بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر : ۱۲۱۰۹۵
نرگس نجفي در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگارانبا بيان اينكه ثبت نام مرحله دوم قانون هدفمند كردن يارانه‌ها از روز 20 فروردين سال جاري آغاز مي‌شود اظهار داشت: اين مرحله از ثبت نام 10 روز به طول مي‌انجامد.

وي اضافه كرد: سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها براي ثبت نام سرپرستان خانوار بر اساس كدملي آنها را گروه بندي كرده است.

نجفي افزود: بدين ترتيب كه آن دسته از سرپرستان خانوار كه رقم آخر كدملي آنها صفر است فقط روز بيستم فروردين مهلت دارند كه با مراجعه به سامانه refahi.ir نسبت به ثبت نام براي دريافت يارانه نقدي اقدام كنند.

وي ادامه داد: به همين ترتيب كساني كه رقم آخر كدملي آنها يك است روز بيست‌ و‌ يكم ،ارقام 2 روز بيست و دوم و نهايتاً كساني كه كدملي آنها 9 است روز بيست و نهم فروردين مراجعه به سامانه مذكور مراجعه كنند.

نجفي تأكيد كرد: روزهاي 30 و 31 فروردين براي كساني در نظر گرفته شده كه ممكن است به هر دليلي در تاريخ مقرر موفق به ثبت نام نشده باشند.

وي با بيان اينكه خواسته دولت از مردم اين است كه افرادي كه احساس مي‌كنند دريافت يارانه تأثير چنداني در تأمين معيشت زندگي‌شان ندارد به سامانه مزبور مراجعه نكنند افزود: اين افراد با عدم ثبت نام انصراف خود را از دريافت يارانه نقدي اعلام مي‌كنند.

نجفي با اشاره به اينكه هر چه تعداد انصراف دهندگان از يارانه نقدي بيشتر باشد منابع بيشتري در اختيار دولت قرار مي‌گيرد اضافه كرد: دولت با استفاده از اين منابع مي‌تواند ساير حوزه‌هايي را كه در قانون هدفمندسازي يارانه‌ها به عنوان تكاليف براي دولت در نظر گرفته شده حمايت كند.

وي ادامه داد: بر اساس ماده 8 قانون هدفمندي يارانه‌ها مقرر شده دولت 30 درصد از منابع را صرف حمايت‌هاي لازم از بخش‌هاي مختلف توليدي كند.

نجفي اضافه كرد: همچنين يكي ديگر از بخش‌هايي كه منابع حاصل از انصراف و يا به طور كلي منابع حاصل از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها قرار است در آنجا هزينه شود كمك به بخش سلامت و درمان كشور است.

وي با بيان اينكه مردم با مراجعه به سامانه refahi.ir ابتدا يك سري اطلاعات كلي را مشاهده مي‌كنند افزود: ثبت نام كنندگان با آگاهي از اين اطلاعات مي‌توانند به صفحات بعدي سامانه وارد شده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.

نجفي ادامه داد: نكته‌اي كه در صفحه نخست سامانه به آن اشاره شده اين است كه صرفاً افرادي براي دريافت يارانه كه احساس نياز مي‌كنند نسبت به مراجعه اقدام نمايند.

وي افزود: سرپرست خانواري كه وارد سامانه شده بايد اسامي و اطلاعات هويتي كليه افرادي كه تحت تكفل وي هستند را وارد سامانه مزبور نمايد.

نجفي با بيان اينكه موضوع ديگري كه در سامانه از سرپرستان سوال مي‌شود مسئله مجموع درآمد ماهيانه اعضاي خانوار است اضافه كرد: منظور از مجموع درآمد صرفاً درآمد سرپرست خانوار نيست و چندين نكته در اين سوال وجود دارد:
- در صورتي كه در خانواده‌اي دو يا سه نفر شاغل هستند بايد مجموع درآمد آنها ذكر شود.
- اگر فردي شغل دوم دارد بايد مجموع درآمد شغل خود را وارد سامانه نمايد.
- اگر فرد درآمدهايي از ساير منابع مانند سپرده‌گذاري در بانك يا غيره دارد بايد درآمد حاصل از سود سپرده گذاري، سود سهام و ... را با درآمد ماهيانه خود جمع و در سامانه وارد كند.

نجفي تصريح كرد: مجموع درآمدهاي ذكر شده بايد به عنوان درآمد خالص در گروه‌بندي‌هاي مشخصي كه در سامانه قرار داده شده علامت زده شود.

وي با بيان اينكه در سامانه refahi.ir پنج طبقه درآمدي تعريف شده است گفت: اين درآمدها در پنج طبقه، كمتر از 600 هزار تومان، بين 600 هزار تا يك ميليون تومان و نهايتاً بيش از 2 ميليون و 500 هزار تومان تعريف شده است.


نجفي اظهار داشت: از ديگر سوالات مطرح شده در سامانه مزبور اين است كه اعضاي تحت تكفل فرد سرپرست صاحب ملك مسكوني هستند يا خير؟

وي با بيان اينكه در برابر اين پرسش گزينه‌هاي بله يا خير وجود دارد اضافه كرد: اين گزينه براي هر كدام از اعضا بايد مشخص شود.

نجفي افزود: ساير اطلاعات مربوط به نشاني، كد پستي، شماره تلفن ثابت و تلفن همراه است كه از ثبت نام كنندگان تقاضا مي‌شود شماره تلفن همراه ثبت شده حتماً در دسترس باشد.

وي ادامه داد: چرا كه بلافاصله پس از تكميل مراحل ثبت نام و تأييد نهايي توسط ثبت نام شونده يك كد شناسايي براي آن فرد و به شماره تلفن همراه ثبت شده توسط پيامك ارسال مي‌شود.

نجفي تصريح كرد: بنابراين پس از ثبت نام تنها راه ارتباطي سازمان هدفمندي يارانه‌ها با سرپرستان خانوار شماره تلفن همراه وارد شده و كدشناسايي ارسال شده براي اطلاع از موقعيت ثبت نام آنها در سامانه است.

وي اظهار داشت: براساس تصميمات اخذ شده در ستاد هدفمندي يارانه‌ها قرار بر اين است در صورتي كه نفراتي به عنوان مجموعه افراد تحت تكفل يك سرپرست خانوار ثبت نام مي‌كنند به عنوان اعضاي اين خانوار تلقي مي‌شوند و درآمد آنها با درآمد سرپرست مجموع مي‌شود.

نجفي افزود: اين موضوع در ستاد هدفمندي تصويب شده و دخل و تصرف در آن امكان‌‌پذير نيست.

وي تأكيد كرد: افرادي كه براي ثبت نام به سامانه مذكور مراجعه مي‌كنند حتي‌المقدور اطلاعات لازم را در اختيار داشته باشند كه بازده زماني حضور آنان در سامانه كوتاه‌تر باشد و ساير متقاضيان نيز براي ثبت نام فرصت داشته باشند.


نجفي با بيان اينكه متقاضيان بايد در وارد كردن اطلاعات خود دقت كافي داشته باشند ادامه داد: طي ساليان اخير تعدادي پايگاه اطلاع رساني در سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها تجميع شده كه سازمان با استفاده از اين كارگاه‌ها مي‌تواند موارد ثبت نام شده توسط مردم را مورد راست آزمايي قرار دهد.

وي تصريح كرد: بر اساس بند و تبصره 21 قانون بودجه 93 به دولت اجازه داده شده در صورتي كه مشخص شود فردي اقدام به درج اطلاعات نادرست در سامانه نموده علاوه بر قطع يارانه نقدي 3 برابر يارانه دريافتي نيز جريمه شود.

نجفي با بيان اينكه 24 بانك اطلاعاتي در اختيار سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها قرار دارد گفت: اين بانك‌ها متنوع هستند و اطلاعات مربوط به مسكن، خودرو و موارد مختلف را در اختيار دارند.

وي در رابطه با اين موضوع كه برخي نگران مورد بررسي قرار گرفتن حساب‌هاي بانكي خود توسط سازمان هدفمندي يارانه‌ها هستند تأكيد كرد: مردم نبايد نگران اين مسئله باشند كه حساب‌هاي بانكي آنها در اين راستي آزمايي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
سه‌شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
با سلام میخواستم بدانم اگر کسی در بورس سرمایه گزاری کرده باشد و سرمایه اش نصف شده باشد آیا آنرا در میزان در آمدیش تاثیر میدهند یا خیر
فضولچه
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۴
.... دولت ثروتمندترین کشور جهان که برای دادن یا ندادن چهل هزار تومان به هر شهروندش ، چهارصد هزار تومان هزینه میکند و به .... شهروندانش هم سرک میکشد