بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر مشخص شد:

گردش چرخ های سودآوری "پاسا" با رشد 156 درصدی فروش صادراتی سرعت گرفت

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر در ساعت 15:00 مورخ 1393.03.31 در محل سالن آکادمی فوتبال هتل المپیک با حضور بیش از 85 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۶۷۷۷
جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر در ساعت 15:00 مورخ 1393.03.31 در محل سالن آکادمی فوتبال هتل المپیک با حضور بیش از 85 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقایشیرزادی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر باقری و دکتر تقی زاده و به دبیری آقای بهرامی نوید کامل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی کاربرد ارقام نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای بهرامی نوید (مدیرعامل شرکت) و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29

2- تقسیم 3000 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی ممیز به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی آیین محاسبات امین به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

گردش چرخ های سودآوری

حاشیه مجمع

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران یاسا تایر و رابر همچون سال های گذشته با نظم و مقررات خاصی در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد و تکریم سهامداران نقطه بارز در پذیرایی از آنها بود که بیانگر دیدگاه مثبت مدیران شرکت در مدیریت و استفاده از سرمایه های خرد در جامعه است.

مدیر عامل شرکت ایران یاساتایر و رابر با اشاره به فعالیت مثبت و با تداوم شرکت در سال های آتی اظهار داشت: در بخش فروش شاهد رشد مناسبی در داخل و نیز در بخش صادرات بودیم بطوریکه شرکت با رشد 156 درصدی فروش صادراتی در گزارش مالی سال 92 نسبت به سال پیش از آن همراه شده است.

بهرامی نوید ادامه داد: ارزش ریالی فروش کل شرکت نیز ازمبلغ 1.279 میلیارد ریال در سال گذشته به 1940 میلیارد ریال در سال مالی منتهی به 29 اسفند 92 رسیده است که نشان دهنده رشد 52 درصدی فروش شرکت می باشد.

این مقام مسئول در جمع سهامداران گفت: مهمترین شاخصه ای که سال مالی مورد گزارش را از سنوات گذشته متمایز می کند این است که شرکت در پایان سال مالی 92 با چندین سال تلاش منسجم توانست مقدمات لازم برای تحقق تولید انبوه در مقیاس صنعتی و متناسب با سیاست بازار را فراهم سازد.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: این مسئله از طریق دو برابر شدن ظرفیت اسمی و رسیدن به ظرفیت 2500 تن در سال فراهم خواهد شد.

وی به رشد 62 درصدی سودآوری سال مالی 92 نسبت به سال مالی قبل از آن اشاره کرد و گفت: در سال مالی منتهی به اسفند ماه سال 92 شرکت ایران یاسا تایر و رابر توانست به رشد قیمت سهام و رسیدن ارزش بازاری شرکت به 1630 میلیارد ریال نیز دست یابد.

بهرامی نوید در خصوص رشد حاصل از فروش اسناد دریافتی گفت: شرکت رشد 102 درصدی اسناد دریافتی تجاری حاصل از فروش را در سال مالی مورد گزارش داشته که این اسناد تا پایان مهر ماه 93 وصول می شود.

مدیر عامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر در خصوص افزایش سرمایه شرکت به سهامداران گفت: در راستای اجرای برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی آماده سازی گزارش توجیهی در دستورکار بوده و این افزایش سرمایه به جهت سرمایه گذاری در بخش تولید محصولات جدید، تکمیل طرح های در دست اجرا و خرید ماشین آلات و دستگاه های ساخت تایر می باشد.

وی در خاتمه سخنان خود خواستار حمایت سهامداران عمده از شرکت شد و افزود: با حمایت سهامداران و کارکنان شرکت رشد پایدار و تولید محصولات جدید و سودآوری مناسب تری را برای سهامداران خلق خواهیم کرد.

در خاتمه گفتنی است سهامداران با تقدیر از عملکرد مدیریت شرکت نسبت به کاهش بند حسابرس در مقابسه با سال های گذشته، ابراز امیدواری کردند با ادامه این روند، طی سال های آتی این شرکت به سمت رونق اقتصادی بیشتر حرکت خواهد کرد.

