بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد عنوان کرد:

بازار سرمایه در انتظار محرک و آماده جهش در نیمه دوم سال

با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی، خودرو، معدنی و فولادی ها بخش عمده ای از بازار سرمایه هستند لذا ابهام در مقوله قیمت گذاری و خبرهای مربوط به این صنایع باعث افت قیمت ها در بازار شد.
کد خبر : ۱۲۷۴۶۲
نویسنده :
اعتماد
به نظر می رسد بازار سرمایه با توجه به اخبار مثبت حاکی از پیشروی مثبت مذاکرات هسته ای در حالت انتظار به سر می برد و با توجه به رسیدن سهام به قیمت های جذاب، اخبار مثبت می توانند به عنوان محرک جهت رشد قیمت ها عمل نمایند.

در همین راستا، حاجی حسینی، مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: تغییر روند کلی بازار سرمایه بستگی به تصمیم عمومی سهامداران حقوقی دارد این در حالی است که آنها در شرایط فعلی منتظر اخبار ناشی از پیشروی مذاکرات و همچنین اخبار داخلی مربوط به قیمت گذاری محصولات می باشند.

حاجی حسینی تصریح کرد: به نظر می رسد هرچه نتیجه ناشی از اخبار شفاف تر باشد عملکرد بازار سرمایه مطلوب تر خواهد بود شایان ذکر است. چنانچه نتیجه نهایی مذاکرات با شفافیت مشخص شود تأثیر محسوسی بر وضعیت بازار سرمایه خواهد گذاشت.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد عنوان کرد: با توجه به اطلاعات موجود در شرایط کنونی اکثر سهام به قیمت های جذاب رسیده اند اما وجود ابهامات متعدد باعث تعلل در سرمایه گذاری می شود. پیش بینی می گردد حصول نتیجه نهایی مذاکرات، منجر به تحرک اثرگذار در روند بازار سرمایه شود. شایان ذکر است عوامل متعددی باعث افت قیمت ها در بازار سرمایه شد از جمله این موارد می توان به سیاست های انقباضی دولت، برخی تصمیم گیری های مقطعی در مورد قیمت گذاری ها و ابهامات متعدد در صنایع مختلف و سیاست ها و تصمیم گیری های دولت اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی، خودرو، معدنی و فولادی ها بخش عمده ای از بازار سرمایه هستند لذا ابهام در مقوله قیمت گذاری و خبرهای مربوط به این صنایع باعث افت قیمت ها در بازار شد.

وی در خاتمه افزود: هم اکنون بازار سرمایه در حالت انتظار به سر می برد بطوریکه جهت رونق منتظر خبرهای مثبت است پیش بینی می گردد در نیمه دوم سال جاری شاهد بازدهی مطلوبی باشیم همچنین توصیه بنده به سهامداران این است که در شرایط کنونی سهامداری کنند علاوه بر این، سهامی را که قیمت آنها به سطوح جذاب رسیده و ارزنده هستند خریداری کنند. بطوریکه چشم انداز بنده نسبت به بازار سرمایه مثبت می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر