بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر : ۱۲۷۶۶۱


یک جراحی بی سابقه+عکس

قدس انلاین،دریک جراحی بیسابقه بزرگترین تومور جهانی ازپای یک مرد چینی خارج شد.این تومور بزرگ که قدرت حرکت را از این مرد چینی سلب کرده بودبایک عمل جراحی 16 ساعته از پای این مرد خارج شد.

براساس گزارش قدس آنلاین،خال ماه گرفتگی روی پای سمت راست مرد 37 ساله به مرور زمان تبدیل به توموری 110 کیلویی شده بود.

"یانگ جیان بین"، مرد 37 ساله اهل چین است. وی با ماه گرفتگی روی پای سمت راستش متولد شد. اما زمانی که به 9 سالگی رسید، خال کوچک روی پایش شروع به رشد کرد. این تومور بیش از 110 کیلوگرم و وزنی بیش از 17 سنگ داشت.

این خال آنقدر رشد کرد که تبدیل به یک تومور بزرگ و سهمگین شد. به گزارش قدس آنلاینازمیانا،دکتر "چن مینلیانگ" در رابطه با مریضی این مرد چینی گفت: وی به یک اختلال ژنتیکی بسیار نادر به نام "نوروفیبروماتوزیس" مبتلا است. نوروفیبروماتوزیس ها اختلالات ژنتیکی هستند که باعث رشد تومورهایی در سیستم عصبی می شوند.تومورها در سلول های محافظتی که اعصاب را می پوشانند و در غشای نازک پوشاننده میلین که اعصاب را احاطه و محافظت می کند، بوجود می آیند. این اختلالات باعث رشد تومورها بر روی اعصاب و تولید اختلالات دیگر از جمله تغییرات پوست و دفرمیتی های استخوانی می شوند. در حالی که بسیاری از افراد مبتلا این اختلال را به ارث می برند.

یانگ می گوید، قادر به انجام هیچ حرکتی نبودم زیرا بایستی تنها روی یک تخت می نشستم و به دلیل وزن زیاد این تومور نمی توانستم تکان بخورم.تومورهای بزرگ، دو سوم از کل بدن این بیمار را تشکیل داده بودند. عمل جراحی وی به خوبی انجام شده و پیش بینی می شود تا آخر ماه جاری از بیمارستان مرخص شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر