بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۸
کد خبر : ۱۰۳۱۶۶
 سحر نمایشی: معاملات فلزات پایه در بازار آزاد بعد از یک ماه رکود با روند افزایشی رو‌به‌رو شد، البته این در شرایطی است که کارشناسان این حوزه پیش‌بینی کرده بودند که بعد از پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر قیمت‌ها رشد اندکی را تجربه خواهند کرد. از طرفی نیز برخی فعالان آگاه معتقدند این وضعيت موقتی خواهد بود و از اواخر هفته مجدد روند قیمت‌ها معكوس خواهد شد.
به این ترتیب روز گذشته افزایش قیمت برخی فلزات همچون مس، نیکل، سرب و روی موجب تغییر روند بازار از موقعیت خرید به موقعیت فروش شد. 
البته این افزایش نرخ،  بازار مس را بیشتر از دیگر بازارهای کالایی تحت تاثیر قرار داده بود به طوری که به گفته فعالان بازار معامله‌گران تمایل بیشتری به خرید این محصول داشتند؛ چرا که معتقدند به دلیل افزایش جهانی قیمت این فلز احتمالا روز دوشنبه عرضه‌های مس با افزایش قیمت رو‌به‌رو شود. 
از طرفی نیز افزایش قیمت اين فلز در روز گذشته در بازار آزاد نشان می‌دهد که بازار جهانی این فلز نیز در شرایط خوبی قرار گرفته است، البته نرخ ارز نیز در افزایش قیمت این فلز در روز یکشنبه بی‌تاثیر نبوده است، اما اثراخبار جهانی بر روند بازار داخلی فلزات پایه به خصوص برای مس بیشتر بوده است. یکی از تحلیلگران بازارهای جهانی گفته است که داده‌های اقتصادی مثبت ایالات‌متحده در روز جمعه به رشد قیمت فلزات کمک کرده است. 
اين در حالي است كه فعالان آگاه پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت مس در پی کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی اتحادیه اروپا و افت نرخ بیکاری در ایالات متحده و در نتیجه آن افزایش تقاضای جهانی مس، افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر