بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴
کد خبر : ۱۰۷۴۲۳
خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه گفتگوی سیاسی به لبخند و تعارف نیست چرا که اینها فقط ظاهر قضیه است و باید بدانیم که رقیب و حریف چه کسی است، گفت: آمریکائی ها دست به دست ایران دهند تا تحریم ها شکسته شود چرا که تنها گفتار کافی نیست و ما منتظر تایید گفتار در عمل هستیم.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک و مذاکره تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: از اینکه رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی که منتخب مردم متدین، انقلابی و قهرمان عصر است، در تریبون جهانی سازمان ملل، توانست داد مظلومیت ملت قهرمان و مظلوم ایران را به گوش جهان برساند و تحریم های غیر قانونی و ظالمانه را محکوم و از آرمانهای فلسطین و مسئله سوریه دفاع کند شاکر خدا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دین صلح و همزیستی مسالمت آمیز است افزود: با توجه به دستورات دینی و آیات قرآن متوجه می‌شویم تا زمانی که دشمن مانعی سر راه ما قرار ندهد می‌توانیم با آنان پیمانها و رابطه‌های مسالمت‌آمیز و حتی دفاعی داشته باشیم.

صدیقی افزود: امیرالمومنین نیز به مالک اشتر می گوید اگر دشمن تو را به صلح فرا می خواند قبول کن اما مراقب باش که دام نباشد بنابراین تعبیر رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه نیز بر همین مبنا است و این نشان دهنده آن است که ما ملتی با فرهنگ و متکی به عقلانیت هستیم.

وی افزود: ایران نه تنها مدافع ملت مظلوم فلسطین است بلکه از تمام مسلمانان که تحت ظلم باشد نیز دفاع می کند. ایران دلسوز بشریت است و هیچگاه مدافع جنگ نبوده و نخواهد بود اما در مقابل زورگویی و باج‌خواهی ایستادگی می کند همچنان که این درس را از امام حسین (ع) آموخته است. نهضت ما حسینی است و رهبر ما فرزند امام حسین(ع) و خمینی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فضای بعد از انتخابات گفت: فضای جدیدی که در کشور بعد از انتخابات با روی کار آمدن دولتی با شعار تدبیر و امید پیش آمد افکار عمومی را متوقع ساخته و همه امید دارند با سرپنجه تدبیر تحریم های ظالمانه برداشته شود.

صدیقی با بیان اینکه کشورهای غربی نیز از این تحریم ها ضربه دیده اند گفت: دنیای غرب بیش از ما احتیاج دارد که این تحریم ها شکسته شود اما گفتگو و رفتارهای سیاسی و برخوردهای دیپلماسی تاکتیکی است که هر ملتی بر آن اشراف بیشتر و ادبیات بهتر و واقع بینی داشته باشد صاحب ابتکار است.

وی تصریح کرد: اگر رئیس جمهور در این راه متکی به قدرت خدا و متوسل به اهل بیت باشد با پشتیبانی ملتی که شهید داده و آماده شهادت است  و از برخورد با مشکلات مایوس نمی شود می تواند با ابتکار و خلاقیت و تاکتیک های مدرن بر روش های خصم فائق آید و این چیزی است که ما از دولت توقع داریم.

امام جمعه موقت تهران همچنین در ادامه با اشاره به تعریف واژه نرمش قهرمانانه گفت: گفتگوی سیاسی به لبخند و تعارف نیست چرا که اینها فقط ظاهر قضیه است و باید بدانیم که رقیب و حریف چه کسی است وقتی که کشتی گیر وارد گود می شود در مقدمه ممکن است نرمش تاکتیکی داشته باشد اما این نرمش، مقدمه ای برای خیز برداشتن دوباره است که ما نیز باید چنین نگاهی به رقیب داشته باشیم.

صدیقی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ دیپلماسی، اراده ها و گفتگوها است گفت: در این جنگ باید مراقب باشیم و ماهیت دشمن را بشناسیم این همان دشمنی است که نه تنها در طول انقلاب اسلامی بلکه از کودتای 28 مرداد با ما در جنگ بوده و دائما با روش های خاص جهان سوم را ضربه فنی کرده است.

وی با بیان اینکه ایران تنها برای منافع خود وارد مذاکره نمی شود گفت: امیدواریم که این حرکت خوب سیاسی ایران هم منطقه و هم جهان را از این چالش بیرون بکشد و این تنها خدمت به ملت ما نیست بلکه خدمت به ملت های آمریکا، اروپا و منطقه است.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تاکتیک، تاکتیک گفتگو و جذب است خاطرنشان کرد: ادبیات ایران،  ادبیات بین المللی و جاذبه است آغوش باز کردن برای قبول صلح پایدار و عادلانه است. بعد از آنکه مذاکره تلفنی واقع شد دیدیم که کاخ سفید بی صداقتی به خرج داد و مشت آمریکا را باز کرد که امیدوارم بیدار شود.

صدیقی افزود: از اول ایران مظلوم بود اما بعد از این مذاکره تلفنی مطرح کردن این مسئله که گزینه نظامی هنوز روی میز است و یا اشاره به این موضوع که این مذاکره تلفنی معلول تحریم های شکننده است ماهیت آمریکا را برای ما روشن ساخت.

وی تصریح کرد: اگر تحریم ها کارساز بود در سال 90 که شما اعلام کردید که تحریم های فلج کننده را اعمال می کنید و بی رحمانه ترین تحریم ها را اعمال کردید هیچ گونه عقب نشینی از جانب ملت ایران ندیدید و ما به وضوح این مسئله را می گوییم که ملت ایران، ملتی صلح طلب، دلسوز، عاطفی و ملتی است که نفرت از آدم کشی و هر نوع حرکتی که به زیان بشریت باشد است و ما نیز خود تاکید داریم که باید سلاح هسته ای باید برچیده شود اما ملت ایران با تجربه 34 سال مقاومت بدنیا نشان داده است که از حقوق حقه خود در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و حفظ اصولش هرگز عقب نشینی نمی کند و زیر بار زور نمی رود.

امام جمعه موقت تهران در توصیه ای به دولتمردان آمریکایی گفت: ما می گوییم که رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی است و به هیچ وجه قدرت مقاومت ندارد و سحر شکست ناپذیرش در جنگ با حزب الله لبنان ابطال شد و رئیس جمهور آمریکا بعد از تغییر مواضع نباید تحت تاثیر رژیم زبون اسرائیل قرار می گرفت و به این زودی لحن خود را تغییر دهد . بیایند همراه با ایران دست به دست بدهند تا تحریم ها شکسته شود چرا که تنها گفتار کافی نیست و ما منتظر تایید گفتار در عمل هستیم.

صدیقی در ادامه خطبه های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در هر کشوری در ایجاد امنیت، آرامش و مقابله با شرارت ها نقش بی بدیل دارد و زحماتی که نیروی انتظامی در مقاطع مختلف کشیده است قابل ستایش است.

وی همچنین در توصیه ای به نیروی انتظامی گفت: ما از برادران نیروی انتظامی می خواهیم که رعایت ادب، نزاکت و تواضع را با همه مردم خصوصا کسانی که به مناسبت هایی در حیطه اقتدار آنان قرار می گیرند داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: قانون خود شمشیر نافذی است اما رعایت اخلاق و معنویت باید در صدر مسائل باشد. بنابراین باید با اخلاق رفتار کند.

صدیقی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاهها و مدارس به فضل الهی بار دیگر آماده فعالیت شده است و سربازان مملکت و سربازان کشوری آباد، آزاد، مسلمان ، با تمدنی بی بدیل در انتظار مدیریت خوب آموزش و پرورش و دانشگاهها است.

وی گفت: امروز فضای کشور اقتضا می کند که یک فضای آرام و عرفانی باشد و مسابقه در علم جزو اولویت ها باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در بیانات مقام معظم رهبری امروز اقتصاد در اولویت قرار دارد گفت: ما به مذاکرات اقدام می کنیم و کوتاهی نمی کنیم اما تکیه ما به اقتدار داخلی است و اقتصاد ما در گرو دانش بنیاد شدن و پیشرفت دانشجویان و آرامش اساتید ما است که در این امر امید داریم تعهدی که مسئولیت به دین اسلام و خون شهدا دارد فضای دانشگاهها، بینش، بصرت و سیاست در اوج باشد اما دانشگاهها جای حزب بازی و اتاق جنگ شکافی های نیست همه باید با یک هدف رقابت هایشان در مسیر معنویت و علم باشد.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از اظهارات رئيس جمهور آمريكا پس از ديدار با نخست وزير ر‍ژيم صهيونيستي تاكيد كرد اوباما نبايد تحت تاثير نتانياهو قرار گيرد.

ايرنا  هم نوشت: حجت السلام و المسلين كاظم صديقي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به گفت و گوي تلفني روساي جمهور آمريكا و ايران در سفر رئيس جمهور كشورمان به نيويورك گفت : ما منتظر اقدامات عملي مسوولان آمريكايي هستيم و روساي جمهور دو كشور ايران و آمريكا بايد دست به دست دهند و اين تحريم هاي ظالمانه را كه نه فقط به ملت ايران بلكه به ملت هاي آمريكا و اروپا هم آسيب زده بردارند. 

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سفر رئيس جمهوري كشورمان به نيويورك وسخنراني در سازمان ملل متحد ادامه داد : فضاي جديدي كه پس از انتخابات در كشور پيش آمده از دولت تدبير و اميد اين انتظار است كه با گفتگو اين تحريم هاي ظالمانه كه رئيس جمهوري در نطق خود بخوبي ظالمانه بودن آن را براي دنيا تشريح كردند برداشته شود . 

وي گفت : با برداشته شدن تحريم ها فضاي تنفسي نه فقط براي ملت ايران ، بلكه براي ملت هاي آمريكايي و اروپايي كه از اين تحريم هاي ظالمانه آسيب ديده اند ، ايجاد خواهد شد چرا كه آنها بيش از ما نيازمند شكسته شدن تحريم ها هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر