بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
در پی تلاش های بی دریغ و خالصانه مدیریت و کارکنان

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در "حسینا"

جمع دارایی های شرکت با رشد 31 درصدی به مبلغ 484 میلیارد ریال رسیده است. سود انباشته شرکت نیز در سال 92 به 467 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل 280 درصد رشد داشته است. همچنین دارایی های شرکت از سال 86 تا 92 از مبلغ 181 میلیارد ریال به 1990 میلیارد ریال که معادل متوسط رشد 125 درصدی سالانه می باشد، رسیده است.
کد خبر : ۱۲۸۰۰۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز شنبه مورخ 1393.04.14 درمحل وزارت نیرو با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای شیرکانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دلگشایی و ابوعلی و به دبیری آقای آل احمد تشکیل و اداره شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم جناب آقای رمضانیان و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29

2- تقسیم 4950 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* حاشیه مجمع:

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا برای اولین بار پس از ورود به بازار سرمایه با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی شرکت رسمیت یافت.

نکاتی شایان ذکر در خصوص عملکرد این شرکت در جلسه توسط مدیر عامل، جناب آقای رمضانیان مطرح شد که از آن جمله می توان به رشد 65 درصدی سود سالانه از ابتدای سال 86 تا 92 اشاره نمود؛ همچنین جمع دارایی های شرکت با رشد 31 درصدی به مبلغ 484 میلیارد ریال رسیده است. سود انباشته شرکت نیز در سال 92 به 467 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل 280 درصد رشد داشته است. همچنین دارایی های شرکت از سال 86 تا 92 از مبلغ 181 میلیارد ریال به 1990 میلیارد ریال که معادل متوسط رشد 125 درصدی سالانه می باشد، رسیده است.

از جمله اقدامات انجام شده در "حسینا" در سال 92 به شرح زیر می باشد:

- خرید 4 دستگاه RTG به منظور بهره برداری در بندر بوشهر

- خرید 2 دستگاه ریچ استاکر جهت استفاده در بندر عباس

- اتمام ساخت یک اسکله از دو اسکله نفتی و امادگی جهت بهره برداری از مخازن نفتی

- ورود شرکت به فرابورس و واگذاری 10 درصد از سهام

- پیش پرداخت جهت خرید دو دستگاه امپتی استاکر برای بندر شهید رجایی

- پیش پرداخت جهت خرید 26 دستگاه ترمینال تراکتور برای بندر بوشهر

- پیش پرداخت جهت خرید 40 دستگاه جهت کفی کشنده برای بندر شهید رجایی

- شروع عملیات در بندر شهید رجایی از آذر ماه 1392

همچنین با افزایش ورود کشتیهای کانتینری به بندر بوشهر و نرخ تسعیر ارز از اواخر سال 1391 تا پایان دوره سال 1392 در خصوص ارائه خدمات THC و ورود به بندر شهید رجایی باعث گردید تا سود هر سهم شرکت از مبلغ 1652 ریال در سال 1391 به مبلغ 4919 ریال در سال جاری که معادل 298 درصد رشد می باشد، افزایش یابد.

در آخر نیز سهامداران سوالات و ابهامات خود را در جلسه مطرح کرده و مدیر عامل محترم با صبر پیشگی تمام ، ضمن اداره دقیق و منظم جلسه، این ابهامات را برطرف نموده و هیئت مدیره نیز با تقسیم سود 4950 ریالی تمامی سهامداران را خوشنود نمودند.

* گزیده اطلاعات شرکت

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* پیام هیأت مدیره

هیأت مدیره و مدیریت شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا مجدانه خواهان این است که امانتدار سهامداران گرامی بوده و به منظور صیانت و ارتقاء این سرمایه واگذار شده به آنها، برخود واجب میداند که از هیچ مجاهدتی فرو نگذارد. در راستای اثبات این هدف و با اعتقادی راسخ به تعالی چشم انداز توسعه در سال مورد گزارش در جهت افزایش بهره وری و نیز حجم سرمایه گذاری ها و استفاده بهینه از موقعیت های بازار سرمایه، اقداماتی مهم به عمل آورده و برنامه های خود جهت حفظ و ارتقاء منابع سهامداران بنا نهاده. بر این اساس گزارش حاضر شامل فعالیت های شرکت در جهت نیل به اهداف و استراتژی های شرکت است. هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت های کسب شده، در سایه حمایت های بی دریغ وبا پشتوانه سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل سازنده و استفاده از نظرات ارزشمند شما سهامداران محترم بی شک پشتوانه گذشته، رهنمود حال و افق آینده بوده و هست. در این راستا بهره گیری از نظرات شما را اصلی مهم فرض میکنیم و آن را تنها راه بهبود مستمر مسیر اهداف برنامه ریزی خود میدانیم.

* مأموریت شرکت

* ارایه خدمات متمایز، با کیفیت و مطمئن در زمینه تخلیه ، بارگیری، انبار داری و سایر خدمات بندری به مشتریان داخلی و خارجی با بهره گیری از فناوری روز در بنادر کشور در راستای تأمین رضایت مشتریان

* ایجاد فضای کاری امن، مطمئن و با نشاط برای پرسنل و همکاران خود

* تأمین منافع سهامداران و کمک به توسعه بنادر و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور

* اهداف آتی

* افزایش سهم بازار و ورود به بازارهای جدید

* افزایش سودآوری

* افرایش توان رقابت پذیری شرکت و ارتقاء جایگاه آن در بین رقبا

* افزایش بهره وری منابع انسانی

* ارتقاء سطح فناوری

* تاریخچه فعالیت شرکت

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال1366 تأسیس و تحت شماره69425 اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده و فعالیت عملیاتی خود را از ابتدای سال 1367 آغاز نمود. با تشکیل سازمان حمل و نقل در سال 1370 در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، این شرکت به سازمان مذکور انتقال یافت اما عدم رضایت مشتریان و طرفهای تجاری از ارائه خدمات و متعاقب آن از دست دادن سهم بازار و عدم تناسب بین درآمد و قیمت تمام شده خدمات ارائه شده با زیان سنواتی حودود دو میلیارد ریال، عملأ عملیات شرکت در بنادر جنوبی کشور از سال های 1372 لغایت 1374 متوقف و نهایتا فعالیتهای شرکت راکد گردید. در سال 1374 مدیریت وقت سازمان حمل و نقل ضمن انتقال شرکت از گروه جاده ای به گروه دریایی و با تغیر مدیریت و مشارکت با بخش خصوصی تصمیم به احیاء شرکت و فعال نمودن مجدد آن گرفت.

پس از تعیین هیأت مدیره در اواخر سال 1374 شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا فعالیت عملیاتی خود را با هدف اصلاح ساختار عملیاتی و مالی با استراژی جدید آغاز کرد و در طی سالهای 1375تا 1378 توانست با حل معضلات و مشکلات بجا مانده از گذشته، مقدمات همکاری و مشارکت با بخش خصوصی را فراهم و همچنین توسعه روابط با سازمان های مرتبط بخصوص سازمان بنادر و دریانوردی، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی را پس از بازسازی ماشین آلات و تجهیزات ملکی و شرکت در مناقصه و مزایده های مختلف تخلیه و بارگیری و انبار داری آغاز نماید و توانست علیرغم فراز و نشیب های بسیار در سال های مذکور با افزایش سهم بازار خود و کسب سود بیشتر و پوشش زیان سنواتی، جایگاه خود را در بین رقبا به عنوان یک شرکت مقتدر تثبیت و سهم خود را از بازار تخلیه و بارگیری به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بطوری که از نیمه دوم سال 1382 موفق به عقد چهار فقره قرارداد با ادارات کل بنادر دریانوردی استان های مازندران، خوزستان و بوشهر، هر یک به مدت 10 سال در خصوص ارائه خدمات در ترمینال بنادر بوشهر و نوشهر و ترمینال شماره 3 و ترمینال صادرات در بندر امام خمینی (ره) گردید. در حال حاضر این شرکت تنها اپراتور تخلیه و بارگیری کالا در بنادر و بیش از پنجاه در صد از عملیات بندر امام خمینی(ره) را بر عهده داشته و همچنین قرارداد 25 ساله کانتینری در بندر بوشهر که از ابتدای سال 1390 آغاز گردیده و قرار داد یکساله در خصوص ارائه خدمات کانتینری در ترمینال شماره 2 پایانه کانتینری بندر شهید رجائی که از بنادر مهم کشور می باشد را دارد و بعنوان یکی از بزرگترین و کارآمد ترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات تخلیه و بارگیری کالا و سایرخدمات بندری در کشور می باشد.

در سال 1391 بنابه تصمیم سهامداران نام و شخصیت شرکت به توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و از سهامی خاص به سهامی عام تغیر یافت و در آذر ماه سال 1392 وارد بورس گردید.

مرکز اصلی شرکت در تهران خیابان گاندی جنوبی-خیابان 13-شماره 18 و شعب شرکت بنادر شهید رجائی، بوشهر، نوشهر و امام خمینی (ره) میباشد.

* موضوع فعالیت شرکت مطابق اساسنامه

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا(سهامی عام)شرکت خدماتی است و طبق اساسنامه اصلاح شده مورخه 1391.11.09 در زمینه خدمات بندری به شرح زیر فعالیت مینماید:

الف-موضوع اصلی

انجام کلیه عملیات تخلیه، بار گیری، نمایندگی خطوط کشتیرانی، دوبه کاری،انبارداری و حفاظت کالای وارداتی و صادراتی، خدمات گمرکی و ترخیص کالا بر اساس مقررات جاری کشور، اداره ترمینالهای کانتینری، احداث پایانه های بندری اختصاصی و عمومی، مدیریت بنادر،ساخت و ساز اسکله های اختصاصی و عمومی.

ب-موضوع فرعی

صادرات و واردات کالاهای مجاز مرتبط با موضوع فعالیت شرکت.

* سرمایه و ترکیب سهامداران

روند تغییرات سرمایه ثبتی شرکت

این شرکت در سال 1366 با سرمایه اولیه چهار میلیون تومان به ثبت رسیده و فعالیت خود را آغاز نموده است. شرکت در طی سال فعالیت خود در پنج مرحله افزایش سرمایه داده و سرمایه فعلی آن 94،040 میلیون ریال می باشد. در جدول زیر روند تغیر سرمایه شرکت آورده شده است.

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* ترکیب سهامداران

ترکیب سهامداران شرکت، در تاریخ 1392.12.2 به شرح زیر می باشد.

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* شرکت از منظر بورس و اوراق بهادار

وضعیت در تاریخ 1392.03.15 در بورس بهادار تهران (فرابورس) در گروه حمل و نقل و با نماد "حسینا" درج گردید و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1392.09.27 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت در سال 1392 به شرح زیر بوده است:

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

بر اساس نمودار فوق طی 6 سال اخیر بطور میانگین 7 درصد به حجم عملیات بنادر ایران اضافه شده است.

همچنین طی 6 سال اخیر بطور میانگین حجم تخلیه و بارگیری مواد نفتی سالانه 0.2 درصد کاهش یافته و نرخ رشد سالانه حجم تخلیه و بارگیری مواد غیر نفتی 11.7 درصد بوده است.

حمل و نقل کانتینری کشور نیز در دهه گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده است. میزان کل حمل و نقل کانتینری از 618،223 TEUدر سال 1380 به 2،204،183TUE در سال 1392 رسیده است. در میان بنادر کشور بندر شهید رجائی با در اختیار داشتن سهم بیش از 85 درصدی از کل حمل و نقل کانتینری کشور، بیشترین خدمات کانتینری کشور را ارائه داده است. در نمودار زیر روند عملکرد کانتینری کل کشور و بندر رجائی ارایه شده است:

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در
تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در
تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* عملکرد بنادر کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری:

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* جایگاه شرکت در صنعت:

این شرکت در بین سایر شرکتها در این صنعت با فروشی معادل 1391953 میلیون ریال جزء فعالترین شرکتها می باشد.

حجم عملیات تخلیه و بارگیری شرکت در سال 1392 به حدود 300.000 TEU افزایش یافته که نسبت به سال قبل از آن 76 درصد افزایش یافته است.

* بررسی روند عملکرد شرکت در طی دوره 92-1386

درآمد حاصل از فروش شرکت با رشد متوسط 292 درصدی از 354546 میلیون ریال در سال 1386، به رقم 1391953 میلیون ریال در سال 1392 رسیده است.این در حالی است که قیمت تمام شده معادل متوسط 187 درصدی از 266402 میلیون ریال در سال 1386 به مبلغ 766327 میلیون ریال در سال 92 رسیده است. رشد کمتر قیمت تمام شده نسبت به درآمد حاصل از فروش بیش از 6 برابر در طی سالهای گذشته باعث افزایش قابل توجه در سود شرکت شده است.

روند حاصل از فروش و قیمت تمام شده شرکت در دوره 1392-1386 (میلیون ریال)

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

سود ناخالص شرکت از 88144 میلیون ریال در سال 1386 به مبلغ 625626 میلیون ریال در سال 1392 رسیده و سود قبل از مالیات شرکت نیز از 85947 میلیون ریال در سال 1386، به 582660 میلیون ریال در سال 1392 رسیده است. متوسط رشد سالانه سود قبل از مالیات در دوره مذکور 72 درصد بوده است.

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

سود پس از کسر مالیات شرکت نیز از 8834 میلیون ریال در سال 1386، به مبلغ 462615 میلیون ریال در سال 1392 افزایش یافته است. رشد متوسط سالانه سود پس از کسر مالیات شرکت 64 درصد در دوره 1392-1386 بوده است.

* اهم اقدامات شرکت:

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در
تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* ترازنامه:

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در

* صورت سود و زیان:

تعدیل مثبت 298 درصدی سود هر سهم در


* آدرس وبسایت شرکت:

http://spmco.co/index-fa.asp

اشتراک گذاری :
ارسال نظر