بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر : ۱۱۴۴۶۲
مشاور احمدی‌نژاد گفت: عناصر این دولت از جمله وزیر ارشاد برای توجیه ناتوانی و ناکارآمدی دولت یازدهم در افکار عمومی به فرافکنی روی آورده و می‌خواهند با نسبت‌های خلاف واقع برای خود فضایی از تنفس و تحرک ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی دیدار هفته اخیر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و اظهارات وی درباره دولت قبل و مدیریت پیشین روزنامه ایران ، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سابق و سرپرست وقت موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در گفت‌وگو با فارس نسبت به این سخنان وزیر دولت یازدهم واکنش نشان داد.

علی جنتی در دیدار از روزنامه ایران ، گزارش های رسمی دولت قبل به ویژه در زمینه اقتصادی را دروغ توصیف کرد و گفت که به همین دلیل دولت جدید تا مدتی در زمینه اقتصادی نم‌ تواند کاری انجام دهد.

جوانفکر در پاسخ به این سخنان اظهار داشت: از اظهارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین بر می‌آید که متهم کردن دولت قبل به دروغ گویی ، برآمده از ناتوانی آشکار دولت جدید در حل مشکلات اقتصادی و نداشتن طرح و برنامه ای مدون برای مدیریت صحیح مسائل کشور از جمله امور اقتصادی است و عناصر این دولت از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توجیه ناتوانی و ناکارامدی دولت یازدهم در افکار عمومی به فرافکنی روی آورده و می خواهند با نسبت های خلاف واقع و بی اساس ، برای خود ، فضایی از تنفس و تحرک را ایجاد کنند.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها به رسانه‌ها و صاحب منصبان تذکر داده‌اند که از تشکیک در گزارش های رسمی کشور بویژه در حوزه اجرایی بپرهیزند اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت جدید در یک بی توجهی آشکار به این تذکر نیک اندیشانه ، همان گزارشها را دروغ خوانده است ! و چنین رویکردی ، آشکارا حاکی از آن است که آقای علی جنتی به جای تقویت اعتماد عمومی به نظام اسلامی و فرهنگ سازی در این زمینه، ترجیح داده است سبک و سیاقی را در پیش بگیرد که ثمره آن ، خشنودی دشمنان این مرز و بوم و به زیر سووال رفتن صلاحیت وی برای باقی ماندن در بالاترین جایگاه رسمی کشور  در حوزه فرهنگ است .

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تصریح کرده‌اند که «جلوى حرف کسانى که اختیار حرف زدن خود را ندارند، نمی‌شود گرفت».

جوانفکر با اشاره به مسوولیت‌های مختلف آقای علی جنتی در دولتهای نهم و دهم گفت: وزیر کنونی فرهنگ و ارشاد اسلامی سالهای مدید در دولت قبل ، دارای مسوولیت بوده است و ایشان در آن سالها هیچگاه چنین اتهاماتی را متوجه دولت یا روزنامه ایران نکرده بود. به راستی ماموریت سفارت ایران در کویت چه قدر ارزش داشته است که آقای جنتی را به همکاری با دولتی ترغیب و تشویق کند که امروز آن را دروغگو می خواند؟!  یا داشتن مسوولیت در دولت جدید چه قدر ارزش دارد که به خاطر آن ، نسبت های ناروا به دولت قبل داده شود؟ اگر فرض را بر درستی اتهام آقای جنتی بگذاریم، ایشان باید سهم غیرقابل انکار خود را در این امر بپذیرد.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور سابق اظهار داشت: آقای جنتی ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت نهم بوده است و معلوم نیست که ایشان با وارد آوردن اتهامات  بی اساس به دولت قبل به دنبال کسب چه امتیازی در دولت جدید است و تاسف بار است که در دولت یازدهم، بالاترین مقبولیت از آن کسانی باشد که با هر بیان و سخنی، بتوانند خود را در تقابل با دولت قبل نشان دهند!

وی با اشاره به تحولات مدیریتی در روزنامه ایران تصریح کرد: یک عضو هیات مدیره کنونی روزنامه ایران ، به مدت دو سال در مقام مدیر مسوولی این روزنامه قرار داشته است ، یعنی در همان دورانی که آقای وزیر ، به شدت از آن انتقاد کرده است ! به نظر من این رویکرد انتقادی وارد نیست ، مگر آنکه تصور کنیم از نظر ایشان، مدیر مسوول یک روزنامه ، نقشی در مدیریت آن ندارد ؟! به راستی چگونه ممکن است تا این حد واقعیت‌ها نادیده انگاشته شود؟

* اگر ادعای جنتی صحت دارد دلیل عضویت مدیر مسئول سابق در هیات مدیره ایران چیست؟

جوانفکر خاطرنشان کرد: خوب است آقای وزیر به این سوال پاسخ دهد که چگونه ممکن است مدیرمسوول روزنامه ایران در دوره ای که به زعم ایشان «موضع گیری های نابجا ، سخیف و ناصحیح» انجام می‌داده است، اینک صلاحیت عضویت در هیات مدیره جدید موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران را پیدا کرده است؟ آیا چنین تصمیمی بر نادرست بودن ادعاهای آقای وزیر و صحت و درستی عملکرد روزنامه ایران در دوره مورد اشاره ، مهر تایید نمی زند؟

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در دفاع از عملکرد دوران مدیریتی خود در روزنامه ایران متذکر شد: مردم عزیز ایران ، آزادی را در قانون اساسی برای رسانه های ارتباط جمعی تضمین کرده اند تا به بیان واقعیت ها بپردازند و در موضع دفاع از حق و عدالت و منافع عمومی حرکت کنند. در دوره ای که بنده سرپرستی موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران را بر عهده داشتم ، تمامی همت روزنامه معطوف به روشنگری و دفاع از حق و عدالت بود و در حوزه فرهنگ و رسانه نیز نقشی موثر  را ایفا کرد و البته هزینه هایی را پرداخت که به ناحق بر مدیریت روزنامه تحمیل شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر