بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
رییس هیأت مدیره بورس کالای ایران خبر داد:

حمایت دولت از برنامه توسعه بورس کالا

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و آغاز تلاش های این دولت برای شفاف سازی در فضای اقتصاد ملی و حذف رانت های به جا مانده از ساختار بیمار اقتصاد ایران، بورس کالا به عنوان تنها بازار متشکل کالایی در حوزه محصولات صنعتی، معدنی، فرآورده های نفتی و کشاورزی رایزنی های گستره ای را با دولت برای کمک به اهداف توسعه ملی دولت و نیز توسعه کارآمد بورس آغاز کرده است.
کد خبر : ۱۱۵۹۲۷
رییس هیأت مدیره بورس کالای ایران گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و آغاز تلاش های این دولت برای شفاف سازی در فضای اقتصاد ملی و حذف رانت های به جا مانده از ساختار بیمار اقتصاد ایران، بورس کالا به عنوان تنها بازار متشکل کالایی در حوزه محصولات صنعتی، معدنی، فرآورده های نفتی و کشاورزی رایزنی های گستره ای را با دولت برای کمک به اهداف توسعه ملی دولت و نیز توسعه کارآمد بورس آغاز کرده است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، ایرج اکبریه افزود: با توجه به این که بورس کالا در دوره وزارت جناب آقای دکتر جهانگیری، در وزارت صنایع و با حمایت های بی دریغ ایشان شکل گرفته، در حال حاضر نیز ایشان در جایگاه معاون اولی رییس جمهور هم حمایت های لازم را برای گسترش دامنه فعالیت بورس کالا به عنوان کارآمدترین ابزار شفاف سازی قیمت ها، معاملات و حذف رانت و سوء استفاده از بازارهای انحصاری، مبذول داشته اند.

رییس هیأت مدیره شرکت بورس کالا همچنین از به نتیجه رسیدن تعاملات بورس کالا با وزارت جهادکشارزی خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی در راستای اجرای ماده 33 قانون برنامه پنجم توسعه و اجرای نظام قیمت تضمینی محصولات کشاورزی که نوید برقراری قیمت عادلانه برای محصولات کشاورزی می دهد، اخیرا دستور تشکیل میز بورس محصولات کشاورزی را در وزارت جهاد کشاورزی صادر کرده است.

اکبریه برخی برداشت ها در خصوص مخالفت وزیر صنعت، معدن و تجارت با توسعه فعالیت بورس کالا را نادرست خواند و گفت: بنده با شناختی که از سالیان دور نسبت به جناب آقای مهندس نعمت زاده دارم، مطمئنم که ایشان مخالفتی با گسترش فعالیت بورس کالا ندارند، کما این که عرضه سنگ آهن در تالار صادراتی بورس کالا در راستای رایزنی های بورس کالا با ایشان و وزارتخانه متبوعشان به ثمر رسیده است.

وی تاکید کرد: بدون شک دغدغه وزیر صنعت، معدن و تجارت، شفافیت حداکثری قیمت ها در بورس و کشف عادلانه تر قیمت هاست که برای این منظور هم ابزاری جز بورس کالا وجود ندارد لذا اگر ایشان نقدی هم دارند، هدفشان افزایش کارایی این بازار متشکل است.

رییس هیات مدیره شرکت بورس کالا ادامه داد: مطابق رایزنی های صورت گرفته با مجموعه دولت، در حال حاضر این شرکت در حال تدارک شرایط پذیرش کالاهای جدید در هر سه حوزه محصولات صنعتی، معدنی، فرآورده های نفتی و کشاورزی است و همچنین با تصویب معاملات برخط از سال آینده معاملات آنلاین در بورس کالا راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از تلاش ما برای توسعه معاملات آتی، در حال ارزیابی و برنامه ریزی برای گسترش دامنه فعالیت بورس کالا حتی در حوزه زمین و مسکن هستیم تا بتوانیم نقش خود را در قیمت گذاری کارشناسانه و حذف رانت و واسطه گری های زاید در اقتصاد ایران به نحو بهتری ایفا کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داوود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
لطفا دولت تدبیر و امید فقط شعار ندهد.مردم دیگه بریدن این وضع باشه دولت سقوط میکنه.اقدامی سریع و عملی بکنید