بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۶
کد خبر : ۱۱۴۲۱۰

دومین روز هفته در فرابورس با افت تقریبی 13واحدی شاخص این بازار همراه شد و به اين ترتيب، آيفكس در سطح 60/866 واحد بسته شد. ارزش معاملات دیروز در این بازار 5/977 میلیارد ریال بود که در ازای آن بیش از 133 میلیون برگه اوراق بهادار مورد دادوستد قرار گرفت.
دیروز تاثیر‌گذار‌ترین نمادها بر شاخص کل این بازار عمدتا از گروه‌های پتروشیمی و پالايشگاهي بودند به نحوی که نماد پتروشیمی مارون و پتروشیمی جم به ترتیب در راس منفی‌کنندگان شاخص با 67/3 واحد و 86/2 واحد كاهش بودند.
در این رده‌بندی همچنین نماد پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران در مرتبه‌های بعدی تاثیر منفی بر شاخص این بازار قرار گرفتند. میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه) و خراسان (شرکت پتروشیمی خراسان ) و همچنین شپاس (نفت پاسارگاد) نیز با تاثیر منفی به افت رقم شاخص بازار دامن زدند. در این میان نمادهای وگردش، حسینا، پخش و دتولید تاثیرات مثبتی را بر شاخص داشتند که البته اين تاثيرات نتوانست رقم کل شاخص را مثبت کند.
شايعه نرخ 18 سنتی برای هر متر مکعب گاز پتروشیمی‌ها که بحث روز کمیسیون تلفیق و محافل کارشناسی است همچنان موجبات نگرانی برای سهامداران پتروشیمی‌ها و بر‌خی پالایشگاه‌ها را فراهم آورده، به طوري كه نرخ سهام در این نمادها کاهش داشته است.
روز گذشته بیشترین ارزش معامله به اوراق مشارکت 3 ماهه 20درصدی بوتان اختصاص یافت که با داد‌و‌ستد 139 هزار برگه اوراق، 139 میلیارد ریال ارزش را ثبت کرد. نماد ثتران نیز در این رده در جايگاه دوم ایستاد و بیش از 19 میلیون برگه سهم آن بیش از 79 میلیارد ریال ارزش را به ثبت رساند. نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران البته جایگاه دوم بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد.
همچنین دیروز در بازار فرابورس نماد بانک گردشگری با معامله 23 میلیون و 777هزار سهم بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد. همچنين در جریان بازار دیروز فرابورس بیش از 5 میلیون سهم با نرخ 24 هزار و 428 ریال از نماد حسینا صف خرید شد. در عین حال نماد توریل در سطح قیمتی 9573 ریال با حجم 5/2 میلیون سهم صف فروش داشت.
بازار امروز نيز منتظر عرضه 50 درصد سهام پالایش نفت لاوان است.
امروز دوشنبه 50 درصد به علاوه يك سهم از كل سهام شركت پالايش نفت لاوان (سهامي عام) متعلق به سازمان تامين اجتماعي و شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران بابت رد دیون دولت در بازار دوم فرابورس عرضه مي‌شود. تقریبا دو هفته است که بازار منتظر این عرضه است و این در حالی است که بازار همچنان در تب و تاب تعیین نرخ خوراک قرار دارد.
دیروز نماد معاملاتي اوراق مشاركت شركت هلدينگ توسعه معادن و صنايع معدني خاورميانه (ومدكو11)، پس از پرداخت سود علي‌الحساب ماهانه اوراق، بازگشایی شد. همچنین نماد معاملاتي تسه8910 با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهي حق‌تقدم استفاده از تسهيلات مسكن دي ماه سال 1389 بسته شد. ناظر بازار همچنین خبر داد که معادل 10 درصد از سهام شركت توسعه فناوري اطلاعات خوارزمي (سهامي عام) براي اولين بار پس از پذيرش در بازار دوم فرابورس در نماد مفاخر1 عرضه مي‌شود. ناظر بازار امروز دوباره خبر توقف نماد معاملاتي شركت ليزينگ ايرانيان (وايران1) را از روز چهارشنبه منتشر کرد بنابراین گزارش با توجه به انتقال از بازار اول فرابورس به بازار معاملاتي شركت بورس اوراق بهادار تهران، این نماد در پايان جلسه معاملاتي روز چهارشنبه متوقف مي‌شود.
آغاز پذيره‌نويسي صندوق قابل معامله سپهر انديشه نوين
همچنین مدير عامل كارگزاري تامين سرمايه نوين از آغاز پذيره‌نويسي صندوق قابل معامله سپهر انديشه نوين، خبر داد. به گزارش موج مدير‌عامل کارگزاري تامين سرمايه نوين يادآور شد: صندوق قابل معامله سپهر انديشه نوين كه از روز يكشنبه تا روز چهارشنبه عرضه آن ادامه دارد، نخستين صندوق بورسي از نوع صندوق‌هاي مختلط با حجم ١٠٠٠ ميليارد ريال است.
بلوک 5/5 درصدی بیمه آرمان روانه بازار پایه می‌شود
شرکت کیسون 55/5 درصد از سهام بیمه آرمان را به قیمت پایه هر سهم 2200 ریال، چهارشنبه 18دی ماه به صورت یکجا و نقد در بازار پایه فرابورس عرضه می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه(سنا) و به نقل از فرابورس، شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری ایرانیان به وکالت از شرکت کیسون، 66 میلیون و 600 هزار سهم معادل 55/5 درصد از سهام بیمه آرمان را به صورت یکجا و نقد طبق رویه تسویه پایاپای چهارشنبه 18 دی‌ماه روانه بازار پایه می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر