بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۰
معاون کارگزاری بانک پارسیان عنوان کرد:

شرایط کنونی بهترین فرصت خرید سهام

این روزها سهامداران حقیقی به دلیل خرید و فروش های هیجانی خود باعث تشدید نوسان قیمت ها و بالا رفتن ریسک در بازار شده اند.
کد خبر : ۱۱۵۵۳۰
با توجه به افت بی سابقه شاخص طی روزهای گذشته، در پی آگاهی از علل آن برآمدیم. البته از جمله مواردی که بر افت شاخص تأثیرگذار هستند، می توان به نیاز نقدینگی برای حضور در عرضه های اولیه سهام شرکت های جدید و همچنین ابهامات در مورد نرخ خوراک پتروشیمی ها، بهره مالکانه و برخی شایعات منتشر شده در بازار بورس اشاره کرد.

در این راستا حجت سرهنگی، معاون کارگزاری بانک پارسیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این روزها سهامداران حقیقی به دلیل خرید و فروش های هیجانی خود باعث تشدید نوسان قیمت ها و بالا رفتن ریسک در بازار شده اند.

وی افزود: البته کاهش قیمت های اخیر سهام با حجم های معاملاتی پایینی صورت گرفت که این امر نشان دهنده تقاضا برای تأمین نقدینگی جهت شرکت در عرضه اولیه سهام جدید می باشد. چراکه سهامداران حقیقی، همواره در پی کسب سود از عرضه های اولیه بوده و با این تفکر با اقدام به فروش سایر سهم های خود باعث افت شاخص می شوند. در حالی که با نگهداری سهام خود، می توانند سودآوری داشته باشند.

سرهنگی تصریح کرد: با توجه به ارزنده بودن اکثر سهم ها در قیمت های کنونی و رسیدن به کف قیمتی در بسیاری از سهام، هم اکنون بهترین فرصت خرید محسوب می شود.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد بازدهی شاخص تا پایان سال 92، حدود 15 الی 20 درصد باشد و بازدهی شاخص در سال 93 نیز بستگی به میزان رشد آن در دو ماه پایانی سال جاری دارد؛ از این رو چنانچه شاخص در بهمن و اسفند ماه سال 92، حدود 15 الی 20 درصد بازدهی داشته باشد شاخص در سال 93 حدود 30 درصد بازدهی خواهد داشت.

سرهنگی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز در ارتباط با اولویت سرمایه گذاری در صنایع مختلف به منظور کسب سودآوری بالاتر اظهار داشت: به نظر بنده، هم اکنون فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در صنایع بانکداری، پتروشیمی، خودرو و فلزات اساسی و معدنی می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جهاندیده
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
دلیل ریزش بورس سیاست های کاری مسئولان بورس است و الان هم نمیدانند چگونه این گندی که زده اند را جمع کنند. شاید هم براساس برخی گفته‌ها ریزش بورس کار همین آقایان باشد!
شکرستان
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
آقا خودت بخر.مردم را از بلاتکلیفی در بیار.
ناشناس
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
جناب سرهنگی
صنعت دیگه ای هم برای سرمایه گذاری مونده که اسم ببرید؟
جلال
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
با سلام:این همه به حقیقی ها توهین نکنید؟؟؟اگر صادق هستید چرا خودتان دست به فروش میزنید واقدام به خرید نمیکنید؟؟؟
کوروش
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
با سلام
آقا تورو خدا دیگه از این اظهار نظرها نزارید اخه آقای سرهنگ شاخص میانگین روزی 500 تا 600 واحد داره سقوط میکنه اونوقت شما میگید واسه تامین نقدینگی عرضه اولیه هستش آخه مگه تیپیکو چقدر سهم ارزه کرده که سهامدار باید سهام بنیادی وغیره رو آتیش بزنه تا بخواد سهام عرضه اولیه رو بخره وقتی 14 تا نماد رو میبرن بازار توافقی روزی 10 تا سهم میخرن که اون 5درصد منفی بخوره اینم میشه اوضاع بازار استاد شما که میگید سهام باحجم کم معامعله میشه دیگه اعتمادی وجود نداره که سهامدار بیاد بخره سهم واسه تعدیل مثبت بسته میشه باز میکنن سهامدار فقط میخواد نقدش کنه واسش دیگه هیچ فرقی نداره اصلا واسه چی بستن ای سهمو
fereshteh
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
دلیل منفی شدن بازار لجبازی حقوقی هاست.چون سهم کمی در عرضه اولیه سهام های جدید به کارگزاری ها دادن، اونها هم با صبوری و لجبازی تمام دست از خرید و جمع کردن بازار برداشتن.حقیقیا موندن و هیجان و نفسهای حبس شده تو و سینه و ترس از این حضور کمرنگ حقوقی ها در صفوف خرید
محمد
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
خودرو سازها در حال برنامه ریزی و تبدیل زیان به سود هستند از اسفند رشد اساسی را خواهند داشت گزارش ۳ماهه چهارم بسیار متفاوت از گزارشات قبل خواهد بود
sajad
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
جناب اقای سرهنگی همه چیرو نندازید پای حقیقی ها ...سهمی مثل وبملت چهار روزه تا استانه ی صف خرید شدن میره حقوقی میاد عرضه میکنه گند میزنه تو سهم ...
علی رضا
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
وقتی حقیقی ها بخاطر عملکرد نادرست ونسنجیده مسولین ،اعتماد خودشون رو به بازار سرمایه از دست بدن همین میشه از بازار فرار میکنن.ما با اعتماد به سازمان بورس سهم آینده رو میخریم بعد فقط با یه پیام ناظر اعلام میکنن 14 نماد به توافقی انتقال داده میشن. با چه امیدی تو بورس بمونیم چرا تاوان این تصمیمات اشتباه رو ماباید بدیم
مسعود
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
بنده تمام دوستان و کسانی که می شناسم اطلاع دارم که هیچ یک سهاماشونو نفروختن ، با توجه به اینکه تماما هم تو ضرر هستند.حالا موندم چطور این ریزشو گردن حقیقی از همه جا بی خبر میندازن!!!!!!!!!!!!!!!!
وپترو
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶
شاید هم برای خرید مفاخر سهام میفروختن