بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر : ۱۲۳۴۹۳

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس،حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی برزویه در نشستی با فعالان بازار سرمایه که در محل سازمان منطقه ویژه اقتصادی عسلویه برگزار می‌شود به سؤالات حاضران پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، رستمی در ابتدا با اشاره به اینکه محصولات اصلی مجتمع پتروشیمی نوری در تولید پلی‌استل‌ها، الیاف مصنوعی، رنگ‌ها، رزینه‌ها، ترکیبات دارویی و حلال صنعتی کاربرد دارند گفت: محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهمترین خوراکی الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی، نفت و گازوئیل سنگین است.

وی با اشاره به اینکه محصولات این مجتمع علاوه بر مصرف داخل کشور به نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا، آسیای شرقی و جنوب شرقی، حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، شبه جزیره هند و دیگر نقاط صادر می‌شود، گفت: پتروشیمی نوری به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیک جهان با ظرفیت 4.5 میلیون تن در سال از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده که به صورت رسمی در تیر ماه 1386 افتتاح شد و سرمایه‌گذاری انجام شده در این شرکت حدود 8 هزار میلیارد ریال است.

رستمی با اشاره به خوراک مصرفی مجتمع گفت: در سال 4.77 میلیون تن خوراک مصرفی پتروشیمی نوری است که 4.5 میلیون تن از آن میعانات گازی (دریافتی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی) و مابقی 270 هزار تن بنزین پیرولیز دریافتی از پتروشیمی جم تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: این مجتمع پتروشیمی سرویس‌های جانبی خود همچون برق، بخار، انواع آب، نیتروژن و غیره را از مجتمع مبین (یوتی‌لی‌پی متمرکز) دریافت می‌کنند.

مدیرعامل پتروشیمی برزویه با بیان اینکه پارازایلین، بنزن، ارتوزایلین از محصولات اصلی مجتمع هستند گفت: محصولات سنگین از جمله گازوئیل، آروماتیک سنگین، رافینیت، محصولات سبک و گاز مایع و پنتان از جمله محصولات فرعی مجتمع به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ریفرمیت (بنزین) نیز به عنوان یک محصول میانی در مجتمع تولید می‌شود که برحسب نیاز بازار قابل عرضه است گفت: اخیرا دستوری مبنی بر توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها صادر شد که در صورت عدم نیاز تولید داخل آنها را به خارج از کشور صادر می‌کنیم.

وی افزود: اکنون عدد اکتان‌ افزابنزین تولیدی 95 است که پس از عرضه به پالایش پخش کنترل کیفیت می‌شوند و اظهارات برخی درباره آلودگی این بنزین غیرکارشناسی است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
عزیزم الودگی و سیاهی هوای تهران در سال گذشته نیاز به کارشناسی نداره . شما و دکتر باید کارشناسی مجدد بشین گوگولی!!
محمد
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
یعنی شما منافع شخصی و گروهی خودتون رو به سلامت مردم ترجیح می دید؟ این همه بنزین پیرولیزی سرطان زا به خورد مردم دادید کم بود؟ تازه خط و نشون می کشید اگه داخل توزیع نشه، صادر می کنید؟ هر کشوری دیگه ای بود، با عاملان توزیع بنزینی که حاوی درصد بالای بنزن سرطانزاست (هم سازمان محیط زیست و هم وزارت نفت این موضوع رو تائید کردند)، برخورد قضایی می کرد. اما شما اینجا راست راست راه می رید و طلبکار هم هستید؟؟
ناشناس
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
آقای مدیر عامل مواظب باش دولت بدش میاید که بگویی بنزین پتروشیمی از بنزین وارداتی کمتر آلودگی ایجاد میکند.دولت تدبیر میخواهد عده ای از این قضیه نان بخورندوبه همین دلیل بنزین پتروشیمی را آلوده کننده اعلام میکند.
ناشناس
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
آقای بورس نیوز شما هم ظاهرا از دولت فخیمه واهمه داری ومایل نیستی اعلام کنی که بنزین پتروشیمی ها مشکل کیفیتی ندارد.این که گفته مدیر عامل است. ترسی ندارد