بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
یک منبع آگاه در شرکت شیشه و گاز عنوان کرد:

راه اندازی خط تولید جدید در پروژه شمس آباد2

براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت شیشه و گاز برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 955 ریال برآورد شده این در حالی است که ....
کد خبر : ۱۲۵۳۴۸
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت شیشه و گاز برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 955 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 1462 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 35 درصد کاهش داشته است.

در همین راستا، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت شیشه و گاز در سال 92 به دلیل فروش زمین مهرآباد با سودآوری بالایی همراه بوده است و به همین دلیل سود کل سال 93 کمتر از مقدار سودی است که در سال گذشته شرکت شیشه و گاز داشته است.

این منبع آگاه تصریح کرد: شایان ذکر است که سود عملیاتی سال 93 "کگاز" بیشتر از سود عملیاتی سال گذشته است. علت این امر این است که با توجه به راه اندازی کارخانه شمس آباد از تاریخ یک آبان ماه سال گذشته، این کارخانه 12 ماه سال را طی سال 93 تولید می کند این در حالی است که این کارخانه در سال گذشته تنها 5 ماه از کل سال را به تولید محصولات شرکت شیشه و گاز پرداخته است.

وی افزود: بطور کلی چشم انداز "کگاز" با فرض ثابت ماندن شرایط، مثبت می باشد. همچنین با توجه به اینکه بودجه مربوط به پیش بینی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 محتاطانه بسته شده است، لذا به نظر می رسد پوشش بودجه سال جاری قابل دسترسی باشد.

این منبع آگاه عنوان کرد: همچنین افزایش مقدار تولید و فروش شرکت شیشه و گاز طی سال جاری به دلیل تولید توسط کارخانه شمس آباد می باشد. شایان ذکر است که شرکت در نظر دارد پروژه فاز 2 شمس آباد را طی سال جاری انجام دهد. براساس این پروژه مقرر شده که یک خط دیگر تولیدی برای کارخانه شمس آباد راه اندازی شود.در حال حاضر طرح مذکور ابلاغ شده است. این در حالی است که "کگاز" جهت اجرایی شدن این طرح، برای سال 93 افزایش سرمایه ای در نظر گرفته است.

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد افزایش سرمایه مذکور که احتمالاً از محل سود انباشته می باشد، در نیمه دوم سال 93 اجرایی شود. در حال حاضر نیز شرکت شیشه و گاز در حال انجام گزارش توجیهی این طرح می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر