بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
مدیر نظارت بر بازارهای بورس انرژی عنوان کرد:

عرضه میعانات گازی یک شرکت پالایشگاهی در آذر ماه

شرکت ملی نفت ایران در گام بعدی نسبت به عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران و نفت خام در بورس انرژی پس از طی شدن روال عادی انجام عرضه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام، اقدام خواهد کرد که جزییات انجام این برنامه به محض نهایی شدن آن توسط شرکت ملی نفت ایران، به اطلاع عموم خواهد رسید.
کد خبر : ۱۱۰۴۸۳
پس از پذیرش کالاهای میعانات گازی پالایش گاز خانگیران و ایلام به همراه نفت خام شرکت ملی نفت ایران در رینگ داخلی بورس انرژی، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا در اولین گام مقدار 3000 بشکه میعانات گازی پالایش گاز ایلام را در یکشنبه هفته آینده در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه کند.

مدیر نظارت بر بازار بورس انرژی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: محصول فوق در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه خواهد شد و شرکت ملی نفت ایران به عنوان عرضه کننده این کالا اقدام به عرضه روزانه این محصول می کند. شرکت ملی نفت ایران در گام بعدی نسبت به عرضه میعانات گازی پالایشگاه خانگیران و نفت خام در بورس انرژی پس از طی شدن روال عادی انجام عرضه میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام، اقدام خواهد کرد که جزییات انجام این برنامه به محض نهایی شدن آن توسط شرکت ملی نفت ایران، به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در خصوص شرایط خریداران نیز بیان کرد: شرکت های پالایشگاه خصوصی فعال که دارای پروانه بهره برداری گواهی تخصیص خوراک از شرکت ملی نفت ایران هستند به عنوان متقاضی واقعی این کالاها در بازار داخلی می توانند به عنوان خریدار نسبت به خرید در زمان عرضه اقدام کنند. علاوه بر این، با توجه به اینکه این محصول در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه می­شود خریداران بایستی این محصول را به عنوان خوراک فرآیند تولید خود بکار برند و حق صادرات یا فروش مجدد آن را نخواهند داشت.

این مقام مسئول در ارتباط با نحوه تحویل کالا اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث های عملیاتی در خصوص تحویل این کالا حائز اهمیت است و شرایط مربوط به تحویل کالا به صورت فنی و دقیق توسط شرکت عرضه کننده بررسی و برنامه ریزی شده، دوره تحویل کالا پس از انجام معامله شروع شده و حداکثر پس از یک ماه از زمان انجام معامله پایان می­یابد.

مدیر نظارت بر بازار بورس انرژی در خاتمه با اشاره به اینکه معاملات به صورت ریالی انجام می شود، پیرامون نحوه پرداخت وجه مربوط به معاملات تصریح کرد: قراردادها به صورت نسیه انجام می پذیرد و شیوه تسویه نیز به صورت تسویه با تضمین است که طی آن وجه مربوط به انجام معاملات حداکثر تا یک ماه پس از تحویل کالا به خریداران، براساس ضمانت نامه های بانکی پرداخت می­شود علاوه بر این، در صورت تمایل و درخواست خریداران امکان تسویه به صورت نقدی نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر