بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
اگرچه چهار مجموعه مذکور علیرغم روند منفی حاکم بر بورس بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کرده اند، اما می توان گفت میزان آن کمتر از بازدهی بورس طی دوره مشابه سال قبل یعنی 40 درصد بوده است.
کد خبر : ۱۲۸۰۴۰
نویسنده :
جمشیدی
چشم انداز مثبت مذاکرات هسته ای ایران و امیدها برای برداشته شدن تحریم های بین المللی در حالی روزنه های امید برای رونق دوباره صنعت خودرو را پدید آورد که در این بین صنایع وابسته به این صنعت همچون لاستیک و پلاستیک توجه فعالان بازار سرمایه را به خود معطوف کرده است.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت لاستیک و پلاستیک دارای سه طبقه محصولات پلاستیکی، تایر و تیوپ و قطعات لاستیکی است و طی سال جاری هشت مجموعه در این گروه فعالیت می کنند که چهار مجموعه بازدهی مثبت را به دست آورده اند و بازدهی منفی نیز توسط مابقی نمادها محقق گردیده است.

براساس اطلاعات موجود، بازدهی مثبت دستاورد شرکت های ایران تایر، کویر تایر، صنعتی بارز و گاز لوله طی سه ماهه نخست امسال بوده است.

اگرچه چهار مجموعه مذکور علیرغم روند منفی حاکم بر بورس بازدهی مثبت را به سهامداران خود اعطا کرده اند، اما می توان گفت میزان آن کمتر از بازدهی بورس طی دوره مشابه سال قبل یعنی 40 درصد بوده است. حال آنکه این مجموعه ها طی بهار سال گذشته بازدهی قابل توجهی را به دست آورده بودند.

جدول زیر مقایسه ای است میان میزان بازدهی کسب شده توسط شرکت های فعال لاستیک و پلاستیک طی دو دوره بهار امسال و سال گذشته.

برابری بازدهی مثبت و منفی در این گروه

برابری بازدهی مثبت و منفی در این گروه

توجه به این نکته حائز اهمیت است که نماد "پلوله" طی بهار سال گذشته متوقف بوده و در بورس معامله نمی شده است.

این در حالی است که شرکت های پلاسکوکار سایپا، لاستیک سهند، درخشان تهران و ایران یاسا طی سه ماهه اول امسال بازدهی منفی را محقق کردند که البته چهار مجموعه مذکور به جز پلاسکوکار سایپا طی بهار سال گذشته بازدهی مثبت را به سهامداران خود هدیه کرده بودند.

برابری بازدهی مثبت و منفی در این گروه

رتبه نخست نقدشونده ترین سهام در گروه لاستیک و پلاستیک طی سه ماهه اول امسال از آن شرکت ایران تایر با رتبه نقدشوندگی 90 شد، این در حالی است که "پکویر" طی دوره مشابه سال گذشته در ردیف 256 جدول رتبه بندی سهم شرکت ها از منظر نقدشوندگی جای گرفته بود.

در پایان این گزارش می افزاید، در مجموع بیش از 202 میلیون و 844 هزار سهم در این گروه طی سه ماهه اول امسال معامله شد که این رقم طی دوره مشابه سال گذشته بیش از 130 میلیون و 590 هزار سهم بوده است.

برابری بازدهی مثبت و منفی در این گروه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر