بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر : ۱۲۷۶۳۶
س از نابود کردن بسیاری از مساجد و اماکن مقدس عراق و سوریه، گروه تروریستی داعش این بار تهدید کرد به "مکه" حمله خواهد کرد.
به گزارشسرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از فاکس نیوز، تاکنون گروه تکفیری-بعثی داعش چندین مسجد، کلیسا، زیارتگاه، و بسیاری از اماکن مقدس عراق و سوریه را تخریب کرده است، اما در اقدامی شنیع، این گروه تهدید کرده به مکه و مسجدالحرام حمله خواهد کرد.


گفته می‌شود این گروه تروریستی طی یک پیام که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده اعلام نموده است به زودی "کعبه" را تخریب خواهد کرد، "ما به یاری خلیفه خود، ابوبکر بغدادی، کعبه و هرکس که برای زیارت به آنجا برود را نابود خواهیم کرد."

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان غربی، این تهدید را آغازی برای نابودی داعش دانسته‌اند.

به گفته پروفسور "کارل ارنست" از دانشگاه کالیفرنیا، "اگر داعش سعی در نابودی کعبه نماید، با مقاومت خارق‌العاده‌ و شگفت‌انگیزی مواجه خواهد شد!"

فاکس نیوز طی گزارش خود در این رابطه نوشته است، "مکه، منزل‌گاه مقدس‌ترین مسجد مسلمانان جهان یعنی "مسجدالحرام" است. بر دیوارهای این مسجد آیات قرآن نقش بسته‌اند و ردپای حضرت ابراهیم (ع) که "مقام ابراهیم" نامیده می‌شود نیز در نزدیکی کعبه قرار گرفته است. هر ساله میلیون‌ها مسلمان با هر مذهبی از همه کشورهای جهان برای زیارت و انجام مراسم حج به این مکان می‌آیند. کعبه پیوندگاه مسلمانان شیعه و سنی است و داعش با این تهدید، رسما خود را از جمع مسلمانان جدا می‌کند."


اشتراک گذاری :
ارسال نظر