بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
معاون بورس اوراق بهادار خبر داد:

شیوه عرضه اولیه "شسپا" و سهم معامله گران برخط

با توجه به شیوه جدید عرضه اولیه سهام شرکت های فرابورسی به روش ثبت سفارش و کشف قیمت براساس ساز و کار جدید، شیوه عرضه اولیه سهام "شسپا" را از یک مقام مسئول جویا شدیم
کد خبر : ۱۲۴۲۷۸
با توجه به پیغام ناظر بازار بورس در روز گذشته، مقرر شده تعداد 105 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت نفت سپاهان متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فهرست نرخ های بازار دوم با نماد "شسپا" عرضه گردد.

شایان ذکر است با توجه به شیوه جدید عرضه اولیه سهام شرکت های فرابورسی به روش ثبت سفارش و کشف قیمت براساس ساز و کار جدید، شیوه عرضه اولیه سهام "شسپا" را از یک مقام مسئول جویا شدیم.

در همین راستا، صحرایی، معاون بورس اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: عرضه اولیه نماد "شسپا" همانند گذشته براساس شیوه عرضه اولیه به روش حراج انجام خواهد شد و عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در حال حاضر مختص بازار فرابورس است.

براساس این گزارش، تعداد 20 میلیون سهم از 105 میلیون سهم قابل عرضه، به قیمت کشف شده جهت مشتریان برخط اختصاص خواهد یافت. همچنین سهمیه هر ایستگاه معاملاتی جهت کشف قیمت حداکثر 63 هزار سهم است که خریدها باید به صورت گروهی انجام پذیرد و سهمیه هر یک از مشتریان برخط در روز عرضه اولیه اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر