بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
با تدبیر هیات مدیره و رشد تولید و صادرات در سال 92 رقم خورد

رشد 62 درصدی سود سیمان خاش و بازدهی 373 درصدی سهام

رشد 62 درصدی EPS عملکرد سال 1392 و حصول رقم 1.926 ریالی، افزایش 373 درصدی ارزش سهام شرکت در طی سال و فتح قله 13.800 ریال در تاریخ 92.10.7 ناشی از عملکرد مطلوب شرکت در این سال مالی بوده و انتظار می رود با ایجاد آرامش در بازار سرمایه شاهد رشد بیشتر ارزش سهام شرکت و خشنوری بیشتر سهامداران عزیز باشیم.
کد خبر : ۱۲۶۳۳۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان خاش ( سهامی عام ) رأس ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 1393.02.31 درمحل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با حضور بیش از 91 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فاتح به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان معدنچی و کربلایی و به دبیری آقای گرشاسبی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل جناب آقای گرشاسبی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1392.12.29

2-تقسیم 1700 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آروین ارقام پارسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

و اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان حسابرس علی البدل شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

 

مجمع سیمان خاش

 

 

 

 

 

مجمع سیمان خاش

پیام هیأت مدیره:

حضور سهامداران گرامی را در مجمع عادی سالیانه گرامی داشته، سلامتی و سعادت شما بزرگواران را از ایزدمنان خواستاریم.

هجدهمین سال فعالیت تولیدی شرکت سیمان خاش را در سالی که بنام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین بود با اتمام سال 92 به پایان رساندیم علی رغم سایه افکنی رکود تورمی بر اقتصاد و تولید کشور، مدیران این شرکت با برنامه ریزی و همت کارگران پرتلاش و حمایت سهامداران بزرگوار توانستند از این گذرگاه سخت نیز عبور کرده و به موفقیت های چشمگیری دست یابند.

توجه ویژه به امر بازاریابی و فروش با توجه به محدودیت بازار، مخاطرات فراوان منطقه ای، وجود رقبا و بعضاً رقابت های ناسالم حاکم بر بازار داخلی و صادرات و پایش مستمر و بازاریابی گسترده را ایجاب می کند. حفظ سهم بازار داخلی علیرغم کاهش مصرف سیمان در سال 92 و تشکیل سبد صادراتی از برنامه های اجرا شده این شرکت می باشد.

توزیع حدود 950 هزار تن انواع محصولات که حاکی از رشد 20 درصدی نسبت به ظرفیت و افزایش 4 درصدی نسبت به سال 91 می باشد، صادرات حدود 260 هزار تن انواع محصولات با رشد 49 درصدی نسبت به سال قبل آن، رشد 29 درصدی مبلغ فروش محصولات و کنترل قیمت تمام شده با رشد 17 درصد نسبت به سال ماقبل آن از شاخصه های ارتقاء کمی و کیفی عملکرد می باشد.

رشد 62 درصدی EPS عملکرد سال 1392 و حصول رقم 1.926 ریالی، افزایش 373 درصدی ارزش سهام شرکت در طی سال و فتح قله 13.800 ریال در تاریخ 92.10.7 ناشی از عملکرد مطلوب شرکت در این سال مالی بوده و انتظار می رود با ایجاد آرامش در بازار سرمایه شاهد رشد بیشتر ارزش سهام شرکت و خشنوری بیشتر سهامداران عزیز باشیم.

طی سال 1392 با بهره گیری مناسب از تسهیلات بانکی، مدیریت منابع مالی و تبدیل دارایی های غیر مولد در کنار عملکرد اجرایی مناسب که در سود عملیاتی با 64 درصد رشد مستتر است، سود غیرعملیاتی شرکت نیز تا حدود 50 میلیارد ریال افزایش یافته و رشد 138 درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

اعمال کنترل داخلی و ارتقاء سطح آن از طریق کمیته حسابرسی شرکت برابری آیین نامه ها و منشورهای مربوطه و انجام کلیه تکالیف مجمع سال قبل، از جمله پرداخت به موقع سود سهام و تعیین تکلیف سرمایه گذاری صورت گرفت در شرکت رسیل و جلوگیری از تحمیل هزینه در این راستا به شرکت از جمله اقدامات مؤثر شرکت در سال مذکور بوده است.

حفظ استانداردهای ملی و بین الملی از جمله ISO17025,CE,IMS و برنامه ریزی جهت دریافت استانداردهای مشتری مداری سری ISO10.000، انرزی سری ISO50.000 و مدل تعالی سازمانی EFQM در سال جاری از اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام می باشد.

کسب عناوین صادرکننده نمونه، واحد نمونه کیفی، واحد نمونه تولیدی حامی مصرف کننده، واحد کارگری نمونه و ... از افتخارات کسب شده در سال 1392 بوده که منجر به دریافت لوح تقدیر و تندیس گردید.

لازم است در حضور شما بزرگواران از کلیه مدیران، کارشناسان، کارکنان و کارگران عزیز شرکت به واسطه عملکرد مناسب در سال 1392تشکر و قدردانی شده، از سهامداران گرانقدر نیز به واسطه حمایت بی دریغ و اطمینانی که به مدیران شرکت داشته اند سپاسگزاری نموده، به تمامی ذی نفعان و سهامداران عزیز برای تداوم روند بهبود و ارتقاء روز افزون جایگاه شرکت در سال جاری اطمینان خاطر بخشیم.

اینک در راستای اجرای مفاد ماده 232 لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوبه اسفند 1374 چکیده فعالیت های شرکت انجام گرفته در سال مالی منتهی به 1392.12.29 به شرح ضمائم پیوست به مجمع عمومی محترم صاحبان سهام تقدیم می گردد.


سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 750 میلیون ریال (شامل تعداد 75.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 125 میلیارد ریال (شامل تعداد 125.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در سال 1389 افزایش یافته است.

مجمع سیمان خاش

همچنین ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

مجمع سیمان خاش

جایگاه شرکت در صنعت:

رشد فروش صنعت سیمان در سال جاری نسبت به سال قبل 5.9 درصد می باشد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی به شرح زیر است:

مجمع سیمان خاش

وضعیت تکنولوژی کارخانه و مقایسه آن با تکنولوژی موجود در سطح کشور و جهان به شرح زیر است:

در سطح منطقه خاورمیانه شرکت سیمان خاش از تکنولوژی مناسبی برخوردار است که با تعمیرات اساسی و اجرای طرح افزایش ظرفیت به تکنولوژی روز دنیا بسیار نزدیک شده است اگرچه تغییرات تکنولوژیکی در این صنعت بسیار کند می باشد ولیکن شرکت در صدد ارتقاء سطح تکنولوژی و بهره وری خود می باشد، پروژه هایی همچون افزایش ظرفیت بارگیری سیمان، گازسوز کردن، تصفیه آب صنعتی کارخانه، از جمله مواردی است که در این راستا آغاز شده است.

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 1381.12.26 در بورس اوراق بهادار تهراه در گروه (سیمان آهک و گچ) با نماد "سخاش" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1382.5.4 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

مجمع سیمان خاش

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی:

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1392.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

مجمع سیمان خاش

 

ترازنامه:

 

مجمع سیمان خاش

صورت سود و زیان:

مجمع سیمان خاش

 

 

مجمع سیمان خاش

 

 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر