بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد:

مقوله هسته ای حل شده / رشد سریع قیمت سهام بعید است

با توجه به پیشروی مذاکرات، مقوله هسته ای تقریباً حل شده و هم اکنون مذاکرات بر بحث سیاست خارجی است بطور کلی پیش بینی می گردد که لغو کامل تحریم ها به سرعت اتفاق نیفتد و مستلزم زمان باشد. همچنین با توجه به سیاست های شفاف و علاقه مندی دو طرف می توان به حصول نتیجه مثبت در مذاکرات خوشبین بود اما در عین حال حصول نتیجه نهایی باید گام به گام انجام شود و زمانبر است.
کد خبر : ۱۲۷۷۲۶
نویسنده :
اعتماد
پیش بینی می شود با رفع تحریم ها و گشایش روابط بین المللی بتوانیم شاهد رونق اقتصادی و افزایش سودآوری در صنایع مختلف باشیم. با توجه به پیشروی مذاکرات هسته ای و گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال حصول نتیجه مثبت در این دور از مذاکرات، انتظار می رود در صورت حصول نتیجه نهایی مذاکرات، شاهد افزایش قیمت سهام و تأثیر مثبت مذاکرات بر روند بازار سرمایه باشیم.

در همین راستا، حسینی، عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده توافقات اثر خود را طی سال 92 روی قیمت سهام در بازار سرمایه گذاشته است بنابراین هم اکنون با حصول نتیجه نهایی مذاکرات نمی توان انتظار رشد محسوسی را در بازار سرمایه داشت.

حسینی تصریح کرد: این در حالی است که دستیابی به نتیجه مثبت در مذاکرات بر روی بازار سرمایه تأثیر مثبت خواهد گذاشت اما انتظار رشد بالای قیمت سهام را در بازار سرمایه نمی توان متصور بود. اگرچه نتیجه نهایی مذاکرات منجر به کاهش قیمت تمام شده محصولات شرکت ها و همچنین افزایش بازارهای جدید برای صادرات و در نتیجه منجر به گشایش روابط بین المللی می شود که در نهایت باعث افزایش سودآوری شرکت ها نیز می گردد اما در صورت رسیدن به توافق نهایی، قیمت ارز نیز کاهش خواهد یافت و بنابراین، این قضیه باعث می گردد که آثار مثبتی که به دلیل توافقات هسته ای در کاهش قیمت تمام شده محصولات ایجاد شده بود با توجه به کاهش قیمت دلار همدیگر را پوشش دهند و در نتیجه حصول نتیجه مثبت در مذاکرات، تأثیر محسوسی بر رشد قیمت سهام و روند بازار سرمایه نخواهد گذاشت و رشد سریع آن بعید است .

وی در خاتمه افزود: به نظر می رسد با توجه به پیشروی مذاکرات، مقوله هسته ای تقریباً حل شده و هم اکنون مذاکرات بر بحث سیاست خارجی است بطور کلی پیش بینی می گردد که لغو کامل تحریم ها به سرعت اتفاق نیفتد و مستلزم زمان باشد. همچنین با توجه به سیاست های شفاف و علاقه مندی دو طرف می توان به حصول نتیجه مثبت در مذاکرات خوشبین بود اما در عین حال حصول نتیجه نهایی باید گام به گام انجام شود و زمانبر است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
مثل اینکه ایشون خبر دار نشدن که از دی ماه 92 تا چند روز پیش شاخص نزدیک 20 هزار واحد افت کرده. مثل اینکه خبرها با تاخیر زمانی چند ماهه به بعضیا میرسه
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
رشدی در کار نیست
بازار یکم رشد میکنه و بعد که سرمایه ها واریز شدن باز با افت شدید روبرو میشه
میگید نه ببینید
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
بورس نیوز محترم یاد آوری میشود برای پاک کردن ذهنیت بازار قرمز روزهای یکشنبه از اذهان فردا بازار باید شدیدآ حمایت شود.
غریبه اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
ایشون میگن لغو تحریما اثرشو سال 92 گذاشته.فک نمیکنید این 6 ماه گذشته اون اثر خنثی شده باشه؟واقعا برای این اقتصاد متاسفم