گردش چرخ های سودآوری

گزیده اطلاعات:

گردش چرخ های سودآوری

پیام هیات مدیره

خداوند بزرگ را شاکر گذاریم که خانواده بزرگ ایران یاسا را در سال 1392 نیز همانند سنوات قبل مورد لطف و عنایات خاص حضرتش قرار داد و فرصت آن را فراهم فرمود تا هیأت مدیره شرکت بار دیگر کارنامه مثبتی از عملکرد یکساله خود را تقدیم سهامداران محترم نماید.

به لطف خداوند در سایه تلاش جهاد گونه احاد کارکنان در این دوره مالی نیز به رغم مواجهه شرکت با مشکلات تنگناها و نارسایی های بسیار زیاد از جمله افزایش نرخ برابری ارز با ریال بوز مشکلات در ترخصیص ارز مبادلاتی افزایش موانع و نارسایی های ناشی از تحریم های بین المللی برای ئاردات مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده کمبود شدید نقدینگی وپابرجا بودن مونع ساختاری برای دریافت تسهیلات بانکی شرکت بار دیگر رشد شتابانی را ذر عرصه های مختلف تجربه نمود و همکاران ما را در مال صداقت نهایت تلاش های خود را برای تولید اقتصادی محصولات با کیفیت افزایش سهم بازار داخلی و توسعه حضور در بازارهای بین المللی محبوبیت نام تجاری و ارتقای برند شرکت و ثروت آفرینی بیشتر برای ایران یاسا و سهامداران محترم شرکت به کار گرفتند.

بهبود عملکرد شرکت نسبت به سال قبل و پیشی گرفتن عملکرد از بودجه در تمامی ابعاد و شاخص ها از جمله: رشد 62 درصدی سود اوری نسبت به سال قبل افزایش 21.5 در صدی EPSبا تجربه 4 مرحله تعدیل مثبت افزایش 18درصدی وزن فروش افزایش 12.4 درصدی وزن تولید افزایش 52درصدی ارزش ریالی فروش کل از جمله رشد 38 درصدی فروش داخلی و افزایش 156درصدی فروش صادراتی رشد قیمت سهام و رسیدن ارزش بازاری شرکت به 1630 میلیارد ریال افزایش 21 درصد ذخائر مواد اولیه برای تولید فروردین و اردیبهشت کاهش 74 درصد موجودی کالای ساخته شده در انبارها افزایش 102 در صدی اسناد دریافتنی تجاری حاصل از فروش که تا پایان مهر ماه 93 وصول خواهد شد افزایش 15 درصدی ماشین آلات و تجهیزات به منظور بازسازی و توسعه ای و جایگزینی کاهش 26 درصدی سایر حساب ها و اسناد پرداختنی به جهت تسویه مطالبات سنوات قبل سهامداران و کاهش بدهی های دولتی افزایش 18.5درصدی ذخیره مالیات بابت قسمتی از مالیات عملکرد 92 (قابل ذکر است که تسویه عمده مالیات عملکرد سنوات قبل انجام پذیرفته است) افزایش 46.5 درصدی تسهیلات دریافتی جهت تسویه تسهیلات و هزینه های مالی سال قبل و افزایش 350 میلیارد ریال وام اعتباری (بدهی و دیون معوق تسویه شده اند)افزایش 6 درصدی متوسط پرسنل و کسب افتخارات و نشان های متعدی همچون صادر کننده نمونه ملی (برای اولین بار در تاریخ شرکت) تندیس طلایی واحد نمونه استاندارد و کیفیت استان تهران بهرورترین شرکت در صنعت لاستیک گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در صنعت تولید تایر و تیوپ از سازمان استاندارد قرارگرفتن شرکت در میان 100شرکت دارنده کارت بازرگانی طلایی در کشور نشان طلایی شرکت برتر در صنعت لاستیک پلاستیک و پلیمر (TOPEX) قرار گرفتن در جمع 300 شرکت برتر کشور بخشی از موفقیت های شرکت در سال مالی مورد گزارش است.

اما مهم ترین مشخصه ای که در سال 1392را از سنوات گذشته متمایز می نماید؛ این است که شرکت ایران یاسا در یایان سال 1392 و متعاقب بیش از 3.5 سال تلاش مستمر و منسجم سر انجام توانست تمام مقدمات ابزارها و شرایط لازم را برای تحقق هدف بزرگ تولید انبوه مقیاس صنعتی و متناسب با سیاست بازار از طریق دو برابر شدن ظرفیت اسمی و رسیدن به ظرفیت 25000 تن در سال را فراهم می نماید. مزید آگاهی سهامداران محترم لازم به ذکر است؛ متعاقب تغیر مدیریت شرکت در آبان ماه 1389 مطالعاتی با هدف شناخت و تحلیل وضعیت موجود در شرکت انجام شد. نتایج این مطالعات از افت چشم گیر پویایی نزول قابل توجه کارایی کاهش قابل ملاحضه عملکرد سازمانی تضعیف خلاقیت نوآوری کم توجهی به آینده نگری و عدم عکس العمل مناسب نسبت به تهدیدها و فشارهای محیطی و در نتیجه کاهش توان رقابتی شرکت توجه مطلق به سودآوری کوتاه مدت و ..... حکایت داشت. شرایط یادشده که موجب قرار گرفتن شرکت در وضعیتی ناپایدار شده بود مدیران جدید را به لین نتیجه رساند که ایران یاسا پس از حدود نیم قرن فعالیت افتخار آمیز و یکه تازی در بازار وارد دوران افول چرخه عمر سازمانی خود شده است.

به همین دلیل مدیران شرکت به منظور برون رفت از شرایط نامطلوب مذکور از اواخر سال 1389 راهبردها و برنامه های مختلفی را تدوین نمودند که خانواده بزرگ ایران یاسا در بیش از 3.5 سال گذشته با عزمی جدی و تلاشی ستودنی خود و از طریق اجرای طرح ها و پروژه ها متعدد نو آورانه اقدامات مهمی در جهت به سازی، نوسازی، توسعه و ارتقای تکنولوژیک ماشین آلات و خطوط تولید، رفع گلوگاه ها و ارتقای بهره وری به انجام رساندند و نتیجتاً ضمن افزایش بیش از 200 در صدی ظرفیت اسمی کارخانه و فراهم آوردن زیر ساخت ها و پیش نیازهای لازم برای ایجاد امکان تولید با مقیاس اقتصادی در سال 1393، ایران یاسا توانست در کوتاه ترین زمان ممکن، دوران افول عمر سازمانی خود را پشت سر گذاشته و شرایط و مقدمات مورد نیاز برای بازگشت به دوران رشد و بالندگی خویش را فراهم آورد.

از همین روی هیأت مدیره این اطمینان را به سهامداران محترم می دهد که در سال مالی بعد نیز مطابق برنامه های تدوین شده ناظر بر تولید و فروش بیشتر، ارتقای کیفیت و معرفی محصولات جدید به بازار، استقرار سامانه های مبتنی بر فناوری اطلاعات، شاهد تداوم شتابنده رشد شرکت جلب رضایت بیش از پیش مشتریان و در نتیجه، بالندگی و سودآوری بیشتر شرکت و افزایش ثروت سهامداران محترم خواهیم بود.

در این گزارش که بیانگر اهم فعالیتهاي تولیدي، مالی، توسعه اي و سایر عملیات شرکت ایران یاسا در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1392 بوده و بر اساس قوانین ناظر بر فعالیتهاي شرکت و دستورالعمل هاي سازمان بورس و اوراق بهادار تنظیم شده است؛ سعی بر آن بوده تا مطابق سنوات قبل، تصویري شفاف از عملیات مختلف شرکت و اقدامات مدیریت طی سال مالی 1392 ارایه گردد تا بدین طریق، سهامداران، مشتریان و سایر ذینفعان محترم شرکت ایران یاسا تایر و رابر، نسبت به عملکرد شرکت در سال مالی مورد گزارش آگاهی و اشراف یافته و موجبات خوشنودي بیشاز پیشایشان فراهم گردد.

