بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
اگرچه قیمت مذکور از سوی شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد شد، اما خریداران بخش خصوصی بر سر تعیین قیمت نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کد خبر : ۱۲۰۹۶۵
حدود سه هزار بشکه نفت خام سبک در حالی طی معاملات روز جاری در بورس انرژی عرضه شد که این امر برای اولین بار در این بازار انجام گرفت و در نهایت یک پالایشگاه خصوصی مالک این میزان نفت خام شد.

مدیر روابط عمومی بورس انرژی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: عرضه نفت خام سبک از طریق شرکت ملی نفت ایران عرضه گردید و پنج پالایشگاه کوچک بخش خصوصی نیز به عنوان خریدار در این رقابت شرکت کردند.

یاسر فلاح قیمت پایه هر بشکه نفت خام را 306 هزار تومان اعلام کرد و ابراز داشت: اگرچه قیمت مذکور از سوی شرکت ملی نفت ایران پیشنهاد شد، اما خریداران بخش خصوصی بر سر تعیین قیمت نهایی با یکدیگر به رقابت پرداختند و می توان گفت این اتفاق برای نخستین بار در بورس انرژی رخ داده که بخش خصوصی در فرآیند قیمت گذاری کالای در حال عرضه نقش آفرینی می کند.

وی در خصوص نحوه تحویل کالا و نیز پرداخت وجه معاملات نیز گفت: تحویل نفت خام به خریداران به صورت فوری صورت می پذیرد و متقاضیان نیز تا یک ماه پس از تحویل کالا مهلت دارند تا وجه معاملات را پرداخت کنند، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که پرداخت 10 درصد از قیمت معامله تا قبل از ساعت 10 صبح روز جاری و پیش از شروع معاملات الزامی بوده است.

در پایان گفتنی است، طی این رقابت کارگزاری آراد ایرانیان و ایساتیس پویا اقدام به خرید این تعداد بشکه نفت خام کرده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
آخه نفت بشکه ای 120 دلار هم رقابت میخواد؟!
معلومه که عزیزان رقابت کننده به کجا وابستن!
چون هیچ آدم عاقلی خریدار جنس گرون نیست!
همه چیز اینجا تصنعی و ساختگیه
علی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
مبارک باشد. چرا نام خریداران و شرکت کنندگان در رقابت را نمی نویسید؟ این کار ه جرم است نه خلاف عرف.
حسن
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
اگر به آرشیو اخبار مراجعه کنید این چهارمین بار است که نفت در بورس عرضه می شود. سه بار قبلی در دولت پیشین و با حضور وزرای مربوطه انجام شده بود.
سعید موسوی
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
معامله فوق توسط دو کارگزاری ... و ...برای دو پالایشگاه خصوصی انجام شد.
آرتین
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
107*3050=326750