بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
در مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعتی نیرو محرکه عنوان شد:

آینده روشن پیش روی سهامداران "خمحرکه"

سال جدید سالی پر از خبر های خوش و سود مناسب خواهد بود چرا که با توجه به سود آوری شرکتهای زیر مجموعه نیرو محرکه و تلاش برای گرفتن افزایش نرخ محصولات از ساپکو و همچنین حمایت های شرکت ایران خودرو این امر محقق خواهد شد.
کد خبر : ۱۲۸۴۳۷
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی نیرو محرکه (سهامی عام) رأس ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 1393.04.18 درمحل قانونی شرکت با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای موحد نژاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقای محمودی و خانم اسماعیلی و به دبیری آقای یغمائیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مهندس محمد زاده مدیر عامل شرکت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392/12/29
  2. تقسیم 40 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی آریان فراز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار
آینده روشن پیش روی سهامداران

حاشیه مجمع:

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت نیرو محرکه در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام جهت تصویب صورتهای مالی عملکرد سال مالی منتهی به 1392.12.29 از کاهش 40 درصدی هزینه های مالی خود نسبت به سال مالی قبل خبر داد و در ادامه سخنان خود گفت: کاهش هزینه های مالی برای سال مالی 93 نیز در دستور کار قرار گرفته و شرکت قصد دارد نسبت به سال مالی 92 کاهش 50 درصد هزینه های مالی را به انجام برساند.

در ادامه محمد زاده در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت گفت:در حال حاضر مدارک مربوط به افزایش نرخ را به شرکت ساپکو ارسال کرده ایم و احتمال تاییدیه این امر وجود دارد که در صورت موافقت آینده خوبی برای سهامداران این شرکت متصور هستیم .

این مقام مسئول در خصوص به اتمام رساندن پروژه گیربکس اتومات AMT اظهار داشت: مهندسین شرکت با سعی و تلاش توانستند گیربکس اتومات AMT را طراحی و ساخت آن را به اتمام رسانند که در صورت تاییدیه مرکز تحقیق و مطالعات این تولید ملی به مرحله تولید و عرضه خواهد رسید.

وی از افزایش ظرفیت تولید شرکت خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون اکثریت محصولات تولیدی شرکت متعلق به ایران خودرو بوده که با توجه به افزایش تیراژ محصولات ایران خودرو، ما نیز می بایست افزایش تولید داشته باشیم و قطعا از قبال این افزایش تولید سود مناسبی را برای سهامداران به ارمغان می آوریم.

در خاتمه مدیر عامل شرکت ضمن ابراز امیدواری برای بهبود فعالیت شرکت گفت: سال جدید سالی پر از خبر های خوش و سود مناسب خواهد بود چرا که با توجه به سود آوری شرکتهای زیر مجموعه نیرو محرکه و تلاش برای گرفتن افزایش نرخ محصولات از ساپکو و همچنین حمایت های شرکت ایران خودرو این امر محقق خواهد شد.

آینده روشن پیش روی سهامداران

تاریخچه:

شرکت صنعتی نیروی محرکه با نام شرکت تولیدی نیرو محرکه و موتور سیکلت در سال 1364 با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با هدف تولید قوای محرکه موتور سیکلت گازی و دنده ای تأسیس گردید، بموجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1374.04.31 این شرکت به نام شرکت صنعتی نیرو محرکه، تغیر نام داد.

مهمترین هدف اولیه در تأسیس شرکت ، دستیابی به دانش فنی تولید موتور های بنزینی و توسعه هر چه بیشتر ساخت قطعات آنها در داخل کشور بوده به شکلی که کشور را از واردات آن بی نیاز نماید، اقدام مذکور از آن نظر دارای اهمیت است که برای اولین بار در شرکت عرصه جدیدی برای ساخت تمام و کمال یک محصول که جایگاه آن در سطح تکنولوژی مدرن قرار دارد ، گشایش یافته و طبعا این عمل مهم نقش اساسی در راستای نهادینه شدن صنعت در داخل کشور را به عهده میگرفت.

همزمان با اجرای عملیات ساختمانی، مطالعه دانش فنی مورد نیاز جهت تولید موتور سیکلت گازی (براوو) در سال 1365 و موتور سیکلت دنده ای (وسپا)در سال 69 بطور کامل آغاز و بدون نیاز به پرداخت حق الامتیاز در آینده دانش فنی انجین موتور سیکلت از شرکت پیاژیو ایتالیا خریداری گردد و نهایتا در سال 1370 بهره برداری آزمایشی از ماشین آلات فاز اول طرح آغاز گردید.

فعالیت های شرکت پس از شروع بهره برداری تا بحال همواره رو به گسترش و دارای تنوع قابل توجهی بوده است ، و هم اکنون با در اختیار داشتن نیروی انسانی متعهد متخصص و همچنین ماشین آلات مدرن بزرگترین تولید کننده گیربکس خودرو سواری در خاورمیانه بوده و درآینده نزدیک به یکی از 5 شرکت بزرک طراح و تولید کننده گیربکس در آسیا تبدیل خواهد شد.

موضوع فعالیت طبق اساسنامه شرکت:

موضوع اصلی :

طراحی و تولید و ساخت و مونتاژ و خرید فروش و ارائه خدمات پس از فروش در بازار های داخل و خارج، مستقیما یا از طریق ایجاد شرکت، کارخانه،اعطا نمایندگی ، مشارکت در احداث شرکت یا کارخانه به هر میزان در داخل یا خارج از کشور وسایر فعالیت های مرتبط با محصولات ذیل:

  1. انواع موتور های بنزینی و دیزلی قابل مصرف در موتور سیکلت، خودرو، سمپاش، پمپ، قایق، اره،مولد برق،ماشین آلات کشاورزی و مواد اولیه مربوط و...
  2. انواع موتور سیکلت و قطعات موتور سیکلت اعم از قطعات بدنه وانجین و گیربکس ،کلاچ و کمک فنر و مواد اولیه مربوطه و...
  3. انواع قطعات و مجموعه های خودرو نظیر گیربکس،اکسل،جعبه فرمان، پلوس ،سیلندرو سر سیلندر و مواد اولیه مربوطه و...
  4. انواع خودرو سواری اعم از سه چرخ و چهار چرخ

موضوع فرعی:

  1. انجام فعالیت های آزمایشگاهی ،راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه همکار پس از اخذ مجوز های لازم وارائه خدمات آزمایشگاهی به اشخاص ثالث با اخذ مجوز.
  2. مبادرت به هر گونه فعالیتی که به طور مستقیم برای انجام مقاصد فوق یا تسهیل در انجام آن لازم یا مفید باشد از قبیل عقد قرارداد های دو یا چند جانبه با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی نظیر اخذ یا اعطای نمایندگی به منظور خرید،فروش،بازاریابی ، تبلیغات ، تحقیقات ، انتقال تکنولوژی ، دانش مدیریت و ...

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ50،000،000 ریال (شامل تعداد50،000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1،000ریال) بود که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 510،300 میلیون ریال (شامل تعداد510،300،000 سهم ،به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 افزایش یافت.

آینده روشن پیش روی سهامداران

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1% سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

آینده روشن پیش روی سهامداران

3-سرمایه گذاری

 شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1372.02.17 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (نام صنعت) خودرو با نماد خمحرکه درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ، مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است :

آینده روشن پیش روی سهامداران

 ارائه اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های در آمد هر سهم و عملکرد واقعی :

آینده روشن پیش روی سهامداران

 رتبه کیفیت افشا اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

و ضعیت رتبه بند شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشا اطلاعت در سال مالی منتهی به 1392.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

آینده روشن پیش روی سهامداران

 جایگاه شرکت در صنعت :

شرکت در صنعت خودرو فعالیت میکند، رشد فروش این شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل 20 درصد می باشد که اهم دلائل آن عبارتند از افزایش بهای فروش انواع گیربکس میباشد.

آینده روشن پیش روی سهامداران

 آمار تولید و فروش (به تفکیک محصولات عمده) در سه سال اخیر:

آینده روشن پیش روی سهامداران

آینده روشن پیش روی سهامداران

 گزارش فعالیت های واحد ساخت و تجهیزات و ماشین سازی در سال 92:

آینده روشن پیش روی سهامداران

 اهداف و برنامه های اجرایی سال 1393 واحد خدمات فنی:

  1. دریافت گواهینامه ایزو 50001 تا پایان در صورت مطابقت برنامه های اجرا شده و واقعیت وضعیت موجود با مصادیق و معیار های استاندارد و تحقق یافتن این مهم.
  2. ساماندهی به وضعیت مصارف حامل ها با فرهنگ سازی موثر از طرق ممکن و با برگزاری گسترده ی دوره گذری بر اخلاق حرفه ای در مصرف انرژی به منزله ی رفتاری انسانی از منظر دین و چند دوره جدید دیگر بر اساس برنامه ی تهیه شده و با همت واحد آموزش.
  3. کنترل دمای کلیه سالن های تولید و اداری شرکت به صورت متمرکز پیگیری استعلام قیمت ها- تشکیل جلسات و...
  4. محاسبه انرژی مصرفی هر یک از قطعات تولیدی به تفکیک هر قطعه از محصولات شرکت.
  5. اصلاح شبکه آبرسانی دفن در محوطه شرکت و نظارت بر عملیات لوله کشی و انتقال آب مصرفی از فاز یک به فاز سه شرکت.
  6. اجرای سیستم و تعبیه مجرای جمع آوری فاضلاب (آبهای سطحی) در سالن کارگاه سنتر 3 و ترمیم موزاییک های سالن مونتاژ 405.
  7. مکانیزه و هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز شرکت جهت بهینه سازی انرژی و مصارف آب.
  8. نصب درب های برقی جهت سالن های فاقد درب برقی جهت جلوگیری از نفوذ سرما در فصل زمستان
  9. راه اندازی سیستم گرمایشی بخار به عنوان سیستم اضطراری جایگزین گرماتاب برای مواقعی که شبکه گاز ورودی شرکت قطع یا دچار افت فشار میگردد.

 ترازنامه شرکت

آینده روشن پیش روی سهامداران

 صورت سود و زیان شرکت

آینده روشن پیش روی سهامداران

 آدرس وبسایت شرکت:

http://www.nmir.com/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر