بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر : ۱۲۳۰۱۹

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی کارگر که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه شایعات و جو سازی‌ها کم نیست، گفت: یک روز می‌گویند پسر قالیباف را گرفته‌اند و در زندان است و یک روز دیگر می گویند قالیباف امروز از شهرداری می رود یا فردا!

وی در پاسخ به این شایعات گفت: پسر من معلمی است که دارد کارش را انجام می‌دهد. ما نیز اینجا خدمتگزار مردمیم و با کمک شما کارگران عزیز و غیرت و روحیه جهادی و نیز امر به معروف و نهی از منکر واقعی به کار خود ادامه می‌دهیم.

قالیباف ادامه داد: من در تمام این سال ها تنها یک جلسه با خانواده خود در کنار کارمندان شریف بهشت زهرا(س) بودم، اما در سایت‌های مختلف نوشتند که قالیباف با خانواده‌اش پشت میز نشسته و پول بیت المال را می‌خورد؛ در حالی که هیچ اشاره‌ای به اصل ماجرا و حضور من و خانواده ام در کنار این قشر زحمتکش نکردند.

وی درباره شایعات در حوزه منابع انسانی نیز گفت: برخی می گویند که شهرداری می‌خواهد همه را بیرون کند، در حالی که چنین نیست و تنها در شهرداری جذب نخواهیم داشت. کسانی هم که به بازنشستگی رسیده‌اند طبق قانون می‌توانند بازنشسته شوند.

قالیباف در مورد اضافه کاری مدیران شهرداری گفت: به همه مدیران ابلاغ کرده‌ام که اگر می‌خواهند در سمت خود باقی بمانند، اضافه کار و حق ماموریت نگیرند؛ درغیر این صورت فرد دیگری جایگزین آنان خواهد شد. از طرفی 120 ساعت اضافه کاری همه را پرداخت می کنیم، اما افراد باید اضافه کاری خود را انجام دهند، زیرا دریافت حقوق بابت کار نکرده حرام است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به کارگران و کارمندان شهرداری که در خانواده خود مریض دارند، گفت: بیش از 760 نفر در شهرداری هستند که دریافتی‌شان 850 هزار تومان است، اما هزینه دارویی‌شان بیش از یک میلیون و 100 هزار تومان در ماه است و من خود را مکلف می‌دانم حتی اگر شورای شهر ایراد بگیرد، از اختیارات خود استفاده می کنم و مابقی مبلغ پرداختی بیمه را از طریق محل ماده 17 بپردازم، زیرا ممکن است افراد به خاطر هزینه های بالا به سراغ کار خلاف بروند و ما باید جلوی این اتفاق را بگیریم.

وی تاکید کرد: شهرداری یک خانواده 65 هزار نفری است و باید یک برنامه فرهنگی منسجم برای این خانواده بزرگ داشته باشیم. هرچند در این زمینه کارهای بر زمین مانده ما نسبت به کارهای انجام داده شده‌ چیزی نیست، اما بضاعت ما در همین حد است.

قالیباف در ادامه گفت: هر کسی با هر گرایش سیاسی در شهر تردد کند، اذعان می کند که زحمات کارگران عزیز شهرداری در شهر، مثال زدنی است. حتی کینه ورزان نسبت به جمهوری اسلامی تایید می کنند که آثار تحریم در تهران دیده نمی شود، بلکه پایتخت ما شهری بانشاط و پرتلاش است که این مهم با تلاش شما کارگران عزیز حاصل شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: ما مشکلات اقتصادی را با همه وجود می‌فهمیم، اما باید دل به خدا ببندیم و از او بخواهیم تا برکت، احترام و بزرگی را در زندگی خود ببینیم.

وی در پایان گفت: خود را مکلف می دانم با همه توان ناچیزم برای کارگران تلاش کنم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر