سیمان بهبهان با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات قرار گرفتند. این در حالی بود که نمادهای گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، فیبر ایران،سرمایه گذاری نیرو، کارتن ایران، تولیدی مهرام و قند پیرانشهر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
همچنین سنگین ترین صف های خرید در نمادهای مپنا، مخابرات، سیمان فارس نو، ماشین سازی اراک، کشتیرانی، سرمایه گذاری صنعت بیمه و بانک سینا تشمیل شد و در مقابل نمادهای سرمایه گذاری آتیه دماوند، کیمیدارو، معدنی املاح ایران، قند پیرانشهر، سیمان آرتا اردبیل، صنعتی بهشهر و شکر شاهرود با طولانی ترین صف های فروش مواجه شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر