بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۵
کد خبر : ۱۲۳۶۵۱

مظفر علیخانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا با بیان اینکه دو استراتژی در دستور کار دولت قرار گرفته است ، گفت : بهبود فضای کسب وکار ، تعامل با سایر کشورها و تلاش برای حل و فصل مشکلات در دستور کار دولت قرار دارد و در چند ماهی که از عمر دولت می گذرد گام های مثبتی در این زمینه برداشته شده است .


علیخانی با اشاره به رفت و آمدهای دیپلماتیک بسیار در عرصه بین المللی عنوان کرد: حجم ورود و خروج هیات های سیاسی و اقتصادی به کشور افزایش یافته که در بخش اقتصادی کشور آثار مثبتی به همراه داشته است .

افزایش رفت و آمد هیات های تجاری به ایران


دبیر کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه اتاق ایران در ماههای اخیر شاهد رفت وآمدها هیات های تجاری بسیاری شده است ، تصریح کرد: در راستای تلاش برای افزایش تعاملات سیاسی شاهد افزایش 4 برابری ورود توریست خارجی به ایران هسیتم و در گفت وگوهایی که با جامعه تورگردانان و آژانس های دفاتر مسافرت های هوایی صورت گرفت برافزایش سطح ورود توریست و مسافر خارجی به شکور اذعان شده است .


علیخانی با اشاره به اینکه در دولت گذشته در کارگروه تدابیر اقتصادی تصمیم هایی اتخاذ شد که موجب اخلال در امور تولیدی کشور شد و صادرات را نیز با دشواری هایی مواجه کرد ، بیان کرد:یکی از اقدام های مخل تولید در دولت گذشته وضع عوارض صادراتی ،ایجاد محدودیت های صادراتی در برخی از اقلام و دشواری های صادرات بود که در چندماه گذشته دستورالعمل های مغایر با قانون قبلی لغو شده و برخی از عوارض صادراتی تعدیل شده است .


وی ادامه داد: ثبات بازار ارز به بهبود شرایط تولید در کشور کمک کرده و درگمرکات کشور به سمت تسهیل فرآیندها حرکت شده و موجبات بازگشت آرامش به اقتصاد فراهم شده است .


دبیر کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه شورای مشورتی با گمرک و بخش خصوصی شکل گرفته است ، اظهار کرد: درنشست های اتاق ایران با دولت و دبیرخانه ماده 76 که به بررسی قوانین مخل تولید اقدام می کند تلاش می شود تا مشکلات تولید کنندگان برطرف شود .


علیخانی تصریح کرد:کنترل تورم و رشد منفی اقتصادی و رونق نسبی اقتصادی نشانه های مثبت از آن است که در سال 93 اقتصاد ایران سمت بهبود و آرامش بیشتر اقتصادی حرکت خواهد کرد.

شورای عالی صادرات امسال جلسه ای نداشته است


وی با بیان اینکه شورای عالی صادرات در سال جاری جلسه ا ی نداشته است ، تصریح کرد: وزارت صنعت و معدن در حال انجام برنامه ریزی برای انجام نشست های اقتصادی است .


دبیر کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به جلسه وزارت تعاون و کارفرمایان کارآفرین گفت : اقتصاد ایران به سمت آرامش حرکت می کند و اگر سیاست گذاری ها به گونه ای پیش رود که منجر به بهبود امور شود فضای کسب و کار در درازمدت بهتر خواهد شد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر