بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر : ۱۲۷۱۴

معاون سازمان خصوصی‌سازی: واگذاری بانک ملت و مخابرات در خرداد ماه

برخورد با موانع خصوصی‌سازی سازمان‌های دولتی

معاون سازمان خصوصی سازی با اعلام آخرین وضعیت عرضه سهام بانک‌ها، بیمه‌ها، مخابرات، شرکت‌های نفتی‌ها و کشتیرانی از سرپرست جدید وزارت اقتصاد خواستار سرعت واگذاری‌ها شد.

دکتراسماعیل غلامی ـ معاون سازمان خصوصی‌سازی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در جلسه‌ این هفته هیات عالی واگذاری در مورد عرضه سهام شرکت‌های فولاد خراسان، فولاد خوزستان و مس از طریق بورس و 15 شرکت از طریق مزایده تصمیم‌گیری می‌شود که با تصویب این هیات نسبت به واگذاری آنها در اردیبهشت ماه اقدام خواهد شد.

عرضه بانک‌ها و بیمه‌ها

وی در مورد زمان واگذاری بانک‌ها گفت: طبق آخرین توافق انجام شده قرار است پنج درصد از سهام بانک ملت در خرداد ماه واگذار شود که اگر مانعی ایجاد نشود این واگذاری در زمان مقرر قطعی است.

وی در مورد واگذاری بیمه‌ها یادآور شد: واگذاری بیمه‌ها بدلیل مشکلات ساختاری زمان‌بر است که البته این امر به تصمیم‌ وزیر جدید اقتصاد بستگی دارد.

آغاز واگذاری شرکت‌های نفتی

معاون امور آماده سازی سهام سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واگذاری پالایشگاه اصفهان در هفته آخر اردیبهشت ماه اظهار کرد: پالایشگاه تبریز و حفاری شمال نیز در مرحله پذیرش قرار دارند.

صف‌های طولانی خریداران خارجی برای مخابرات

غلامی با اشاره به طی مراحل درج شرکت‌ مخابرات خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مانع شرکت مخابرات برای خصوصی‌سازی این است که ابتدا به شرکت‌ سهامی عام تبدیل و سپس درج شود که با توجه به اقدامات انجام شده واگذاری آن در خرداد ماه قطعی است.

وی به درخواست خریداران خارجی جهت خریداری این شرکت بزرگ اشاره و ادامه داد: شرکت‌هایی از کشور چین، آفریقای جنوبی، ژاپن، فرانسه، ترکیه خواستار خریداری سهام این شرکت بزرگ هستند.

واگذاری کشتیرانی منتظر تغییر اساسنامه

وی واگذاری سهام کشتیرانی ج.ا.ا را مورد توجه قرار داد و افزود: در صورت تغییر اساسنامه و برگزاری مجمع این شرکت‌ آماده واگذاری است.

غلامی تصریح کرد: بدلیل زیان ده بودن ایران ایر مقرر است که این شرکت در سال آینده واگذار شود ولی در صورتیکه اصلاح ساختار آن انجام نشده و شرایط عرضه آن مهیا شود این شرکت می‌تواند امسال واگذار می‌شود. زیرا حجم این شرکت‌ بزرگتر از شرکت مخابرات نیست.

سرعت در اجرای خصوصی سازی

معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به تغییر وزیر اقتصاد و با بیان اینکه موانع زیادی باعث تاخیر در واگذاری‌های سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی می‌شود از سرپرست جدید خواست که با این موانع برخورد شده و سرعت واگذاری‌ها افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر