بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹
کد خبر : ۱۱۵۷۰۲
عضو هئیت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه ظرفیت های تولیدی در کشور بسیار فراوان است که فقط منتظر اعمال سیاست درست توسط دولت برای شکوفایی است، گفت: بسترهای موجود در اقتصاد به حدی می باشد که بتوان به رشد اقتصادی بیش از ۳ درصد نیز دست یافت.

مرتضی عزتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی تراز، گفت: هدف گذاری دولت برای رسیدن به نرخ رشد اقتصادی ۳.۵ درصد، نه تنها بالا نیست بلکه با توجه به ظرفیت های موجود در کشور پایین نیز می باشد. عزتی با بیان اینکه با اعمال سیاست های کنونی دولت می تواند به رشد ۳.۵ درصد برسد، خاطر نشان کرد: البته این موضوع منوط به دو مسئله است. یکی عزم دولت برای بهبود اوضاع و دوم اعمال سیاست های درست.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی صرفا منوط به درآمدهای نفتی نیست که دولت شم امیدش به توافقات ژنو باشد بلکه آنچه که نیاز است، توجه و حمایت از تولید در عمل است. عزتی تاکید کرد: در حال حاضر فروش نفت کشور در حدود ۱ میلیون بشکه در روز است که به اعتقاد من با همین روند فروش نیز دولت می تواند رشد اقتصادی را افزایش دهد. وی با بیان اینکه همه چیز منوط به اراده دولت در حمایت از تولید است، اظهار داشت: تاکنون که برنامه ای از دولت در راستای حمایت از تولید مشاهده نشده است و مشخص نیست که دولت قرار است چه مسیری را انتخاب کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عليي
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
راه حل كوتاه مدت هدايت سرمايه هاي متمركز در تهران كه عمدتا ملك و مسكن ميباشد به ساير نقاط كشور از طريق از بين بردن جذابيت سرمايه گذاري ملكي در تهران از راه اعمال ماليات و عوارض سنگين املاك مازاد و ايجاد انگيزه براي اباداني نقاط ديگر كشور ميباشد كه تجربه شهرهاي بزرگ مثل لندن و شانگهاي و .... گواه ان است