بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
طی نشست مشترک اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس بررسی می شود

علل ناکارآمدی صندوق توسعه بازار در حمایت از بورس/ انگیزه پرس قیمتها توسط دولت

علی رغم اینکه مجوز شورای عالی بورس برای راه اندازی صندوق حمایت و توسعه بازار سرمایه صادر شد و وزیر اقتصاد نیز طی چند ماه گذشته دستور حمایت از بازار را از طریق این صندوق و با ورود نقدینگی قابل توجهی صادر کرد، اما به نظر می رسد حمایت اصولی و مؤثر از بازار سرمایه توسط این صندوق صورت نگرفته و سیاست های عملی و اقدامات به کار رفته در جهت حمایت از بازار سرمایه کارساز نبوده است.
کد خبر : ۱۲۶۶۵۱
نویسنده :
کیوان فر
طی هفته آتی نشست مشترک اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس در خصوص بررسی دلایل افت بازار سرمایه و راهکارهای پیشنهادی پیرامون بهبود آن برگزار خواهد شد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با اعلام این خبر در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: به نظر می رسد وضعیت و شرایط فعلی بازار سرمایه نیازمند توضیح مسئولین و ارایه راهکار برای برون رفت از شرایط فعلی می باشد.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر بورس و افت قابل توجه قیمت سهام اکثر شرکت ها، بررسی عوامل مختلف و رصد موضوعات اثرگذار در بازار سرمایه جزو ملزومات بوده و به جهت راهکارهای عملی برای حمایت از بازار سرمایه این جلسه طی هفته آتی تشکیل خواهد شد.

این عضو شورای عالی بورس تأکید کرد: با توجه به تناقض بین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اعمال سیاست پرس قیمتی که منجر به کاهش سود شرکت های بورسی گردیده و افت قیمت قابل توجه سهام آنها را در پی داشته است، احساس می شود که دولت باید نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام نماید در نتیجه این موضوع از اولویت های کاری جلسه مذکور می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار موضوع سیاست های کلان اقتصادی و بررسی افت شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها، پیرامون برخی مسائل از جمله سیاست های پولی و ارزی و همچنین نرخ سود سپرده های بانکی که خود از عمده دلایل افت شاخص بورس به حساب می آید، از وزیر اقتصاد و مسئولین سوال خواهد شد.

پور ابراهیمی ادامه داد: علی رغم اینکه مجوز شورای عالی بورس برای راه اندازی صندوق حمایت و توسعه بازار سرمایه صادر شد و وزیر اقتصاد نیز طی چند ماه گذشته دستور حمایت از بازار را از طریق این صندوق و با ورود نقدینگی قابل توجهی صادر کرد، اما به نظر می رسد حمایت اصولی و مؤثر از بازار سرمایه توسط این صندوق صورت نگرفته و سیاست های عملی و اقدامات به کار رفته در جهت حمایت از بازار سرمایه کارساز نبوده است.

این عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی پیرامون پرسش از وزیر اقتصاد در خصوص علل افت بازار سرمایه سخن گفت و افزود: در این جلسه که طی هفته آتی برگزار می شود، ضمن پرسش در خصوص علل بروز این اتفاق از وزیر اقتصاد، راهکارهای عملی پیرامون ارتقاء بازار سرمایه توسط این صندوق در دستورکار قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: پس از برگزاری نشست مذکور، به زودی نشستی با حضور کارشناسان و فعالان بازار سرمایه به جهت ارایه راهکارهای عملی و دریافت نقطه نظرات آنها برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر