بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰
کد خبر : ۱۱۶۴۲۸
قید درآمد کمتر از ۵۰۰هزار تومانی وزارت صنعت بر مصوبه هیأت دولت موجب حذف گسترده فهرست مشمولان نیازمند سبد کالایی خانوار ازجمله کارگران و بازنشستگان تحت‌پوشش تأمین اجتماعی شد.

توزیع نخستین سبد کالایی در حالی از امروز آغاز می‌شود که طبق مصوبه هیأت دولت سرپرستان خانوارهای مستمری بگیرو کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی ازجمله مشمولان این سبد اعلام شدند اما وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین اطلاعیه درج شده روی سامانه اینترنتی سبد کالا، با افزودن قید «درآمد کمتر از 500هزار تومانی» برای برخورداری این دو گروه از سبد مذکور، دایره مشمولان سبد کالا را از تعداد 15میلیونی سرپرستان خانوار که قبلا وعده داده شده بود به حدود 9تا 10میلیون کاهش داده که این امر موجب نارضایتی و سردرگمی بسیاری از مردم در مورد علل دریافت نکردن این سبد شده است.

دیروز بسیاری از خوانندگان به‌ویژه کارگران فصلی، رانندگان تاکسی، کشاورزان و مشاغلی که متصل به هیچ سازمان و ارگانی نبوده و تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیز نیستند در تماس با همشهری نارضایتی شدید خود را از مشخص نبودن معیارهای تخصیص سبد کالایی اعلام و ضعف اطلاع‌رسانی در زمینه مشمولان سبد کالایی را عامل سردرگمی خود قلمداد کردند. این در حالی است که مسئولان وزارت صنعت هرگونه پاسخگویی در زمینه تعداد مشمولان سبد کالایی را خارج از حیطه وظایف خود قلمداد و پاسخگو ی در این زمینه را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها و دولت ارجاع می‌دهند.

از کار افتادن سامانه و درگاه اینترنتی سبد کالا

اختلال در سامانه و درگاه اینترنتی تخصیص سبد کالایی در حالی صورت گرفته که پیش از این وزارت صنعت راه‌اندازی سامانه 5000499و یا مراجعه به در گاه اینترنتی www. yaraneh. kala. ir را به‌عنوان 2روش اطلاع مردم از دریافت یا عدم‌دریافت سبد کالایی اعلام کرده بود اما روز گذشته از کار افتادن این دو سامانه موجب تشدید سردرگمی مردم شد.

راه‌اندازی سامانه جدید پیامکی

یک مقام مسئول در وزارت صنعت نیز با تأیید از کار افتادن سامانه پیامکی و درگاه اینترنتی سبد کالا به خبرنگار ما گفت: حجم زیاد مراجعه به این سامانه و پایگاه اینترنتی عامل ایجاد اختلال بوده است به‌نحوی که در نخستین ساعات روز گذشته 8میلیون تراکنش در این سامانه به ثبت رسیده است. به گفته وی وزارت صنعت در حال بررسی برای راه‌اندازی سامانه پیامکی دیگری با شماره 700799برای اطلاع‌رسانی در زمینه سبد کالایی و فعال‌سازی‌ سامانه اطلاع‌رسانی همراه اول از طریق وارد کردن #799* است که راه‌اندازی سامانه پیامکی جدید هنوز نهایی نشده است.

در عین حال تنها آن دسته از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که حقوقشان کمتر از 500هزار تومان است سبد کالای دولت را دریافت می‌کنند. این در شرایطی است که بازنشستگان دولت و بازنشستگان نیروهای مسلح سبد کالا را خواهند گرفت و برای این کار از سوی دولت برنامه‌ریزی شده است؛ به این ترتیب دولت 2 رویه‌ متفاوت را در مواجهه با بازنشستگان درنظر گرفته است.

برای گروهی شرط میزان حقوق تعیین کرده درحالی‌که گروهی دیگر بدون هیچ محدودیت مشمول دریافت کمک دولت شده‌اند. تصمیم دولت برای توزیع تبعیض‌آمیز سبد کالا میان بازنشستگان سبب شده تا بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به این تصمیم ابراز نارضایتی کنند. یکی از این بازنشستگان در اعتراض به تصمیم دولت گفت: چه دلیلی وجود دارد که دولت یک چنین تبعیضی را در میان ما برقرار کرده است، ‌اگر قرار است سبد کالا به بازنشستگان داده شود چه فرقی می‌کند که بازنشسته ارتش باشد یا تأمین اجتماعی؟ برای ما خیلی عجیب است که دولت نسبت به بازنشستگان تأمین اجتماعی نگاهی متفاوت دارد و نوبت ما که می‌شود تصمیم می‌گیرند که یک گروه را حذف کنند.

جرقه ماجرا

در خبری که با عنوان جزئیات طرح سبد کالای دولت در سال‌جاری منتشر شد نام گروه‌های بسیاری ازجمله بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح قید شده اما از بازنشستگان تأمین اجتماعی نامی به میان نیامده بود و همین موضوع سبب تشکیل نخستین موج نارضایتی میان بازنشستگان شد، اما چند روز بعد علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان، از توافق‌های شفاهی برای حل این مشکل بازنشستگان خبر داد و گفت که برای بررسی این مشکل کارگروهی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد و رئیس این کارگروه اعلام کرده که این مشکل حل شده و بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز همچون دیگر گروه‌ها این سبد را دریافت خواهند کرد.

او که پیش از این به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه‌ای نوشته و این مشکل را مطرح کرده بود. وی تأکید کرده‌بود که هرگز به‌صورت رسمی پاسخی به این نامه داده نشده است اما نشانه‌هایی وجود دارد که مشخص می‌کند جای نگرانی نیست.
پس از انتشار این اطلاعات در رسانه‌ها سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت که اطلاعات 2میلیون مستمری‌بگیر و بازنشسته را در اختیار مسئولان قرار داده‌ایم تا برای واگذاری سبد کالا تصمیم بگیرند.

چند نفر جا می‌مانند

حدود 260هزار نفر از مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی حقوق ماهانه‌شان 500هزار تومان و کمتر از 500هزار تومان است، با محدودیتی که دولت برای واگذاری سبد کالا ایجاد کرده است فقط همین 260هزار نفر می‌توانند صاحب سبد کالا شوند با توجه به اینکه تعداد بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و 300هزار نفر است می‌توان نتیجه گرفت که بیش از یک میلیون نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تاکنون از دریافت سبد کالا محروم شده‌اند.

مشکل حل می‌شود؟

اگر چه خبرهایی از گوشه و کنار رسیده است که دولت درصدد برطرف کردن این مشکل است،تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبر رسمی‌ای در این‌باره منتشر نشده است. تنها کسی که از تلاش‌هایی در این زمینه خبر داد علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان است که گفت: در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم تا بتوانیم سبد کالا را در اختیار تمامی بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار بدهیم.

علاوه بر این یک منبع آگاه به همشهری گفت: این مشکل تا پیش از ظهر امروز حل خواهد شد. بنابر اخباری که تا‌کنون منتشر شده است سبد کالای دولت تا پایان امسال در 2نوبت بهمن و اسفند‌ماه توزیع می‌شود. این سبد حاوی 10کیلو برنج، 4کیلو گوشت مرغ،1.8 کیلو روغن، 800گرم پنیر و 1.8 کیلو تخم‌مرغ است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
زهرا سلطان شیخ احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
من که یک زن تنها هستم و سرپرست خوانوار هستم و یارانه میگیرم و اجاره خانه و خرج خانه دارم با وجود این شرایط خاص به من سبد کالا تعلق نگرفته و این اصلأ منصفانه نیست ، میخوام بدونم چرا ؟
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
سلام
من کارمند پیمانی یکی از ادارات دولتی هستم با پست مامور انتظامی(نگهبان)
این چه استدلالیه که سبد کالا به من تعلق نمیگیره ولی به مدیران و معاونین همین اداره یا ادارات مشابه تعلق میگیره.
جای تاسف داره...
حتما فردا ما رو از لیست یارانه هم حذف میکنن.....
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
واقعا" جاي تاسف داره ، ايران با اين قدمت تاريخي با اين مردم عزيز آيا سزاور اين گونه اقدامات از طرف دولت است چه بر سر مردم ايران آمده كه اين گونه مستحق شده اند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
همكار من در يك قسمت با حقوق 3000000 تومان به بالا سبد كالا شاملش شده ول بنده با حقوق كمتر از سبد كالا محرومم. اين چه عدالتيه**
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
خیلی جالبه که مدیران اداره ما با حقوق بالای سه میلیون تومن بهشون تعلق گرفته ولی من با حقوق 900 تومنی نه!!! مصداق مسلم جمله از نخورده بگیر بده به خورده...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
این تبعیض غیر قابل تحمل هستش
بنده متاهل و مستاجر با حقوق 550 هزار تومان از این سبد کالا محروم شدم
هیچ وقت این کار رئیس جمهور رو فراموش نمی کنم
عاشری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
بنده بعنوان یک کارمند باحداقل حقوق ازدریافت سبد کالا محروم شده ام درحالیکه در اداره ما افرادی که با بسیار بالانزدیک حتی با 30000000ریال این سبد کالا دریافت میکنند این دولت نبایستی از اعتدال امید حرف بزنه هرجه بی عدالتی بوده زنده کرده
بدبخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
من بیکارم ازدواج کردم و زنم هم حامله است و هر روز میرم بیرون کارگری و به سختی زندگی می گذرونم و سبد کالا به من تعلق نگرفته و اونوقت برادرم که با زنش هر دو تا کارمندن سبد کالا گرفتن این اسمش عدالته................
E.n
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
ما نه بیمه هستیم نه شغل مناسب نه در امد کافی با دو تا بچه و خرج دانشگاه ومخارج بالا با گرانی ها یی که بیداد میکند ایا سبد کالا نباید به ما تعلق بگیرد؟
یاسین
UNITED STATES
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
کامنت 3سلام!!!چگونه مستحق شدند!!!!؟چوناکس به ده کدخدائی کند...کشاورزباید گدائی کند...خلایق هرچه لایق...عزیزم...
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
با آقای نگهبان موافقم.
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کسانی که خونه نداشته اند و بیمه تامین اجتماعی بوده اند سبد کالا به آنها تعلق گرفته و کسانی که خونه داشته اند نه
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
ما به انتقاد داشتیم که مردم را صدقه بگیر کرده
