بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
معامله گران پیش بینی کردند:

مقصد بعدی اونس طلا 1360 دلار

اونس جهانی طلا هفته جدید را طبق پیش بینی ها با رشد قیمت ها آغاز کرد تا معامله گران داخلی و خارجی بار دیگر به بازار فلزات امیدوار شوند.
کد خبر : ۱۱۷۶۷۳
اونس جهانی طلا هفته جدید را طبق پیش بینی ها با رشد قیمت ها آغاز کرد تا معامله گران داخلی و خارجی بار دیگر به بازار فلزات امیدوار شوند.

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته در غیاب اونس جهانی سکه امامی پس از جهش 30 هزار تومانی، با اصلاح قیمت 2 تا 3 هزار تومان در محدوده 930 هزار تومان قرار گرفت.پیش بینی ها از ادامه روند رشد بهای اونس جهانی باعث شد تا سکه امامی نیز مقاومت 900 هزار تومانی بگذرد و در این مدار باقی بماند. رشد قیمت های طلای داخلی در حالی است که دلار در محدوده 2950 تومان خرید و فروش می شود.

چشم انداز مثبت اقتصاد داخلی همزمان با از سرگیری مذاکرات ایران و 1+5 از روز سه شنبه در وین باعث شد تا دلار جای تغییر قیمت خاصی نداشته باشد.

در بازار آتی اما نوسانات مثبت فقط یک روز دوام داشت و سررسیدهای بازار آتی روز گذشته را با نوسان قیمت اندک اما با استقبال نسبی معامله گران به پایان بردند. فاصله میان سررسیدها حدود 15 تا 20 تومان پیگیری می شود و پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل شهریور ماه به یک میلیون و 19 هزار تومان رسید.

پیش بینی معامله گران جهانی از روند اونس، پس از رشد حدود 4.4 درصدی هفته گذشته همچنان صعودی است. فعالان بازار می گویند قیمت 1320 دلاری بهترین فرصت برای خرید محسوب می شود و در کوتاه مدت اونس تا 1360 دلار پیش روی می کند و پس از آن وارد کانال 1400 دلاری می شود.

با این حال گروه های دیگر افزایش قیمت های اخیر را موقتی می دانند و می گویند روند سالانه طلا نزولی است.امروز همزمان با تعطیلی بانکهای امریکابه مناسبت روز ریاست جمهوری انتظار نوسان قیمت چندانی را نمی توان داشت.

تقویم اقتصادی جهانی روز سه شنبه در انتظار انتشار شاخص بهای مصرف کننده انگلیس و شاخص بازار مسکن NAHB آمریکا است.این میان خبرهای از ژاپن و تصمیمات بانک مرکزی می تواند قابل توجه باشد.

همچنین روز چهارشنبه بیانیه نشست پیشین فدرال رزرو آمریکا و شاخص بهای تولید کننده و چند شاخص از بازار مسکن این کشور منتشر می شود و در ادامه روز پنج شنبه شاخص بهای مصرف کننده و مدعیان اولیه در خواست بیمه بیکاری آمریکا اعلام می شود.روز جمه اما شاخص فروش خانه های خالی موجود امریکا از وضعیت اقتصادی این کشور پرده بر می دارد.

شایان ذکر آنکه اونس جهانی طبق پیش بینی ها روند صعودی خود را ادامه می دهد به طوری که هر اونس طلا با قیمت 1327 دلار و 39 سنت خرید و فروش می شود و سکه امامی با متوسط قیمت 929 هزار تومان و دلار با قیمت 2945 تومان در بازار داخلی معامله می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر