بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
در گفتگو با مدیر مالی شرکت معدنی دماوند عنوان شد:

برنامه استخراج 6000 تنی از معدن سنگ آهن یزد در سال جاری

شرکت معدنی دماوند برای سال 93 استخراج 6000 تن سنگ آهن را از معدن خود واقع در استان یزد با نرخ فروش 1.7 میلیون ریال برای هر تن پیش بینی کرده است.
کد خبر : ۱۱۹۹۴۳
شرکت معدنی دماوند برای سال 93 استخراج 6000 تن سنگ آهن را از معدن خود واقع در استان یزد با نرخ فروش 1.7 میلیون ریال برای هر تن پیش بینی کرده است.

مدیر مالی شرکت "کدما" با بیان این مطلب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: مراحل اولیه عملیات کشف و اخذ پروانه بهره برداری در دست پیگیری است که در صورت محقق شدن درصد عیار معدن و سایر ترکیبات آن می تواند تأثیر بسزایی در افزایش سودآوری شرکت داشته باشد.

رستمی ادامه داد: برنامه افزایش فروش سنگ باریت تولیدی معدن دوناب هم از جمله طرح های شرکت در سال جاری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اتمام رگه های تولیدی سنگ تراورتن در معدن بور زنجان شرکت برای کشف رگه های جدید برنامه ریزی نموده است. لذا با صرف هزینه ها در دارایی های نامشهود این مورد هم لحاظ گردیده است.

مدیر مالی شرکت معدنی دماوند پیرامون کشف رگه های جدید ابراز داشت: شرکت اقدام به کشف و ایجاد رگه های جدید نموده است که طبق ماده 132 قانون مالیاتی معادن مشمول معافیت مالیاتی 10 ساله می باشد. لذا درخواست معافیت به دارایی ارایه شده که در جریان رسیدگی توسط کارشناسان این نهاد می باشد که پیش بینی می کنیم بزودی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول در "کدما" در مورد تأمین مالی شرکت برای طرح های توسعه ای گفت: شرکت طرح تجهیز و خرید ماشین آلات جدید را برای افزایش ظرفیت تولید در سال 93 دارد که تصمیم گرفته شده از طریق افزایش سرمایه در بازار این نقدینگی تأمین گردد به این صورت که سرمایه شرکت از مبلغ یک میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یابد.

رستمی ادامه داد: شرکت معدنی دماوند پتانسیل های بسیاری را دارا می باشد که برنامه شرکت بالفعل کردن این ظرفیت ها می باشد که در صورت تأمین مالی مورد نیاز با استفاده از راهکارهای موجود می تواند به گسترش و توسعه هرچه بیشتر این شرکت معدنی کمک کند.

مدیر مالی شرکت معدنی دماوند در خصوص صادرات محصولات ابراز داشت: در صورت به نتیجه رسیدن مسائل مالیاتی شرکت در سال 93 تصمیم داریم نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام کنیم و زمینه را برای صادرات محصولات به طور مستقیم فراهم آوریم.

در خاتمه مدیر مالی شرکت "کدما" با اشاره به محصول پرمصرف شش شرکت معدنی دماوند اظهار داشت: با توجه به کاربردهای فراوان کنسانتره سرب و تقاضای فراوانی که برای این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد و اینکه شرکت سهولت در تأمین مواد اولیه دارد و خدماتی می باشد می تواند حاشیه سود خوبی را به دست آورد بنابراین چشم انداز بسیار مناسبی از آینده شرکت برای رشد روند سودآوری وجود خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر