بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر : ۱۲۵۷۹۵
شواهد نشان می دهد نگارش متن توافق نهایی میان ایران و 1+5 از امروز آغاز خواهد شد.

ایران هسته ای- شواهد نشان می دهد نگارش متن توافق نهایی میان ایران و 1+5 از امروز آغاز خواهد شد.

با وجود اینکه تا امروز چندین بار تاریخ هایی برای آغاز نگارش متن توافق نهایی تعیین شده، ولی نگارش این متن تا کنون آغاز نشده است.

آخرین بار در مذاکران وین 4 که ماه گذشته برگزار شد، دو طرف اعلام کردند فاصله مواضعشان آنقدر زیاد است که نمی توانند نگارش متن توافق نهایی را آغاز کنند.

شواهد نشان دهنده آن است که شرایط حداقلی لازم برای آغاز نگارش توافق جامع میان دو طرف فراهم شده و نگارش این متن از امروز آغاز خواهد شد.

تیم های ایران و 1+5 پنجمین دور مذاکرات خود در وین را از امروز آغاز می کنند.

هنوز روشن نیست در حالی که دو طرف گفته اند اختلاف های مهمی میان آنها وجود دارد، نگارش متن توافق جامع چگونه آغاز خواهد شد؟

ایران و 1+5 هنوز درباره مسائلی همچون ظرفیت غنی سازی، راکتور اراک، مباحث نظامی (موشکی وPMD) و زمان و چگونگی لغو تحریم ها به یک راه حل مشترک نرسیده اند.

این موضوعی است که عباس عراقچی دیروز در مجلس آن را تایید کرده و یک دیپلمات ناشناس فرانسوی هم بر آن صحه گذاشته است.

برخی گزارش ها حکایت از آن دارد کهدیدار دوجانبه ایران و امریکانقش اساسی در این میان ایفا کرده است اما از جزئیات مسئله خبری در دست نیست.

بندی از توافق ژنو می گوید تا وقتی که درباره همه چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. این بدان معناست که تا وقتی که دو طرف درباره همه مسائل مورد اختلاف به راه حل مشترک نرسیده باشند نمی توانند توافق به یک توافق نهایی دست پیدا کنند.

کارشناسان می گویند در حالب که به وضوح توافق درباره برخی از این مسائل بسیار دشوار است، این اصل به دردسری بر سر راه نگارش متن توافق جامع تبدیل خواهد شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
قربون دست و پا زدنت بشم بورس نیوز جان