بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
با شدت گرفتن اختلاف نظرهاي ميان نمايندگان مجلس در اولين روز جلسه رأي اعتماد، قيمت‌ها وارد مدارصعودی شدند، اما با ادامه جلسات رأي اعتماد طي هفته قبل روند كاهش قيمت‌ها ادامه یافت تا همچنان اميدها به بهبود وضعيت اقتصاد در دولت جديد روند ريزش نرخ ها را به همراه داشته باشد.
کد خبر : ۱۰۳۵۸۳
باراز سكه و ارز داخلي پس از نوسانات روزانه هم گام با برگزاری جلسات رأي اعتماد وزرا در هفته پيش رو انتظار ثبات بيشتري دارد.

به گزارش بورس نيوز، با شدت گرفتن اختلاف نظرهاي ميان نمايندگان مجلس در اولين روز جلسه رأي اعتماد، قيمت‌ها وارد مدارصعودی شدند، اما با ادامه جلسات رأي اعتماد طي هفته قبل روند كاهش قيمت‌ها ادامه یافت تا همچنان اميدها به بهبود وضعيت اقتصاد در دولت جديد روند ريزش نرخ ها را به همراه داشته باشد.

طی هفت روز گذشته دلار در بازار آزاد پس از گذشتن از مدار 3200 توماني آخرين روز هفته راه رفته را بازگشت و تا 3180 تومان عقب نشيني كرد. به تبع نزول قيمت دلار، سكه امامي نيز در ايستگاه يك ميليون و 63 هزار توماني هفته را به پايان برد.

با مشخص شدن وزير اقتصاد و با حداكثر رأي اعتماد به طيب نيا، به نظر مي‌رسد روزهاي خوشي در انتظار اقتصاد كشور باشد. با اين حال تعيين تكليف رئيس كل بانك مركزي، محل اكثرتحولات ارزي دركشور، به طور حتم مي تواند روند بازارها را تحت تأثير بگذارد.

از سوي ديگر دستور رئيس جمهور براي بازگرداندن نرخ ارز مرجع به قيمت قبلي و محاسبه هر دلار به 1226 تومان و ترخيص كالاهاي اساسي با اين نرخ، طي هفته گذشته بازخورد‌هاي متفاوتي به همراه داشت؛ به طوري كه برخي كارشناسان از كسري بودجه و رانت بازي نگران هستند و از سویي نيز تأمين كالاهاي اساسي با ارز 1226 توماني كمك به اقشار آسيب پذير است و کاهش قيمت تمام شده كالاها را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، پس از صعود بهاي جهاني اونس با خبر افزايش تقاضا در چين و گذشتن از مقاومت هاي تكنيكي، روز جمعه طلا بيشترين رشد قيمتي را طي دو ماه گذشته به ثبت رساند. ادامه روند صعودي طلا در حالي است كه آمار اقتصادي مثبت آمريكا احتمال توقف برنامه محرك‌هاي مالي فدرال رزرو را افزايش داد.

كارشناسان معتقدند وضعيت فعلي طلا ثابت نيست و همچنان احتمال ريزش قيمت ها وجود دارد و هر افزايش قيمتي بهترين فرصت فروش محسوب مي‌شود.در جلسه بعدي فدرال رزرو در ماه سپتامبر وضعيت توقف محرك هاي مالي بار ديگر اونس جهاني با ريزش قابل توجهي روبرو مي‌شود.

روز جمعه اونس جهاني طلا با ثبت ركورد 1372 دلار و 51 سنتي بالاترين قيمت خود طي 2 ماه گذشته را ثبت كرد. بدین ترتیب تا طي هفت روز گذشته رشد 4 درصدي را به ثبت رسانده باشد. پس از آنكه روز پنج شنبه اونس از مرز 1350 دلاري گذشت، این کالا با افزايش حجم خريدها مواجه شد و همزمان با آن افزايش ناآرامي‌ها در مصر از رشد قيمت‌ها حمايت كرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر