بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
سید محسن فاضلیان مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید از پایان پذیره نویسی 3.000 میلیارد ریال اوراق مشارکت گل‌گهر یک روز قبل از مهلت مقرر خبر داد.
کد خبر : ۱۲۳۵۲۹
سید محسن فاضلیان مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید از پایان پذیره نویسی 3.000 میلیارد ریال اوراق مشارکت گل‌گهر یک روز قبل از مهلت مقرر خبر داد.

بنابه گزارش بورس نیوز، فاضلیان افزود: این اوراق برای نخستین بار در بازار سرمایه با مدل جدید بازارگردانی به منظور افزایش جذابیت اوراق عرضه گردید و طبق پیش بینی ها با استقبال سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی مواجه شد؛ به نحوی که علیرغم وجود تقاضا برای خرید اوراق، اوراقی در بازار جهت عرضه به سرمایه گذاران وجود نداشت و بدین ترتیب قبل از پایان مهلت مقرر،‌ عرضه اوراق به پایان رسید.

وی اشاره کرد طی ماه های اخیر به دلیل افزایش تورم و نرخ سود بانکی، اوراق مشارکت 20 درصدی از سوی سرمایه گذاران مورد استقبال قرار نمی گرفت و در مدل سنتی بازارگردانی اوراق بهادار در صورت افزایش جذابیت بازارهای موازی یا نرخ تورم، دارندگان اوراق مشارکت این اوراق را نزد بانک عامل یا بازارگردان اوراق بازخرید می نماید و بازخرید بیش از حد اوراق طی سال های اخیر، به یکی از چالش های اساسی بانک ها و شرکت های تأمین سرمایه مبدل گردیده است.

به همین دلیل شرکت تأمین سرمایه امید مدل بازارگردانی را طراحی نمود که با اجرای این مدل سرمایه گذاران اوراق مشارکت از سود مازاد بهره مند گردند.

وی افزود: براساس این مدل بازارگردان بازده 3 تا 5 درصد مازاد بر سود اسمی 20 درصد اوراق را براساس مکانیسم قیمتی برای سرمایه گذاران تأمین خواهد نمود. به این معنا که سرمایه گذاران هر سه ماه یکبار سود 20 درصدی اوراق را دریافت خواهند نمود و بازارگردان طبق قیمت های اعلامی در بیانیه عرضه منتشر شده از طریق فرابورس ایران، خرید اوراق به قیمت مازاد بر قیمت اسمی را تضمین می نماید که قیمت مازاد بر قیمت اسمی نیز بخشی از سود اوراق خواهد بود.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امید ابراز امیدواری کرد با عرضه اوراق مشارکت گل‌گهر در بازار با این روش جدید بازارگردانی باب تازه ای در بازار اوراق بهادار مبتنی بر بدهی ایجاد شود و نرخ سود اوراق بتواند با شرایط بازار و نرخ تورم همسو شده و با افت و خیزهای بازار جذابیت خود را حفظ نماید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
خیلی خوبه!
یعنی اگر مثلا تورم یکساله 35% باشه، 20% سود اوراق هست و 10% هم قیمت خود اوراق بالا خواهد رفت؟