هیأت مدیره با این اعتقاد که تمامی افتخارات و موفقیتهاي کسب شده، در سایه حمایت هاي بیدریغ و با پشتوانه مادي و معنوي سهامداران محترم حاصل شده است؛ تعامل مطلوب و بهره برداري هرچه بیشتر از نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم را کما فی السابق چراغ راه آینده خود دانسته و از همین روي بر خود فرضمیداند در هر زمان با افتخار، پذیرا و پاسخگوي سهامداران محترم شرکت باشد.

روند سود قبل از کسر مالیات (میلیون ریال )

گردش چرخ های سودآوری

* روند سود دهی شرکت با توجه به مشکلات فراوان نشان دهنده تصمیمات به موقع هیئت مدیره بابت خرید مواد اولیه در زمان مناسب و فروش به موقع کالا می باشد .

گردش چرخ های سودآوری

اهم دستاوردها، جوایز و تقدیرنامه هاي شرکت ایران یاسا از سال 1389 لغایت 1392

گردش چرخ های سودآوری

سرمایه و ترکیب سهامداران

مراحل افزایش سرمایه شرکت از بدو تاسیس تاکنون به این شرح می باشد

گردش چرخ های سودآوری

ترکیب سهامداران درتاریخ 1393.3.93 به شرح زیر می باشد:

گردش چرخ های سودآوری

فعالیت هاي شرکت در سال 1392

با عنایت به افزایش حجم مقدار فروش محصولات تولیدي ، افزایش به ترتیب 52 و 23 درصدي درآمدحاصل از فروش و سود هر سهم شرکت در سالجاري نسبت به سال قبل بیانگر شناخت مناسب از تقاضاي مصرف کنندگان و توزیع بموقع سبد کالاهاي قابل ارائه به بازار مصرف با نرخهاي مناسب، خرید به موقع مواد اولیه با قیمتهاي پائین و کنترل هزینه هاي مستقیم تولید (دستمزد و سربار) می باشد.

مقایسه صورت سود (زیان) سال 1392 با سال قبل

گردش چرخ های سودآوری

فروش کل شرکت براساس نوع محصول و مقدار

گردش چرخ های سودآوری

گردش چرخ های سودآوری


فروش کل شرکت براساس نوع محصول و مبلغ

گردش چرخ های سودآوری

گردش چرخ های سودآوری

فروش داخلی تولیدات شرکت براساس نوع محصول و مقدار

گردش چرخ های سودآوری

گردش چرخ های سودآوری


فروش داخلی تولیدات شرکت براساس نوع محصول و مبلغ

گردش چرخ های سودآوری

گردش چرخ های سودآوری

فروش صادراتی تولیدات شرکت براساس نوع محصول و مقدار

گردش چرخ های سودآوری
گردش چرخ های سودآوری

قیمت تمام شده هر واحد تولید شده از کالا

گردش چرخ های سودآوری

مقدار کل تولید و بهاي تمام شده تولید وفروش صادراتی شرکت در سال 13

گردش چرخ های سودآوری

برنامه هاي مصوب صادراتی

گردش چرخ های سودآوری

عملکرد مالی و اقتصادي:

براي تامین نقدینگی و کسري آن به واسطه فروشهاي اعتباري 35 میلیارد تومان سقف و حد تسهیلات اعتباري افزایش پیدا کرده و در طی چهار مرحله افزایش EPS از 2.616 به 3.524 ریال معادل 35 درصد افزایش است داشته است و با توجه به شرایط فروش سنتی و فصلی ایران یاسا در نیمه دوم سال با مشکل نقدینگی مواجه شد که براي حل این امر مجددابا بانکها و مشتریان و همچنین نماینده ها مذاکره شد و بخشی از نقدینگی را براي پرداخت ها ی پایان سال تامین شد .

مقایسه نسبت هاي مالی

گردش چرخ های سودآوری

ترازنامه:

گردش چرخ های سودآوری

صورت سود و زیان:

گردش چرخ های سودآوری


آدرس وبسایت شرکت:

http://www.iranyasa.ir/fa/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر