بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر : ۱۲۸۰۱۰

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از تشکیل جلسه شورای عالی کار برای بررسی خواسته کارفرمایان مبنی بر لغو کسر حق بیمه از بن کارگری به درخواست وزیر کار خبر داد.

«محمدحسن زدا» در حاشیه مراسم افطاری کارکنان سازمان تامین اجتماعی که شب گذشته (یکشنبه ۲۲ تیر) در سالن همایش‌های وزارت کار برگزار شد، ضمن تکذیب پیشنهاد این سازمان به شورای عالی کار برای لغو کسر حق بیمه از بن کارگری  گفت: ما تابع تصمیمات شورای عالی کار هستیم. شورای مذکور بن کارگری را نقدی و ماهیانه تصویب کرده بود و ما نیز بر اساس قانون تامین اجتماعی که می‌گوید همه مزایای نقدی و مستمر مشمول کسر حق بیمه می‌شوند از ابتدای سال جاری، حق بیمه را از بن کارگری کسر می‌کردیم.

وی ادامه داد: جامعه کارگری که در پی این اقدام سازمان، ۸۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگی‌شان اضافه شده بود، هورا کشیدند اما کارفرمایان به دلیل افزایش هزینه‌هایشان ناراحت شدند.

زدا افزود: بیش از ۵ جلسه با کارفرمایان صحبت کردیم و برای آنان توضیح دادیم هزینه کسر حق بیمه از بن کارگری به ازای هر کارگر فقط ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان است. ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان عددی نیست که مانع تولید شود و جلوی پیشرفت اقتصادی را سد کند.

به گفته این مقام دولتی، وقتی اعتراض کارفرمایان به گوش وزیر کار رسید، قرار شد جلسه شورای عالی کار تشکیل شود تا هرگونه تصمیم جدیدی راجع به کسر حق بیمه از بن کارگری بررسی شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پایان تصریح کرد: شورای عالی کار به دستور سازمان تشکیل جلسه نمی‌دهد زیرا ما با شورا ارتباط ارگانیگی نداریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر