بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر : ۱۲۴۰۸

سهام ذوب آهن اصفهان در راه ورود به بورس

با توجه به تقاضای راشینکف روسی برای خرید سهام ذوب آهن اصفهان، خرید سهام این شرکت از سوی سرمایه گذار خارجی به ورود ذوب آهن اصفهان به بورس موکول شده است که در این راستا سازمان خصوصی سازی تلاش دارد تا شش ماه نخست سال جاری سهام این شرکت وارد بورس شود.

سید مهدی عقدایی معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در گفت وگو با خبرنگار موج، در اشاره به تقاضای سرمایه گذاران خارجی برای خرید برخی از سهام شرکت های دولتی اظهارداشت: باتوجه به عرضه 5/44 درصدی سهام تایدواتر خاورمیانه، دو سرمایه گذار خارجی هندی تقاضا برای ورود به سهام تایدواتر خاورمیانه را داده اند.

وی با بیان اینکه" سازمان سرمایه گذاری ها در حال صدور مجوز برای ورود این سرمایه گذاران در رقابت برای خرید این سهم است"، به وجود تقاضا از سوی سرمایه گذاران داخلی برای این سهم دولتی نیز اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که " آیا سازمان سرمایه گذاری با تقاضای راشینکف روسی برای خرید سهام ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، گل گهر، فولاد خراسان نیز موافقت کرده است؟"، گفت: ما با واگذاری سهام شرکت ذوب آهن اصفهان موافق هستیم اما باید پس از پذیرش و کشف قیمت آن در بورس، سهام آن به صورت بلوکی به سرمایه گذار خارجی واگذار شود.

عقدایی به موافقت با تقاضای بازدید و مذاکره از ذوب آهن اصفهان از سوی این سرمایه گذار خارجی اشاره کرد.
به گفته وی، شرکت ذوب آهن اصفهان در شش ماهه نخست سال جاری در بورس پذیرش و سهام آن برای کشف قیمت عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه " در فولاد مبارکه سهام دولتی قابل فروش بالای 5 درصد وجود ندارد"، اضافه کرد: دولت در شرکت های فولاد مبارکه، گل گهر و فولاد خراسان سهامی برای واگذاری ندارد لذا بازدید از این شرکت ها از سوی سرمایه گذار خارجی برای ورود به طرح های توسعه ای آنهاست.

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در ادامه به ورود سهام یکی از دو بانک صادرات و ملت به بورس تا سه ماهه نخست سال جاری اشاره کرد.

وی گفت: در حال حاضر سهام این دو بانک برای واگذاری آماده است، اما هنوز بورس پذیرش نهایی آن را نداده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر