بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۱
کد خبر : ۱۱۲۹۱۴

مجيد اسكندري: پس از چند روز رشد متوالي بازارها، روز گذشته بازار فرابورس، همانند بورس در يك حركت معكوس با 4/9 واحد كاهش به رقم 894 واحد رسيد. فعالان فرابورس همچنان توجه خود را معطوف به نمادهاي پتروشيمي و پالايشي كرده‌اند، اگرچه در بين نمادهاي پربيننده بازار فرابورس، تنها «دي» و «شتران» از رشد قيمت برخوردار شدند و بقيه به كاهش قيمت دچار شدند. روز گذشته دادوستد حدود 157 ميليون اوراق بهادار به ارزش 1477 ميليارد ريال در 38 هزار و 47 دفعه معاملاتي، مبادلات بازار فرابورس را تشكيل داد كه در اين ميان بيشترين ارزش معاملات مبلغ 108 ميليارد ريال بود كه به «شاوان» تعلق گرفت. پس از اين نماد، «ذوب» و «دي» به ترتيب با معاملات 96 و 67 ميليارد ريالي بيشترين ارزش مبادلات بازار را به خود نسبت دادند.

در همين حال، «دي» توانست با ثبت معاملات 27 ميليون سهمي در رتبه نخست بيشترين حجم معاملات بازار جاي گيرد و جايگاه دوم و سوم را براي «ذوب» و «شتران» باقي گذاشت تا به ترتيب شاهد دادوستد 21 و 12 ميليون سهم خود باشند. از سوي ديگر كمترين ارزش و حجم معاملات از آن «بيمه ما» بود كه تنها نظاره‌گر مبادله يك هزار سهم خود به ارزش 2 ميليون ريال شد.
در بازار ديروز فرابورس نمادهاي «بالاس»، «ميهن» و «بساما» به ترتيب با رشد 5، 98/4 و 71/4 درصد بيشترين افزايش قيمت را تجربه كردند و «كمرجان»، «ثشرق» و «افرا» نيز با افت 96/4، 91/4 و 91/4 درصدي به بيشترين كاهش قيمت مبتلا شدند.
همچنين هر برگه امتياز تسهيلات مسكن با بيشترين رشد قيمت به 359 هزار و 468 ريال رسيد.
پذیره نویسی 2/23 میلیون واحد صندوق قابل معامله «اطلس»
در دومین روز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری توسعه اندوخته آینده با نماد «اطلس» در مجموع 2/23 میلیون واحد پذیره‌نویسی شد.به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در پی دومین روز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری توسعه اندوخته آینده با نماد «اطلس» از 49میلیون واحد، در مجموع 2/23 میلیون واحد مورد پذیره‌نویسی قرار گرفت. بر‌اساس این گزارش، مدیریت این صندوق بر عهده شرکت کارگزاری مفید بوده و پذیره‌نویسی آن به مدت 5روز کاری و مبلغ اسمی هر واحد 10هزار ریال توسط کارگزاران فرابورسی انجام می‌شود. طبق پیام ناظر بازار، با توجه به اتمام مهلت استفاده از حق‌تقدم خرید سهام شرکت اعتباری عسکریه در 28آذر، ثبت معاملات توافقی آن در پایان معاملات امروز متوقف می‌شود. همچنین نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق و صنایع پتروشیمی تخت جمشید، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز شنبه 30آذر، در پایان معاملات ديروز متوقف شد.
عرضه بلوک 30 درصدی یک شرکت ساختمانی
سازمان خصوصی‌سازی چهارشنبه 11دی، 30درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق را به قیمت پایه هر سهم 257هزار و 71 ریال روانه میز فروش بازار سوم فرابورس می‌کند. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، 900هزار سهم معادل 30درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شرق را به ارزش 3/231 میلیارد ریال چهارشنبه 11دی ماه به فروش می‌رساند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر