بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
کد خبر : ۱۱۲۱۲۳

مجيد اسكندري: بازار فرابورس در آغاز هفته جاري در يك روند معكوس با بورس، كاهش اندكي را تجربه كرد و موجب شد آيفكس با افت 25/0 درصدي به رقم 844 برسد.

روز شنبه فرابورس شاهد دادوستد بيش از 271 ميليون سهم به ارزش حدود 2144 ميليارد ريال بود كه در 32 هزار و 157 دفعه معاملاتي صورت پذيرفت. در بازار ديروز نمادهاي «دي»، «جم»، «خراسان»، «ساوان» و «شتران» جزو نمادهاي پربيننده بازار بودند اگرچه برخي از آنها با كاهش قيمت همراه شدند.
براساس اطلاعات منتشرشده نماد «دي» با ارزش معاملات 84 ميليارد ريالي در جايگاه نخست قرار گرفت و «شاوان» و «كنور» به ترتيب با ارزش معاملات 84 و 73 ميليارد ريالي رتبه‌هاي بعدي را احراز كردند. در همين حال «دي» توانست از لحاظ حجم معاملات نيز مقام اول را كسب كند و با حجم معاملات 40 ميليون سهمي در بازار ظاهر شود.
«شتران» و بيمه دي نيز هر كدام با حجم معاملات 20 ميليون سهمي و 8 ميليون سهمي در مكان‌هاي بعدي قرار گرفتند.
ديروز برترين تقاضاها در نمادهاي «دي»، «سمگا» و «سيستم» و برترين عرضه‌ها در نمادهاي «شاوان»، «زاگرس» و «ميدكو» شكل گرفت در همين حال نمادهاي «سمگا»، «دي» و «خفناور» از بيشترين افزايش و «ثغرب»، «فرزين» و «سيدير» از بيشترين كاهش قيمت برخوردار شدند.
بر‌اساس این گزارش بیشترین حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی به معامله بیش از یک میلیون برگه اجاره مپنا 2 تعلق گرفت و در بازار ETF نیز 283 هزار و 990 واحد صندوق قابل معامله آسام به ارزش 3/3 میلیارد ریال و 101 هزار و 474 واحد صندوق قابل معامله کاریس به ارزش بیش از 24/1 میلیارد ریال مبادله شد. اوراق تسهیلات مسکن دی 89 هم با بیشترین افزایش قیمت به نرخ 375 هزار و 998 ریال معامله شد و اوراق تسهیلات مسکن خرداد 90 با بیشترین کاهش به قیمت 379 هزار و 722 ریال رسید.
بازگشایی نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد نیز از جمله رخدادهاي ديروز بازار فرابورس بود.
همچنين شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران روز گذشته تعداد 90 میلیون سهم معادل 5/7 درصد از سهام شرکت بیمه آرمان را از طریق عرضه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه کرد که در نهایت این بلوک 5/7 درصدی با قیمت پایه هرسهم 2500 ریال به فروشرسید.
عرضه‌ «گسترش فن‌آوري‌هاي صنعت ساختمان»
مديريت بازار فرابورس اعلام كرده است در نظر دارد در تاريخ 24 آذرماه جاري تعداد 13 ميليون و 960 هزار سهم معادل 40 درصد از سهام شركت گسترش فن‌آوري‌هاي صنعت ساختمان (سهامي خاص) كه متعلق به ايدرو است با قيمت پايه كل 14 ميليارد و 895 ميليون و 320 هزار ريال به صورت يكجا و نقد يا اقساط در اين بازار عرضه كند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر