بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۵
کد خبر : ۱۰۶۷۸۴
محمدصادق زیباکلام و شهریار زرشناس امشب در برنامه «زاویه» با موضوع «ما، غرب و مدرنیته» با هم مناظره می‌کنند.

به گزارش فارس، در ادامه سلسله مناظرات و نشست‌های تخصصی علوم انسانی در مجله تصویری «زاویه»، این هفته صادق زیبا کلام و شهریار زرشناس رودر روی یکدیگر خواهند نشست تا موضوع «ما، غرب و مدرنیته» را از دو منظر کاملا متفاوت را به تحلیل بکشند.

«زاویه» به عنوان مجله تخصصی علوم انسانی شبکه چهار سیما، چهارشنبه سوم مهر مساله نسبت ما با تجدد و مدرنیته را با حضور شهریار زرشناس، روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی که به داشتن دیدگاه‌های عمیقا انتقادی در باب تجدد مشهور است در برنامه زاویه روبروی صادق زیبا کلام خواهد نشست که آرایی دقیقا مخالف با نظرات زرشناس دارد.

در این برنامه، سوالاتی همچون آیا میان حوزه شرق و غرب گسلی غیر قابل عبور برقرار است؟ آیا امکان هم زیستی و هم سخنی میان ما و تجدد قابل تصور است یا نه؟ اقبال جامعه ایران به تجدد به بهبود و پیشرفت ما خواهد انجامید یا به ضعف و عقب ماندگی؟مطرح و پاسخ داده می شود.

برنامه‌ «زاویه » شبکه4 سیما، نشان داده است تلویزیون فقط به عنوان یک رسانه عام‌پسند و صرفا ابزاری برای سرگرمی‌ و تفنن و وقت‌گذرانی نیست. این برنامه با محتوا و مضمون قابل قبول توانسته رسانه را به ابزاری فرهنگی و روشنگرانه بدل کند که جدی‌ترین مسائل انسانی و اجتماعی را دستمایه گپ‌وگفت‌های خود قرار داده و به مظهر هم‌اندیشی و مناظره و مناقشات فکری بدل کند مباحثی که علاوه بر  هدایت فکری و فرهنگی جامعه توانسته پویایی و نشاط محافل علمی را ‌دامن بزند و به اعتلای آن کمک کند. مجله تصویری زاویه همانگونه که از نام آن بر می‌آید با نگاه ویژه به حوزه فرهنگ، رصد مهم‌ترین عناوین خبری هفته و‌اتفاقات فرهنگی حوزه علوم انسانی توانسته تحلیل خوبی به مخاطبان خود ارائه کند.

برنامه زاویه به صورت هفتگی چهارشنبه‌ها ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر