بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مدیر مالی شرکت داروسازی لقمان عنوان کرد:

افزایش ظرفیت تولید با دو طرح توسعه ای

این طرح ها که شامل تولید محصولات جدید هستند، به افزایش ظرفیت اسمی تولید کمک خواهد کرد و مراحل اجرای پروژه مذکور 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر : ۱۰۹۶۷۷
شرکت داروسازی لقمان در حالی پوشش 57 درصدی سود برآوردی را طی دوره عملکردی شش ماهه نخست سال مالی جاری برآورد کرده که روند تولید و فروش محصولات آن چندان مناسب به نظر نمی رسد.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت داروسازی لقمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این شرکت به دلیل نوع محصولات تولیدی خود که به طور عمده آنتی بیوتیک ها هستند، در کنار فصلی بودن بازار فروش همواره کمتر از 50 درصد از برنامه تولید و فروش خود را طی نیمه اول سال محقق می کند.

راضیه موروش افزود: علاوه بر این، شرکت طی دوره مذکور بر تولید محصولاتی که مواد اولیه مورد نیاز آن از منابع داخلی تأمین می شوند، تمرکز کرده و در مقابل آن به دلیل مشکلات ارزی موجود بر سر راه واردات مواد اولیه مورد نیاز، برنامه تولید محصولاتی که نیازمند بکارگیری مواد اولیه وارداتی بوده را به نیمه دوم سال موکول کرده است. برهمین اساس می توان گفت بخش اعظمی از برنامه تولید و فروش محصولات طی نیمه دوم امسال محقق خواهد شد.

وی به واردات 29 درصدی مواد اولیه مورد نیاز اشاره کرد و اظهار داشت: مواد اولیه مصرفی از کشورهایی همچون چین و آلمان و با نرخ ارز مبادله ای فراهم می شود. علاوه بر این، نقدینگی لازم جهت خرید این مواد از طریق دریافت تسهیلات بانکی و نیز منابع داخلی تأمین می شود.

این مقام مسئول با مناسب ارزیابی کردن عملکرد "دلقما" طی دوره شش ماهه اول سال مالی جاری ابراز داشت: با توجه به مطالب عنوان شده می توان ادعا کرد که این شرکت از پتانسیل لازم جهت پوشش کامل سود برآوردی خود تا پایان سال مالی جاری برخوردار بوده و نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد.

مدیر مالی شرکت داروسازی لقمان در خاتمه از بهره برداری طرح های سفالسپورین و غیر آنتی بیوتیک طی نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: این طرح ها که شامل تولید محصولات جدید هستند، به افزایش ظرفیت اسمی تولید کمک خواهد کرد و مراحل اجرای پروژه مذکور 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که فراهم شدن شرایط تولید آنها به تأمین به موقع مواد اولیه مورد نیاز بستگی دارد. علاوه بر این با توجه به طولانی بودن فرآیند تولید و نیز بازاریابی محصولات، آثار مثبت ناشی از اجرای کامل این پروژه ها طی سال آینده در وضعیت سودآوری "دلقما" نمود پیدا خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر