بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر : ۱۲۷۶۷

مدير پالايش شركت ملي گاز خبر داد: تكميل عمليات ساخت پالايشگاه بيدبلند2 تا سال1391

ساخت پالايشگاه بيد بلند 2 در مرحله طراحي است كه براي پالايش روزانه حدود 50 ميليون متر مكعب گاز تعبيه‌ شده و حداقل تا چهار سال آينده وارد مدار فعاليت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزار ي دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدباقر بان - مدير پالايش شركت ملي گاز ايران - با بيان اين مطلب اظهار كرد: در اين زمينه سال‌ها پيش پالايشگاه بيد بلند1 نيز براي استفاده از گازهاي همراه ميادين نفتي استان خوزستان طراحي و ساخته شده است.

وي افزود: در سال‌هاي اخير به دليل كاهش توليد گازهاي همراه ميادين اين منطقه كه افت طبيعي فشار مخازن عامل آن بود، عملكرد اين پالايشگاه به اندازه‌ ظرفيت طراحي خود نبود. به اين منظور با تمهديات در نظر گرفته شده قرار است بخشي از گاز فازهاي پارس جنوبي به اين پالايشگاه تزريق شود تا با حداكثر ظرفيت، پالايش گاز انجام شود.

او خاطرنشان كرد كه اين پالايشگاه در سال گذشته به مدت چهار ماه با ظرفيت كامل فعاليت كرده‌ است.

افزايش ظرفيت پالايش گاز به روزانه 500 ميليون متر مكعب در سال جاري

مدير امور پالايش شركت ملي گاز با اشاره به برنامه‌هاي اين مديريت براي سال 1387 خاطرنشان كرد: سال گذشته ميزان توليد و پالايش گاز در بيشترين مورد به 460 ميليون متر مكعب در روز رسيد كه در صورت توليدي شدن فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي اين ظرفيت امسال به بيش از 500 ميليون مترمكعب خواهد رسيد.

به گفته او همچنين امسال اگر گاز طبيعي كافي تامين شود و برنامه‌هاي تعميرات اساسي پالايشگاه‌ها تا شهريور تكميل شود، از اوايل مهر تمام پالايشگاه‌ها با ظرفيت كافي در مدار فعاليت خواهند بود. در سال گذشته نيز پالايشگاه‌هاي گازي به ميزان تامين خوراك گازي با ظرفيت زياد فعاليت مي‌كردند.

بان با اعلام آمادگي شركت مجتمع گازي پارس جنوبي براي بهره‌برداري از فازهاي 9 و 10 تاكيد كرد: در حال حاضر نيروهاي متخصص پذيرفته شده و آموزش لازم براي تحويل‌گيري پالايشگاه‌ها به آنها داده شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر