بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
با توجه به تمدید مذاکرات به مدت 4 ماه دیگر، امید جهت دستیابی به توافقات در بازار سرمایه نیز ایجاد خواهد شد اگرچه بهبود سریع شرایط اقتصادی مستلزم گذشت زمان و روند میان مدت و بلندمدت می باشد.
کد خبر : ۱۲۸۴۵۶
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه طی روز گذشته در حالی روند خود را آغاز کرد که با پایان گرفتن این دور از مذاکرات، به مدت 4 ماه دیگر نیز مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 تمدید شد.

در همین راستا، بیگلری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بازار سرمایه نسبت به حصول نتیجه نهایی در مذاکرات خوشبین بود و احتمال توافقات در مذاکرات منجر به خوشبینی در بازار سرمایه شده بود.

بیگلری تصریح کرد: با توجه به تمدید مذاکرات به مدت 4 ماه دیگر، امید جهت دستیابی به توافقات در بازار سرمایه نیز ایجاد خواهد شد اگرچه بهبود سریع شرایط اقتصادی مستلزم گذشت زمان و روند میان مدت و بلندمدت می باشد شایان ذکر است که بازار سرمایه در شرایط کنونی نیازمند محرکی جهت رشد می باشد که بتواند بورس را از رکود خارج کند.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به نظر می رسد بازار سرمایه به دلیل تمدید مذاکرات همچنان با محرک رشدی همراه نباشد و روند قیمت ها توأم با نوسان همراه با صعود ملایم باشد اما در صورت ایجاد محرک اعم از نوع سیاست های اعمالی دولت و همچنین برطرف شدن ابهام در صنایع مختلف بازار می توان به رشد و روند صعودی قیمت سهام در این بازار امیدوار شد. علاوه بر این نسبت به حصول نتیجه نهایی در مذاکرات طی 4 ماه آتی نیز می توان خوشبین بود.

بیگلری بیان کرد: بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود می تواند تأثیر مثبتی بر روند بازار سرمایه بگذارد. در شرایط کنونی با توجه به تمدید مذاکرات و پیش فرض دستیابی به توافقات، در سطح اقتصاد کلان به نوعی ثبات اقتصادی به وجود آمده است بنابراین، شرایط جهت اجرایی شدن بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود مهیا می باشد. همچنین با توجه به هم جهت بودن بازار سرمایه با وضعیت کلان اقتصادی می توان با اجرایی شدن بسته مذکور و رونق تولید به افزایش دارایی های شرکت های تولیدی در بورس و همچنین رشد بازار سرمایه امیدوار شد.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی بنده نسبت به بسته پیشنهادی دولت جهت خروج از رکود و تأثیر مثبت آن بر وضعیت بازار سرمایه امیدوار هستم علاوه بر این، به اعتقاد بنده همچنان بازار سرمایه ارجح ترین بازار طی سال 93 از نظر بازدهی می باشد که توأم با روند ملایم صعودی خواهد بود. توصیه می شود که سهامداران با دیدگاه میان مدت و بلندمدت و با توجه به تحلیل اقدام به خرید سهامی که ارزش ذاتی مطلوبی دارند نمایند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
بسیار عالی