بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر : ۱۲۸۱۷۹
در هجوم خبري کنفرانس هاي مطبوعاتي ظريف و جان کري، خروج حسين فريدون از شهر وين آن قدر که بايد ديده نشد. به قول معروف فريدون آسته آمد و آسته رفت. اما اين که واقعا چه آورده بود و چه با خود برد پرسشي است که همچنان به قوت خود باقي است. 

به نوشته خراسان، يک ديپلمات حاضر در مذاکرات گفت که فريدون ٢ پيام ويژه از سوي آقاي رئيس جمهور براي جان کري داشته است. نخست اين که اگر آمريکايي ها تصور کرده اند که دکتر روحاني تصميم دارد که از توافق هسته اي براي انتخابات رياست جمهوري دوره بعد استفاده کند، اشتباه مي کنند. 

دکتر روحاني از طريق برادرش به طرف هاي مذاکره گفته است که برايش اصلا تفاوتي نمي کند که چه کسي رئيس جمهور ايران باشد.

فريدون در اين نشست ها گفته است که من از طرف رئيس جمهور آمده ام تا به شما بگويم که براي ما منافع ملي کشور مهم است. همچنين در روزهاي حضور حسين فريدون در مذاکرات به طرف آمريکايي گفته شده است که توافق هسته اي بايد به گونه اي باشد که هر توقف موقتي که در دولت دکتر روحاني پذيرفته شود، بايد در همين دولت برداشته شود. بنابراين زمان توافق براي آغاز غني سازي صنعتي در ايران بايد کمتر از ٨ سال و حدود ٧ سال باشد. 

اين ديپلمات همچنين درباره لحن ملايم جان کري در کنفرانس مطبوعاتي خود گفت که اين ادبيات چيز جديدي نيست. ماه ها پيش از اين باراک اوباما در پيام محرمانه اش نيز چنين کرده بود. اما مهم اين است که طرف هاي آمريکايي بر خلاف مواضع عمومي شان حاضر نيستند که هيچ يک از راه حل ها و پيشنهادهاي منطقي ايران را بپذيرند و براي همين است که مذاکرات با بن بست مواجه شده است.

او تاکيد کرد که حالا توپ در زمين آمريکايي ها است. فريدون پس از ظهر روز سه شنبه وين را ترک کرد. تقريبا همان ساعت هايي که جان کري در فرودگاه بين المللي وين حاضر بود. حالا جان کري به واشنگتن رسيده است و فريدون به تهران.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر