بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
درگفتگو با مدیر مالی شرکت حمل و نقل توکا فولاد عنوان شد:

تأثیر افزایش نرخ گازوئیل بر سود شرکت

شرکت حمل و نقل توکا پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 را مبلغ 226 ریال اعلام نموده است.
کد خبر : ۱۲۲۰۱۶
شرکت حمل و نقل توکا پیش بینی سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 93 را مبلغ 226 ریال اعلام نموده است.

مدیر مالی شرکت حمل و نقل توکا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در راستای افزایش سطح توان رقابتی شرکت و بالا بردن ظرفیت حمل با توجه به افزایش محصولات و مواد اولیه قابل حمل در کشور و ایجاد پتانسیل قابل قبول در شرکت برای برنده شدن و انجام قراردادها به نحوه صحیح رضایت مندانه اواخر سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه 300 درصدی برای تأمین مالی پروژه نوسازی ناوگان صورت پذیرفته که شامل برنامه خرید 60 دستگاه کامیون بود که عمده ترین دلیل پیش بینی افزایش سود عملیاتی شرکت می باشد.

پناهنده افزود: در حال حاضر 31 کامیون به شرکت تحویل داده شده و مشغول فعالیت می باشند که با برنامه ریزی های صورت گرفته خرید 29 دستگاه کامیون دیگر بعد از ثبت افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت ها در سال 93 صورت خواهد گرفت.

عادل پناهنده در خصوص قراردادهای شرکت اظهار داشت: برای سال جدید نیز با شرکت در مناقصه و تمدید قرارداد با شرکت فولاد مبارکه جهت انجام عملیات حمل سنگ آهن و گندله، فورواردنیگ و حمل تجهیزات ترخیص کالا و همچنین قرارداد بارگیری و حمل و جابجایی سنگ آهن و ذوب آهن اصفهان تمدید گردید که عمده ترین بخش خدمات مربوط به شرکت فولاد مبارکه می باشد.

وی افزود: پیگیری هایی در خصوص افزایش تعداد قراردادها در دست انجام است که در صورت نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیر مالی "حتوکا" پیرامون تأثیر افزایش قیمت حامل ها بر قراردادهای شرکت ابراز داشت: در پیش بینی اولیه برای سال 93 هزینه و درآمد این طرح لحاظ نگردیده است ولی با توجه در نظر گرفتن احتمال تغییرات در قراردادها این امکان برای شرکت وجود دارد که با اجرای فاز 2 طرح هدفمندی تغییرات لحاظ گردد.

وی ادامه داد: شرکت همواره در راستای حفظ و افزایش سودآوری در تلاش است بنابراین با مشخص شدن قیمت گازوییل و سایر عوامل تأثیرگذار بر سودآوری، شرکت سریعاً اقدام به ارایه درخواست افزایش نرخ خدمات به سازمان پایانه های حمل و نقل خواهد نمود که در صورت کسب مجوزهای لازم موارد را در قراردادها اعمال خواهیم نمود.

این مقام مالی در شرکت حمل و نقل توکا در خصوص کاهش بدهی های شرکت ابراز داشت: قسمتی از بدهی های شرکت توسط فروش سهام شرکت توکاریل تسویه گردید و قسمت دیگر نیز بزودی از درآمدها تسویه خواهد شد.

در خاتمه عادل پناهده پیرامون چشم انداز وضعیت شرکت در سال 93 اظهار داشت: با توجه به برنامه شرکت برای نوسازی و توسعه ناوگان و اصلاح ساختار مالی برای دستیابی به ساختار مالی بهینه که موجب حداقل نمودن هزینه تأمین مالی و یا هزینه سرمایه و به تبع آن افزایش ارزش سهام شرکت خواهد شد به نظر می رسد چشم انداز مناسبی در انتظار شرکت باشد و توانایی پوشش بودجه برآوردی به طور کامل وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس شفیعی
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
باسلام ضمن اینکه با آقای پناهنده موافقم باطلاع میرساند چنانچه کرایه های حمل افزایش یابد به طبع آن درآمد حاصل از کمسیون حمل بارنیز افزایش میابد ضمن اینکه افزایش کرایه ها درسودآوری توریل اهمیت زیادی دارد وتاثیرگذار بر قیمت سهام هردوشرکت حمل ونقلی باتشکر