ایشون که مردم را بصورت گزینشی کمیته امدادی فرمودند!! یعنی ملت هم فقیر باشند، هم منت بکشند، هم بنجل بگیرند
البته و صد البت هم که به بسیاری از نیازمندان این سبد نرسیده است
مرجان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
بی عدالتی محض قابل درک نیست...چرا سرپرست مستمری بگیر نیروی های مسلح سبد کالا دریافت نمی کند؟ سیستمی هم برای پیگیری درست وجود ندارد.
رحيم صفري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
جانباز 35درصد 4نفر عائله و2 دانشجو .چرا به مديران شركت ما تعلق گرفته ايا شير يا خط ميرويد؟
اسلام ساتمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
من دارای تحصیلات عالیه بیکار که کارگر فصلی هستمسبد کالا تعلق نمیگیرد در حالی که به کارمندان کارمندان بالای یک و نیم میتیون تومان تعتق میگیرد آخر عدالته! دست مریزاد!
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۱
چرا سبد کالا؟
من موندم چرا به صورت نقدی پرداخت نمیکنن.اجناس رو دستشون مونده!مردم بلد نیستن خرید کنند!براشون سود آوری داره!واقعاً چرا؟ کسی میدونه؟
محبوبه حسین خانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
به دولت محترم بفرمایید خالص دریافتی کی 500 تومان هست همون اول مالیات و هزارتا حق دیگه ای که متعلق به خودتون میدونید و کم میکنید
چرا دریافتی مردم و در نظر نمیگیرن؟ پایه حقوق، کسورات داره
پس با این تفاسیر همه مردم ایران بی نیاز هستن لطفا انقدر به مردم توهین نکنید بابت این سبد کالای با برکت
salar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
با این صف گدایی و رفتن تو صف و سرما و زنبیل و بشکه و .... یاد دهه 60 افتادم.... ولی اونموقع بهانه بود که فضا جنگیه !!!!!
الان فهمیدم چرا احمدینژاد همه چیزو خراب کرده بود!!!!!! سیستم بخوربخور و کثیف و گداپروری و تو صف نگه داشتن مردم و تحقیرش را خراب کرده بود.....
دولت تبعیض و تحقیر بزارن اسمشو خیلی برازنده تره به خدا!!!!!
بورس نیوز جنم نداری از این نظرا بزاری ولی خودت بخونی هم کفایت میکنه
اسفندیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
من اجاره نشین هستم وماهانه 5000000ریال اجاره وشارژ میدهم وحقوق من ماهانه 5800000ریال است آیاباید به من سبدکلا تعلق نگیرد این عادلانه نیست آیا میشود با این حقوق ناچیز زندگی کرد کجای دنیا این حق است که برادر یا خواهر هم وطن من این سبد رابگیرد ومن نگیرم این انصاف نیست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
قید سقف درامد 500هزار را یا شامل همه اهالی سبد کالا بگیر کنند و یا حذف کنند .
آخه با کدام منطق این قید را گذاشته اند یک کارمند دولت مثل معلمهای عزیز که سال 12 ماه 7 ماه تعطیلند خرجش بیشتر است یا یک باز نشسته تامین اجتماعی با هزار خرج و نوه نتیجه
جمع کنید خدایش این بساط را
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
نمیدونم این چه انصافیه که یه مغازه دار که مغازه و خونه اش استیجاریه چرا بهش تعلق نمی گیره؟
ramin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کاش حداقل کسانی که بضاعت کافی ندارن وسرپرستان کم درآمد هم سهمی از این یارنه ببرند-دوستی را می شناسم 600هزار تومن حقوق می گیرد که به او تعلق نگرفته مدعی است به همسایه اش که دلال ماشین است تعلق کرفته
عزیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
من بازنشسته نیروهای مسلح هستم ولی برابر اعلام سایت مذکور یارانه نمی گیرم پس این یارانه به چه کسانی تعلق میگبرد؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
اینکه میگن همه ی بازنشستگان ارتش سبد کالا دریافت میکنند دروغ است زیرا من خودم بازنشسته ی ارتش هستم و کد ملی ام رو به شماره ی 5000499 اس ام اس کردم برایم جواب آمد که به شما سبد کالا تعلق نمیگیرد
علی شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
باسلام / پدر من با 76 سال سن نه بیمه داره نه بازنشتگی میگیره /شغلی هم نداشته .الان هم با یارانه اموراتشو میگذرونه / بعداز 76سال هنوزم خونه نداریم با مستاجری و هزار بدبختی زندگی میکنیم/ پدرم از هیچ ارگانی هم ریالی دریافتی نداره / حالا به ایشان سبد کالا هم تعلق نمیگیره.از عدالت فقط اسمش مونده.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
وای بر بی عدالتی من با 550 هزار تومان حقوق پرداخت 300 هزار تومان اجاره خانه و 200 هزار تومان قسط از سبد کالا محروم شدم
متاهل
مستاجر
کارگر بیمه شده تامین اجتماعی
حقوق 550 هزار تومان
وای بر بی عدالتی
محمود
UNITED STATES
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
من یکی از علما حوزه قم هستم من که قشر فقیر این امت هستیم چرا فراموش شده هستیم
سعید وحیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
ما هم مستاجر هستیم وهم کارگرفصلی هستیم وهم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستیم
پس چرا سبد کالا به ما تعلق نمی گیرد
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
چندباربنویسم وبگم دولت ما بارابین هودنسبت داشته ازفقرامیگیره ومیده به اغنیابازنشستگان ارتش وفرهنگی های ما بااینکه دوبرابرمستمری بگیران تامین اجتماعی حقوق میگیرن بایدسبدکالا دریافت کننداونوقت مادرمن که 650حقوقش واجاره خانه اش 800بایدبابت این مابه التفاوت یا بره دزدی یا گدائی باورکنیداراینکه ایرانی هستم خجالت میکشم کاش خداتودنیای دیگه حداقا ماروایرانی بدبخت خلق نکنه
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
با سلام اگه يك كارگر كه 700تومن دريافتي داره و500تومنشو خرج كرايه خونه وقست وام ميكنه با 200تومن باقيمونده مثل شاه ميتونه زندگيشو بچرخونه فوقش ميخواد نون خالي بخوره واين در مرام دولت ايران يعني عدالت وعدم تعبيض دم همه كسايي كه سبد خالي هم نسيبشون نشد گرم همسايه ما يه پيرزن تنهاست كه نون بيار هم نداره خودش هست و خداش با اينهمه به اون هم حداقل سبد خالي ندادن كه همسايه هاش واسش پر كنن
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
بیخیال تو این کشور دارن آش و با جاش می برند اینقدر گیر به این مسائل کوچیک ندید خلاصه عاقبت طمع چیزی بیش از زیان نیست
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
سلام بازم تبیعض در کار دولت همان راه دولت احمدی نژاد را می رود ما کارگران تامین اجتماعی که کم بالا تر از پانصد هزار تومان میگیریم از سبد کالای دولت محروم میشویم اما کارکنان دولت که پایه حقوقشان بالاتر از دستمزد ما است سبد کالا دریافت میکنند احمدی نزاد رفت سهام عدالت به امه عدالت اجرا نشد حلا هم که روحانی با سبد کالاش اومده عدالت رو اجرا کنه بازم نمیشه
.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
دولتی ها با حقوق بالای 1 میلیون باید سبد کالا بگیرند و کارگرها با حقوق 600 هزار تومان شامل نمی شوند. اینه مفهوم اعتدال !!!!!!!!!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
تا کی گدا پروری ؟ مگه ایرانی ها از بقیه مردم دنیا چی کم دارند که با این چیزها سرشون رو گرم مکنن؟ واقعا جای تاسف داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
fdgh
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
با این که کارمند هستم و حقوق 700 میگیرم سبد کالا ندادند

این هم برگ سبزی از دولت تدبیر و امید
rdtg
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
یکی از کارمندان مستضعف هستم ولی دریغ از این سبد

سبد پفک هم به ما ندادند
مجيد عابدى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
سلام،من يک پيک موتورى ومستأجر هستم با ماهى چهار صد تومان درآمد .چرا کارمند دولتى حقوق مشخص و مزاياو بيمه دارد مشمول سبد کالا است اما من و امثال منى که درآمد مشخصى ندارند شامل سبد کالا نيستند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
من كارمندبانكم وضعم الحمدلله خوبه ولي سبد كالا برايم در نظر گرفته اند.مي خواهم از دريافت يارانه كلا انصراف بدهم.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
سلام من کارمند سهام عدالت هستم به علت نداشتن بوجه چند ماهی است بیمه پرداخت نکردیم واز سبد کالا محروم شدیم خواهشن برسی کنید
hldn
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
خانم محترمی که سرپرست خانوار هستید با اینکه من نیازی به سبد کالا ندارم ولی به من تعلق گرفته برای همین اگر واقعا نیازمند هستید من حاضرم با کمال میل سبد کالا رو به شما تقدیم کنم .
ضضض
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
شرم
عبدالکاظم دریساوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
با این برنامه ریزی تبعیض آمیزاین دولت هم نشان داد که توانایی حل مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی را ندارد.دولت قبلی تا توانست از حق و حقوق کارگران و بازنشستگان زد و امروز نیز تفکرات لیبرالیستی اقتصادی در دولت تدبیر و امید شروع نومید کننده ای را نشان داده است .لطفا بر اساس نسخه های صندوق بین المللی پول با کارگران و بازنشستگان رفتار نکنید نصیحت میکنم که این رویه ها آخر و عاقبت خوبی ندارد . نگاه برابر -اجرای قانون همسان سازی - افزایش حقوق سالانه متناسب با نرخ تورم سالانه {35درصدبرای سال 93}-تقویت دفترچه درمان -پرداخت 80درصد هزینه بیمه کمکی - پرداخت عیدی سالانه برابر با دوبرابر حداقل حقوق بازنشستگان و...از خواسته های اساسی کارگران و بازنشستگان است .قرار نبوده و نیست که بازنشستگان {کارگران دیروز} در دوران بازنشستگی هم در عسرت و فقر و بدبختی و تبعیض زندگی کنند !!!
000
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
بهتر بود دولت ابتدا منابعش رو درست بررسی می کرد بعد تصمیم به انچام این کار می گرفت و اینطور سیاست یک بام و دو هوا رو در پیش نمی گرفت . متاسفم که کارهای این دولت هم داره مثل کارهای دولت احمدی نژاد پیش می ره . گفتیم دولت به اصطلاح عدالت می ره دولت تدبیر می یاد شاید اوضاع مملکت تا حدی بهبود پیدا کرد اما ظاهرا بی برنامگی قرار نیست از این کشور رخت بربنده .
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
با سلام،جای تقدیر دارد که بعد از 35سال از صف به صف رسیدیم با این تفاوت که در صفوف 35 سال قبل عدالت بیشتر مورد توجه قرار میگرفت .
من موندم توی این صفوف جدید مردم چه صحبت هایی قراره با هم داشته باشند آیا اصلا فرصت صف موندن و صحبت کردن دارند.
salah
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
ومن الله توفیق به خودتان ببالید بااین عداللتان
MA
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
چطوری است که به هیئت علمی و یا دکترها که حقوقشان 4میلیون تومان هست تعلق میگیرد ولی به کارگران یا کارمندان نه
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
متاسفانه مردم باز هم گول شعارها را خوردند
محمداذريقلعهبالا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
من يك كارگرساده هستم باحقوق كمتراز500هزارتومان است كه سبدكالاتعلق نگرفته واعتراض دارم كه چرابه من تعلق نگرفته است
سیدعطا حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
بازنشسته نیروهای مسلح هستم یکدستگاهماشین پژو دارم وچهل میلیون قسط خانه از سبد کالا حذف شده ام عجب مویی را ازماست کشیدند اگر اینقدر حساب وکتاب هست چرا هشتاد هزار میلیارد پول بیزبان را ازبابک زنجانی ها و... نمی گیرند
اسی از تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
خدایش یکی به ما بگه هدف نهائی این طرح چی بوده ، سرگرمی آخر سال مسئولان برای مردم ، ایجاد اشتغال برای یکسری افراد ، تامین مالی یکسری واسطه برای آخر سال ، تحقیر یک عده از مردم ، ایجاد دلهره و ایجاد زمینه برای حذف یکسری از افراد برای لیست یارانه بگیرها ، خوش خدمتی نشان دادن دولت ، و ..... دهها دلیل منفی دیگر برای اینکار
من که هرچی فکر میکنم دلیل مثبتی نمیبینم.
زهرا کسایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
سلام
من یک خانم تنها هستم.برای مخارج زندگی کار میکنم و با اینکه صبح زود تا شب با اینهمه مشکلات کار میکنم به زور می توانم زندگیم را اداره کنم.بحث دو تا مرغ و پنیر نیست ما یاد گرفتیم صورتمان را با سیلی سرخ نگه داریم و ...ولی فقط از این ناراحتیم که با این مشکلات که داریم صبح زود میزنیم بیرون شب خسته می رسیم خونه و میخابیم تا صب شه ، چرا این سبد کالایی به ما تعلق نگرفته؟؟ بر چه اصول و منطقی این جور تقسیم بندی شده؟ای کاش واقعا یکی بود جواب می داد.واقعا متاسفم توی این جامعه زندگی میکنم که دائم دم از عدل می زنه وقتش که رسید اینجور ....

عباسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
شیخ دیپلمات برو ازاحمدی نژاد یاد بگیر.
علی
ROMANIA
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
در زمان انتخابات دولت قبلی رو به گدا پروری متهم کردند ولی کاری که الان میکنند صد پله بدتر از گدا پروری و با آبرو و حیثیت مردم بازی میکنند فقط بخاطر تبلیغات به عنوان حامیان مردم.........
حداقل مثل دولت قبلی عدالت در این کار تبلیغی تان داشته باشید.......
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
اقا هم سر کارن من پدرم بازنشسته بهداری هست وهشت سال است سکته کرده به ایشان هم تعلق نگرفته پس به کیا تعلق گرفته فقط تبلیغات است
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
اصلا میدونید چی در این کشور همه چیز برای پولدارها است .به من کارگر با 2فرزند ومستاجر هیچ چیز نیست در این کشور امام زمان ما باید همیشه بدبختی بکشیم. ای دولت امید چرا به این زودی مارا از خود ناامید کردی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
اقا کارمند دولتی که ماهانه چند میلیون حقوق میگیره سبد کالا بهش تعلق می گیره ولی اونی که بیکاره و هیچ درامدی نداره هیچ چیز بهش تعلق نمی گیره اخه این چه عدالتی هستش بیکارا باید بمیرن انصاف هم یه چیزی هست اخه اون برنج بی کیفیتی که خواهین داد به اون شخص ثروتمند ایا خوردنشو قبول داره لااقل به کسی بدین که محتاج باشه
سبد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
به نظر شما ایا کارمندان نیروهای مسلح حقوقشون زیر 500تومنه یا منی که یک کارگر سادمو از صبح تا شب دارم جون میکنم؟واقعا جای تاسف داره!
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
من متاسفم براي بورس نيوزكه اعلام آمادگي اينجانب براي تقديم سبد كالاي من به اون خانم سرپرست خانوار رو براي سومين بار امروز سانسور كرد و در پي نوشت خبر درج نكرد . واي بحال ما مسلمونيم؟  
یک مرد سرپرست خانوار
-
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
من یه سرپرست خانوار با پنج سر عائله میباشم میخواهم بدانم دلیل تعلق نگرفتن سبد کالا به من چه بوده ایا این منصفانه وعادلانه میباشد
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
رانندگان تاکسی همیشه نادیده گرفته میشوند ما نمیدانیم جزء کدام گروه هستیم انگار ما جزء این مملکت نیستیم دردمان را بکی بگیم
کارگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
من بازنشسته هستم 500ت حقوق دارم 2 تا بچه دارم هر 2 تا محصل یکی هم دانشجو میخوام بدونم چرا بمن تعلق نگرفته انصاف نیست
ز.م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
همين بس كه به رييس همس سبدتعلق گرفته ولي به ما با هزارتا مشكل نه، واقعا از دولت آقاي روحاني اين انتظارو نداشتم جايي هم نيس آدم بره شكايت كنه
ج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷
من حساب یارانه ام جاری بانک صادراته که با کارت برداشت میکردم ولی سبد کالا ندادند در سایت یارانه کالا مراجعه کردم نوشته که حساب یارانه به کارت متصل تمی باشد امروز به بانک صادرات مراجعه کردم میگویند که حساب شما به کارت متصل است امروز غیر شما چند نقر دیگر هم آمدند همین حرف را زدند ما هم نمیدانیم که چه میگویند یا به کجا مراجعه کنید .خلاصه همه با این سبد فعلا سر کارند.
افرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
دلتان خوشه ها . مرتضوی آش را با جایش بالا کشیده . چیزی در سازمان تامین اجتماعی باقی نگذاشته . برید از او مطالبه کنید
علی شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
باسلام / پدر من با 76 سال سن نه بیمه داره نه بازنشتگی میگیره /شغلی هم نداشته .الان هم با یارانه اموراتشو میگذرونه / بعداز 76سال هنوزم خونه نداریم با مستاجری و هزار بدبختی زندگی میکنیم/ پدرم از هیچ ارگانی هم ریالی دریافتی نداره / حالا به ایشان سبد کالا هم تعلق نمیگیره.از عدالت فقط اسمش مونده.
سعيد معيني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸
پدرم با كد ملي 66092366879 تحت كفالت من است ولي سبد كالا به او نمي دهدن من را رهنمائي كنيد تشكر
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۹
ما که جوانهای تحصیل کرده با هزار مکافات ازذواج کردیم و در یک شرکت خصوصی کار میکنیم از ای مملکت هیچ سهمی نداریم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۷
ببخشید اخه این رسمش ما پنج نفر خانواده ایم اما سبد کالا به ما تعلق نگرفته کشاورزانی که تو روستا زندگی می کنن هیچ حقوقی ندارن سبد کالا نمیدید چرا؟بد از اون ور به معلما که کلی حقوق می گیرند سبد تعلق گرفته .یا سبد کالا به همه بدید یا ندید .
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۵
بنده در يك شركت خصوصي كار ميكنم كه در حوزه ما به مدير حوزه با 3 ميليون درآمد و به روساي حوزهبا 2 ميليون درآمد سبد كالا تعلق گرفته و لي به آبدارچي واحد تعلق نگرفته آخر تدبير كه مي گفتن همينه؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
خیلی مسخره است . مدیر و معاونین یه مجموعه با حقوقی معادل 2 میلیون تومان سبد کالا گرفته ولی کارکنان آن مجموعه با حقوقی زیر یک میلیون سبد کالا برایشان تعلق نگرفته . جای تاسف برای دولت است با این همه ادعا
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
شخصی را می شناسم که فقط ماهی 5تا 6 میلیون اجاره مغازه میگیره و از طریق بیمه وانت که دست کارگرشون است ،سبد کالا گرفته ، ولی خانواده ای که راننده آژانس هستند با یک بچه بیمار و مستأجر سبد کالا نگرفته اند. عدالت یعنی این.....
ا ابراهيمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
بنظر من آقاي روحاني چه عمدا چه سهوا با حذف مشمولان تامين اجتماعي وبسياري از اقشار كم درآمد ديگر از سبد كالاي تير خلاصي به دور دوم رياست جمهوري خود زد و درآينده هر گونه مشكلي را با ايندفعه ميسنجند و هر روز از محبوبيت او شديدا كاسته خواهدشد و به محبوبيت آقاي احمدي نژاد اضافه خواهد شد به ديل چنين ريسك هاي هيچ كدام از رياست جمهور هاي قبلي جرات حذف يارانه ها را نداشتند و حتي احمدي نژاد هم دور دوم اين كار را كرد بعيد بود آقاي روحاني دست به چنين كار نسنجيده اي بزند واقعا انزجار مردم را عليه خود خريد
امیر هوشنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳
جدای از وجود اشکلات فراوان در مورد نحوه توزیع و بی عدالتی ،واقعآ برای خودم و مردم کشورم متاسفام!!!
آیا واقعا" درسته که برای یه مقدار کالا با ارزش ناچیز با این اذدحام توی صف بایستیم و به هر قیمتی راضی به گرفتن این سبد کالایی بشیم و به همدیگه توهین کنیم و اصلا" به فکر دیگران نباشیم ؟!!!
واقعا" درسته که ....
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
آیا کسانی که زیرنظرکمیته امدادهستندازسبدکالا برخوردارنمی شوند؟لطفاپاسخ دهید
س.م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
پدر من بیکار شصت سال داره توانایی کار نداره نه از حقوق زیر 500تومنی خبریه نه بازنشسته است نه عضو کمیته امدادو بهزیستی ایا عدالت اینه که کسی که حقوق میگیره سبد کالا بهش تعلق میگیره اما اونی که هیچ درامدی نداره بهش تعلق نمیگیر ه
علی
UNITED STATES
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۴
واقعا این کار دولت آقای روحان یه بی عدالتیه که به یکی این کالا رو میدن به یکی که مستحقتره نمیدن ما پدرمون از کار افتادس و خودمم بیکارم با مسافر کشی و بدبختی یه لقمه نون در میارم تا از گشنگی نمیریم ولی این کمک دولت به ما تعلق نگرفته چون بیمه تامین اجتماعی نداریم از کمیته امداد هم استفاده نمیکنیم ولی خیلیا که وضعشون بهتر از ماست بیمه دارند شغل دارن این بسته رو گرفتن ما دردمونو به کی بگیم به کی شکایت کنیم از این بی عدالتی و ظلم؟
ک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
خیلی متاسفم برای عدالتتان
عغعفغف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰
80هزارتومان پارسال خیلی بهتربود کشته نداد
مژده الماسي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶
سلام .پدر من بازنشسته تامين اجتماعي است با حقوق600 هزار چرا سبد كالا به ايشان تعلق نگرفته ؟؟؟؟؟؟؟تازه شده 600 قبلا" 500 هزار بوده ؟؟؟؟؟؟؟
مرتض میرزای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۹
چرابه ماسبدکالا تعلق نمی کیرد من یک کارکر سادی هستم
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
سلام پدر من یه کارگر هستش از صبح میره سر کار تا شب حالا به ما سبد کالا تعلق نگرفته . این چه عدالتیه .حقوق پدرم هم کمتر از 400000 تومان هستش واقعا برای این مملکت متاسفم
افرین به دولت روحانی
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
من رفتم یک ساعت تو صف سبد کالا ایستادم درصورتیکه این سبد کالا حق امثال من هستش که حقوق زیر 500000 داریم سبد کالا به من تعلق نگرفته بعد اون خانمی که ادعاش میشه خانه دوطبقه داره و ماهی یک میلیون و نیم اجاره میگیره سبد کالا شامل حال این خانم شده واقعا باید احسنت گفت به دولت روحانی عجب مدیریتی خداوکیلی پشیمون شدم از رای دادنم به ایشون که حامی سرمایه داران هستش
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
ناعادلتن
مخمدتقی عاطفی پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
سبد کالا اصلا نگرفتیم