بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
وضعیت بازار سرمایه به دنبال مسائلی که ا ز دی ماه سال گذشته شاهد آن بودیم وضعیت مناسبی نبوده و شاخص افت قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است که ...
کد خبر : ۱۲۳۳۶۷
وضعیت بازار سرمایه به دنبال مسائلی که ا ز دی ماه سال گذشته شاهد آن بودیم وضعیت مناسبی نبوده و شاخص افت قابل ملاحظه ای را تجربه کرده است که هرچند با اقداماتی دیر هنگام برخی از این افت جبران شد اما آمار و اطلاعات موجود نشان می دهد همچنان وضعیت به حالت عادی باز نگشته است و از رونق معاملات بورس که درگذشته نه چندان دور شاهد آن بودیم خبری نیست.

به گزارش بورس نیوز، در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی اطلاعات بورسی که به نوعی می تواند در شناخت بهتر روند معاملات بورس کمک نماید.

از ابتدای سال جاری تاکنون 410 نماد بورسی و فرابورسی در روند معاملات بازار سرمایه حضور داشته اند که نمادهای بانک صادرات، ایران خودرو و فولاد مبارکه به همراه بانک پارسیان بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص داده اند و کمترین حجم معاملاتی نیز به نمادهای سیمان فارس و کاغذسازی کاوه تعلق گرفته است.

نماد چرخشگر با تجربه 27 روز افزایش قیمت بیشترین روزهای رشد قیمتی را در مقایسه با سایر نمادها داشته و در مقابل حق تقدم های تولید دارو و کابل شهید قندی به همراه نماد بانک پارسیان بیشترین تعداد روزهای افت قیمت را از آن خود کرده اند.

گفتنی است در حال حاضر 10 نماد بورسی همچنان ارزش سهام آنها کمتر از 100 تومان می باشد که نام های مطرحی همچون بانک صادرات، ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل و سرمایه گذاری ملت در این لیست دیده می شود. بیش از 94 نماد نیز قیمت های بیش از هزار تومان را تجربه می کنند و همچنان پالایش نفت تهران گرانترین سهم بورسی ایران قلمداد می شود.

سیمان قاین، لقمان دارو و رینگ سازی مشهد از ابتدای سال بیشترین افت و در مقابل و سینا، "حسینا" و سایپا بیشترین میزان بازدهی را داشته اند. گفتنی است 265 نماد با افت و 130 نماد با رشد قیمت مواجه شده اند.

به گزارش بورس نیوز، براساس پیش بینی های صورت گرفته بیشتر پیش بینی سود متعلق به شرکت پالایش نفت تهران بوده و پس از آن هم نمادهای سیمان بهبهان دارو سازی زهراوی و ارتباطات سیار قرار گرفته اند در کل 63 نماد نیز پیش بینی زیان داشته اند.

خاطر نشان می شود نمادهای مهرکام پارس، پگاه آذربایجان وفن آوا بیشترین میزان نسبت پی بر ای را دارند و 130 نماد فرابورسی میانگین پی بر ای معادل 8.93 را دارند و این نسبت برای 429 نماد بورسی به رقم 8.62 بالغ می گردد و از 559 نماد بازار سرمایه بیش از 74 نماد نسبت مذکور برای آنها رقم های منفی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اميد
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
همه گوش كنيد وپست رو ديگه نمي شه ارزون گرفت
محمد
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
بازار منتظر یه خبره که یا سقوط کنه یا بره بالا. اگر توجه کنید میبینید که داره روی یک خط تقریباً صاف حرکت زیگزاگ میکنه. فقط خدا کنه چند روز دیگه خبرای خوب از ژنو بیاد که بازار یه تکونی بخوره
خشایار شاه
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
ما از دلوابسانیم اقتصادی
pourya
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
چه روزهای رویایی با بورس داشتیم یادش به خیر .
ولی الان چی باید منتطر باشیم تا ابر و باد و مه و فلک و خورشید و ژنو و اشتون و ظریف وهدفمندی و سود بانکی و حمایت دولت ........همه و همه باید دست در دست هم بدن تا شاید بورس خوب بشه شاید هم نشه .باز کجا میتونی بازار به این بدبختی پیدا کنی
ا
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
واقعاٍدولت مردان یه فکری به حال مردم زیان دیده بالای 40% کنند. چه باید کرد؟
محمد
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
به تعویق افتادن طرح کیفی سازی بنزین
باعث رشد پپالایشیها خواهد شد فردا رو بنگر