بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر : ۱۲۷۷۵۵
"قاضی ناصر سراج" در مراسم ختم "آیت‌الله محمدی گیلانی" که صبح امروز در مسجد ارگ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده خاوری اظهار داشت: ما در اجلاس آمبودزمان آسیایی و بین‌المللی با نماینده کانادا دیداری داشتیم و توضیحاتی را بنده در خصوص پرونده خاوری به وی ارائه کردم.

وی افزود: مطابق فصل 4 و5 کنوانسیون مبارزه با فساد که کشور کانادا نیز در آن عضویت دارد نماینده این کشور برای بازگرداندن خاوری به ایران به ما قول مساعد داد تا این موضوع را پیگیری کند.

رئیس سازمان بازرسی در ارتباط با وضعیت مدیران بانک‌های صادرات و مسکن تصریح کرد: هنگامی که خاوری به ایران تحویل داده شود به پرونده سه مدیر بانک به طور همزمان رسیدگی خواهد شد که البته در فساد 3 هزار میلیاردی بانک صادرات مبدا بود و پایان کار در بانک ملی صورت می‌گرفت.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده "مهدی هاشمی" گفت: زمانی که بنده قاضی این پرونده بودم 10 ایراد به آن گرفتم که طی آن پرونده به دادسرا بازگشت و به دلیل این که تحقیقات در مرحله محرمانه است نمی‌توانم درباره این ایرادات توضیح دهم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره تغییر قاضی پرونده "مهدی هاشمی" تصریح کرد: وقتی من به ریاست سازمان بازرسی کل کشور منصوب شدم به دلیل این که سازمان بازرسی گزارشی از تخلفات در این پرونده داده بود دیگر نمی‌توانستم قاضی پرونده باشم بنابراین این موضوع را اعلام کردم و با تغییر قاضی پرونده موافقت شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا به دلیل پیگیری پرونده بر روی قوه قضاییه فشاری وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: قوه قضاییه همیشه در پیگیری پرونده‌ها تحت فشار است اما هیچ گاه این فشارها تاثیری بر این دستگاه نخواهد داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر