بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد:

راهکارهای پیشنهادی برای رونق بورس

دولت به منظور کاهش نرخ تورم در کشور در صدد کنترل قیمت فروش محصولات تولیدی در صنایع مختلف برآمده و در اجرای این سیاست نیز تا حدودی موفق عمل کرده است. اما در مقابل بازار سهام که بخشی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد با چالش مواجه گردیده است.
کد خبر : ۱۲۸۵۳۱
نویسنده :
جمشیدی
قیمت سهام شرکت های بورسی با کاهش قابل توجهی رو به رو شده و به نظر می رسد اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بورس فراهم شده، حال آنکه سهامداران عمده و حقوقی نیازمند تأمین نقدینگی می باشند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سهامداران حقوقی بورس همچون شرکت های سرمایه گذاری در حالی با کمبود نقدینگی مواجه هستند که از یک سو امکان دریافت وام بانکی برای این مجموعه ها وجود ندارد و از سوی دیگر با توجه به اوضاع نامناسب ماه های اخیر بورس محدودیت هایی برای آنها جهت فروش سهام و شناسایی سود اعمال کرده اند.

محسن محمودزاده به راهکارهای موجود جهت بهبود شرایط حاکم بر بازار سهام اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط کنونی حمایت دولت از صنایع مختلف همچون پتروشیمی لازم به نظر می رسد، چراکه افزایش قابل توجه قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در حالی مقرر شده که این مجموعه ها می بایست محصولات تولیدی خود را برخلاف شرکت های هم گروه خارجی با قیمت های داخلی بفروشند که این امر آثار منفی بر سودآوری این صنعت در پی خواهد داشت.

وی کاهش عرضه های انجام شده از سوی دولت را یکی دیگر از راهکارهای موجود برشمرد و گفت: دولت به منظور کاهش نرخ تورم در کشور در صدد کنترل قیمت فروش محصولات تولیدی در صنایع مختلف برآمده و در اجرای این سیاست نیز تا حدودی موفق عمل کرده است. اما در مقابل بازار سهام که بخشی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد با چالش مواجه گردیده است.

این مقام مسئول افزود: انتظار می رود تا دولت و نمایندگان مجلس نسبت به سیاست ها و برنامه های خود بازنگری کنند و منافع همه نهادها و بازارها را در نظر بگیرند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس پیرامون تمدید مذاکرات هسته ای ژنو نیز بیان کرد: روند مذاکرات سیاسی ایران به گونه ای بوده که انتظار آن می رفت تا توافق نهایی در کوتاه مدت حاصل نشود. از این رو، به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه با آگاهی از این موضوع به معاملات می پردازند و آثار روانی آن نیز بر روند ماه های اخیر بورس اعمال شده است.

محمودزاده در خصوص صنایع پربازده بورس اظهار داشت: صنایع پتروشیمی، پالایشی، معادن و فلزات از جمله گروه هایی هستند که همواره تقاضا برای محصولات تولیدی آنها وجود دارد و به دلیل سهولت دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز تولید و اجرای طرح های توسعه ای با ارزش افزوده بالا آینده ای روشن در انتظار صنایع مذکور است.

محمودزاده در خاتمه به صنعت خودرو نیز اشاره کرد و گفت: همکاری و تعامل با شرکت های خودروساز خارجی، توسعه بازارهای فروش محصولات در خارج از کشور و در نهایت بهبود کیفیت دستگاه های تولیدی از جمله مواردی است که می بایست در این صنعت تحقق یابد تا شاهد شکوفایی آن طی سال های آتی باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر