بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری عنوان کرد:

چشم انداز مثبت پیش روی سه صنعت/هیجان زده نشوید

روند اصلاحی بازار سهام در حالی مراحل پایانی را طی می کند و انتظار رشد قیمت سهام شرکت های بورسی می رود که از این پس سرمایه گذاری در بورس براساس تحلیل و بررسی ارزندگی سهام تعیین کننده تداوم این روند خواهد بود.
کد خبر : ۱۲۷۷۴۹
نویسنده :
جمشیدی
روند اصلاحی بازار سهام در حالی مراحل پایانی را طی می کند و انتظار رشد قیمت سهام شرکت های بورسی می رود که از این پس سرمایه گذاری در بورس براساس تحلیل و بررسی ارزندگی سهام تعیین کننده تداوم این روند خواهد بود.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اتخاذ تصمیماتی برخلاف منافع بازار سرمایه در مجلس و دولت آثار منفی در وضعیت بازار سرمایه اعمال کرده بود؛ چراکه در نحوه تدوین برنامه ها با در نظر گرفتن تنها منافع و مزیت های برخی صنایع شرایط کلی بازار سرمایه مورد غفلت واقع شده بود.

این در حالی است که به نظر می رسد اکنون پس از برگزاری جلسات و آگاهی رساندن به نمایندگان مجلس در خصوص بازار سرمایه، شاهد حمایت دولت و مجلس باشیم تا آسیب های وارده بر پیکره این بازار جبران شود.

وی با تأکید بر لزوم سرمایه گذاری در بورس براساس تحلیل و نه با رفتار هیجانی، در این خصوص افزود: تداوم روند صعودی منوط به رفتار منطقی سهامداران است که در این بین توجه به دو نکته مهم ضروری به نظر می رسد.

از یک سو رشد دسته جمعی سهام شرکت های بورسی بعید به نظر می رسد و نمی توان انتظار ایجاد رونق در تمامی صنایع را داشت و از سوی دیگر سهامداران نباید براساس اخبار مثبت سیاسی منتشر شده رفتار هیجانی را از خود نشان دهند.

این مقام مسئول به تشریح این موضوع پرداخت و اظهار داشت: اگرچه گشایش تعاملات و روابط بین المللی کشور آثار مثبتی را بر وضعیت صنایع مختلف در پی خواهد داشت، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که پیامدهای مثبت ناشی از این دستاورد سیاسی طی بلندمدت در وضعیت تولید صنایع مختلف نمود پیدا می کند. برهمین اساس توصیه می شود فعالان بازار سرمایه همزمان با چشم انداز مثبت پیش روی با آرامش و صبوری، بدور از هیجانات و شایعات در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری افزود: مذاکرات هسته ای ژنو مقدمه ای است برای توسعه اقتصادی کشور و نمی توان انتظار رویداد اقتصادی قابل توجه و شکوفایی صنایع مختلف در کوتاه مدت داشت.

چراکه بازار سرمایه نشان دهنده ارزش فعلی اتفاقات آتی است و همواره یک گام جلوتر از وضعیت اقتصادی پیش می رود. برهمین اساس فرآهم آوردن بسترهای لازم جهت رونق صنایع و ورود سرمایه گذاران خارجی به این کشور به زمان زیادی نیاز دارد.علاوه بر این، چگونگی روند شاخص کل معیار مناسبی برای قضاوت در خصوص بازار سرمایه ارزیابی نمی شود.

خدارحمی با تأکید بر عدم اتکا سرمایه گذاران به اخبار و شایعات منتشر شده در بازار سرمایه در خصوص صنایع پربازده بیان کرد: صنایع فعال بورسی در حالی از پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند و توانایی اعطای بازدهی مناسب به سرمایه گذاران را دارند که لزوم گسترش فرهنگ سرمایه گذاری بر مبنای تحلیل و نه براساس شایعات میان فعالان بازار سرمایه اصلی ترین موضوعی است که می بایست به آن توجه کرد.

برهمین اساس در صورتی که سرمایه گذاران از آگاهی لازم در حوزه بازار سرمایه برخوردار نیستند می توانند از طریق صندوق های سرمایه گذاری مشترک اقدام کنند تا بازدهی مناسب با ریسک کم را به دست آوردند.

وی در خاتمه تصریح کرد: چشم انداز مناسب پیش روی صنایعی همچون پتروشیمی، خودرو و مخابرات وجود دارد البته شکوفایی و بالندگی هرچه بیشتر گروه های مذکور به زمان زیادی نیاز دارد و نمی توان در دوره کوتاه مدت انتظار رشد قابل توجه از این گروه ها را داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر