بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
در گفتگو با معاونت مالی انجمن صنعت قند و شکر عنوان شد:

عدم افزایش نرخ تا پایان ماه رمضان/رشد 500 هزار تنی تولید چغندر

عمده هزینه های شرکت های صنعت قند و شکر در نیمه دوم سال و همزمان با برداشت چغندر اتفاق می افتد لذا در حال حاضر در خصوص افزایش نرخ فروش و همینطور کارمزد تصفیه شکر تغییری پیش بینی نشده است.
کد خبر : ۱۲۵۲۶۷
نویسنده :
آقای رهنما
در چند هفته اخیر درحالی صحبت هایی در بازار سرمایه مبنی بر افزایش نرخ کارمزد شرکت های تولیدکننده قند و شکر شنیده می شود که از طرف دیگر با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تقاضا برای محصولات شکری و قندی با افزایش رو به رو می شود.

در همین راستا رحمتی معاونت مالی انجمن صنعت قند و شکر به خبرنگار بورس نیوز ابراز داشت: ما در انجمن در حال پیگیری مسئله تعیین نرخ شکر برای سال جاری هستیم ولی تاکنون هیچ مجوز و برنامه خاصی در این خصوص ارایه نشده است چراکه عمده هزینه های شرکت های صنعت قند و شکر در نیمه دوم سال و همزمان با برداشت چغندر اتفاق می افتد لذا در حال حاضر در خصوص افزایش نرخ فروش و همینطور کارمزد تصفیه شکر تغییری پیش بینی نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال جاری هیچگونه ثبت سفارشی برای واردات شکر انجام نشده است چشم انداز مناسبی برای شرکت های داخلی در آینده متصور هستیم اما در کوتاه به دلیل فزونی عرضه بر تقاضای محصولات و همین طور رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور سبب شده است که تقاضای محصولات صنعت نسبت به سال گذشته از طرف مصرف کننده نهایی نیز کاهش پیدا کند.

رحیمی در خصوص وضعیت تأمین چغندر خام نیز اظهار داشت: برای سال جاری پیش بینی می شود تولید چغندر به سطح 4 میلیون تن برسد که نسبت به سال گذشته رشد تولیدی برابر با 500 هزار تن را تجربه خواهد کرد.

وی درخصوص قیمت چغندر ابراز داشت: قیمت تغییر چندانی نداشته است و همان مبلغ 240 تومان به ازای هر کیلو در نظر گرفته شده است ولی می بایست تا فصل برداشت منتظر اعمال هزینه ها بر روی بهای تمام شده محصول ماند.

این مقام مسئول در انجمن صنعت قند و شکر اظهار داشت: با توجه به موجودی 1.5 میلیون تنی که از ابتدای سال در انبارها وجود داشت هیچ کمبودی را در سال جاری برای شکر نخواهیم داشت.

رحیمی در مورد صادرات محصولات نیز گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت جهانی شکر از قیمت داخلی این محصول در کشور پایین تر است لذا انگیزه ای برای صادرات از طرف شرکت ها وجود ندارد.

در خاتمه معاونت مالی انجمن صنعت قند و شکر خاطر نشان کرد: نرخ فروش در سال جاری کماکان همان نرخ مصوب 1900 تومان به ازای هر کیلو شکر می باشد و پیش بینی می شود در خصوص افزایش نرخ کارمزد تصفیه نیز تا تیر ماه و یا مرداد ماه تصمیم گیری شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر