بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
مدیر مالی شرکت دارویی و بهداشتی لقمان عنوان کرد:

چشم انداز روشن "دلقما" در صورت رفع تحریم ها

انتظار می رود لغو تحریم ها منجر به کاهش بهای تمام شده و در نتیجه افزایش سودآوری شرکت شود بنابراین رفع تحریم ها تأثیر مثبت بسزایی بر وضعیت "دلقما" خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۲۸۴۵۸
نویسنده :
اعتماد
براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت دارویی و بهداشتی لقمان برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 521 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم "دلقما" براساس اطلاعات صورت مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 409 ریال محقق شده است.

در همین راستا، مسچی، مدیر مالی شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: انتظار می رود لغو تحریم ها منجر به کاهش بهای تمام شده و در نتیجه افزایش سودآوری شرکت شود بنابراین رفع تحریم ها تأثیر مثبت بسزایی بر وضعیت "دلقما" خواهد گذاشت.

مسچی تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به استراتژیک بودن صنعت دارو، شرکت دارویی و بهداشتی لقمان طی سال جاری با چشم انداز مثبتی همراه باشد شایان ذکر است عمده فروش محصولات "دلقما" طی نیمه دوم نیمه سال انجام می شود لذا علاوه بر پوشش بودجه، احتمال رشد سودآوری طی نیمه دوم سال نیز وجود دارد.

مدیر مالی "دلقما" اظهار داشت: در شرایط تحریمی، علاوه بر مشکل در تأمین مواد اولیه و تأمین منابع مالی با مشکلات متعددی مواجه بودیم. شایان ذکر است علت کاهش تولید طی سال 92 نیز به دلیل مشکلی است که با توجه به شرایط تحریمی برای یکی از خطوط تولیدی ایجاد شد. در نتیجه با توجه به مشکل ایجاد شده برای یک قطعه ماشین آلات که مربوط به خط تولیدی بود به دلیل وجود تحریم در تأمین قطعه مذکور، "دلقما" با مشکل مواجه گشت و مجبور به ارسال قطعه جهت عیب یابی شد در حال حاضر با توجه به رفع عیب یابی در خط تولیدی مذکور، مشکلی وجود ندارد. بنابراین می توان عنوان کرد که در صورت لغو تحریم ها "دلقما" با افق روشنی همراه خواهد شد.

مسچی بیان کرد: تولید شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در حال حاضر بین 60 الی 65 درصد ظرفیت می باشد. حال چنانچه تحریم ها لغو شود "دلقما" می تواند با ظرفیت بیشتری فعالیت کند همچنین با رفع تحریم، شرکت دارویی و بهداشتی لقمان قادر به راه اندازی سریع تر ماشین آلات جدید خود خواهد شد و در نتیجه فرآیند تولید با تسریع بیشتری همراه می شود و سودآوری شرکت افزایش می یابد.

وی در خاتمه افزود: شرکت دارویی و بهداشتی لقمان در حال انجام دو طرح توسعه و تولید 2 محصول جدید می باشد. طرح های مذکور عبارتند از تولید انسولین و تولیدات آرایشی و بهداشتی که طرح تولید انسولین ارجح تر می باشد. شایان ذکر است طرح های مذکور در پایان نیمه اول و اوایل نیمه دوم سال جاری به بهره برداری خواهند رسید. این طرح ها منجر به افزایش تولید و فروش "دلقما" و همچنین افزایش سودآوری شرکت خواهند شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر